تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/10/20 - 18:33
کد خبر: 420507

بررسی نقاط ضعف و قوت طرح جدید اعزام زائر به عتبات

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، نقاط ضعف و قوت طرح جدید سازمان حج و زیارت برای اعزام زائر به عتبات عالیات بررسی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد نقاط ضعف و قوت طرح نوین عتبات عالیات که ریل گذاری سازمان حج و زیارت در اعزام زائران به اعتاب مقدسه بشمار می‌رود، بررسی شد.

در این جلسه که مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نجف اشرف نیز حضور داشتند ابتدا آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از سفر اخیرخود و هیئت همراه به عراق با هدف بررسی طرح نوین عتبات عالیات و حضور کاروان‌های اعزامی این سازمان در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا گزارش داد.

در ادامه این جلسه، حجج الاسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف اشرف با اشاره به مشاهدات میدانی خود و گفتگو با مدیران و زائران کاروان‌های زیارتی و دست اندرکاران اعزام‌های استانی به اعتاب مقدسه، نقاط ضعف و قوت طرح جدید سازمان حج و زیارت را برشمردند.

بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم پیگیری سریع‌تر نکات مطرح شده با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران تاکید کرد و گفت: هر حرکت جدیدی در شروع مشکلاتی دارد لذا چارچوب‌های این طرح تعریف و اجرایی شود تا از اعمال سلیقه پرهیز گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه یکی از محورهای این طرح واگذاری تصدی گری به دفاتر زیارتی بوده است، تصریح کرد: مشکلات بررسی و راهکارهای اجرایی مناسب در راستای هدف گذاری و سیاست گذاری‌های سازمان حج تدوین و اجرایی خواهد شد.

علی رضا رشیدیان افزود: محور تلاش‌ها در این مسیر، رعایت خیر و مصلحت زائر و هدف معنوی است که از زیارت دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز با تاکید بر اینکه علاوه بر ارائه خدمات خوب به زائر، باید حقوق او رعایت شود، مشکلات موجود در مسیر تهیه بلیط برای کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات را یادآور شد و تاکید کرد: این مسئله بررسی و گزارش جامعی برای ارسال به دستگاه‌های مربوطه تهیه و درخواست شود تا توسط مراجع مسئول در صورت نادیده گرفته شدن حق زائر و اجحاف به وی، با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین نواب طی سخنانی به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) درباره جایگاه مؤمن اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شهدای ۱۹ دی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۶ در قضیه اهانت به حضرت امام امت (ره) شاهد بودیم که در زمان کمی ابتدا قم، بعد تبریز و سپس کشور به پا خواست و از حریم امام راحل عظیم الشآن (رضوان‌الله علیه) دفاع کرد.

وی نصرت و الطاف الهی در قضایای طبس، دفاع مقدس و مدافعان حرم را یادآور شد و به پیروزی‌های مبارزان فلسطین و یمن در مقابل متجاوزان اشاره کرد و گفت: آنها می‌خواستند مردم مؤمن را افرادی مستضعف معرفی کنند که کاری از آنها برنمی آید ولی در مقابل، نصرت الهی مشت محکمی بر دهان متجاوزان وارد و آنان را درمانده کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top