تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/21 - 13:50
کد خبر: 420606

عاملان جمعه سیاه فوتبال ایران محاکمه شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهان محاکمه عاملان حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز 21 دی ماه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل 184 قانون اساسی در خصوص حذف دو تیم پرطرفدار کشور از لیگ قهرمانان آسیا و حواشی ایجاد شده پیرامون آن تذکر دهم. جا دارد که بگویم نطق من متوجه بخش زحمتکش کشور نیست بلکه خطاب قرار دادن جریانات مافیایی و اهداف خظطرناک آنان در کشور است.

عاملان جمعه سیاه فوتبال ایران محاکمه شوند

وی با اشاره با اشاره به حذف تیم های استقلالف پرسپولیس و گل گهر از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، افزود: آنقدر نشستند و دست روی دست گذاشتند تا جمعه سیاه رقم خورد تا فاجعه ای رخ داد که کسی آن را نمی تواند جمع کند.

احمدی بیغش ادامه داد: عاملان این جمعه تلخ به جای محاکمه با پروریی و گستاخی در صدا و سیما دست پیش را گرفته اند و رفتار مبتدیانه رسانه ملی در به رسمیت شناختن جریانات ناپاک فوتبال به جایی رسیده است که حتی افراد اصلاح طلب آن را ترویج رفتار انجمن حجتیه می دانند.

وی  افزود: مجموعه حوادث اخیر نشان داد که تا چه اندازه ساختار ورزش کشور آلوده و گرفتار آشفتگی است و علاوه بر برملا ساختن ناکارآمدی وزارت ورزش در کنترل و نظارت بر فدراسیون ها، فساد تا عمق جان و کلام آن نفوذ کرده و رسانه ملی را نیز مانند یک بازیچه به دنبال خود می کشاند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خطاب به رئیس جمهور، وزیر ورزش و معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هشدار می دهم بدانید و هوشیار باشید اراده ای مرموز و مسموم در مافیای فوتبال به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و در سطوح مختلف پی بدنامی دولت جدید می گردند. در این عرصه پرطرفدار باید ورود شود و با پاکسازی جریان مخرب، کار را به جوانان متدین و تحصیلکرده حوزه ورزش سپرده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی های موشکافانه نشان می دهد موضوع اخیر صرفا حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نبوده بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز این دو را حذف کرده است از این رو باید حتما مشخص شود چه کسانی در داخل کشور و در عمق فدراسیون فوتبال، سیگنال های اصلی را به کنفدارسیون فوتبال آسیا داده اند و چه اهدافی در پس پرده عصبانی کردن مردم و بازی با روح و روان ملت وجود دارد.

وی ادامه داد: چرا آنچه امروز جامعه شاهد آن است، نادیده گرفتن حقوق میلیون ها جوان پرشور، باشعور و طرفدار دو تیم بزرگ و شناسنامه کشور توسط عده ای قلیل فرصت طلب و از دم فاسد در حوزه ورزش به ویژه فوتبال که در خواب غفلت نهادهای ناظر و مسئول در حال جولان روی اعصاب و روان مردم هستند.

احمدی بیغش در ادامه با طرح این سوال که واقعا فلسفه این حجم از فساد لجام گسیخته در حوزه ورزش چیست، خطاب به وزیر ورزش گفت: وزارت متبوع شما در موضوع رسیدگی اساسی به فساد در ورزش چه کاره بوده و چه جریانی پشت این ماجرا بوده که کسی جرأت برخورد با آن را ندارد.

وی افزود: صداوسیما تا کجا اختیار دارد که به راحتی بانیان وضع موجود از جمله افرادی مثل داریوش مصطفوی ها را که ناپلئون بناپارت فرانسوی نیز از خسارت این فرد و امثال آن به فوتبال ایران باخبرند را به برنامه زنده دعوت و جلوی چشم میلیون ها بیننده اینگونه گستاخانه و وقیحانه به نهادهای نظارتی مثل مجلس و نمایندگان آن، می تازند.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه با بیان اینکه تردیدی ندارم اقدام امثال مصطفوی ها در راستای براندازی جریان فکری همسو، مرموز و پرهزینه آنها بوده که در اوج گستاخی به دنبال ضربه فنی کردن دولت رئیسی از همین اول کار هستند، عنوان کرد: متأسفانه وزارت ورزش در خواب غفلت فرو رفته و انگار فردی در سایه این وزارتخانه را رهبری می کند. بدتر از غفلت وزارت ورزش، استمرار اقدامات مسأله دار صداوسیما در التهاب آفرینی های بی مورد و نمک بر زخم مردم پاشیدن است و ظاهرا مدیران تازه کار رسانه ملی از ناشی گری جریانات آبان ماه اصفهان درس عبرت نگرفته اند.

احمدی بیغش خاطرنشان کرد: مجلس از این اهانت ها هراسی نداشته و انتظار داریم رئیس و هیأت رئیسه مجلس به اهانت امثال مصطفوی ها ورود جدی کرده و ضمن برخورد قانونی با وزارت ورزش، اقدامات اساسی برای خشکاندن فساد در این مجموعه به ویژه فوتبال در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top