تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/21 - 18:49
کد خبر: 420652

افشای دلایل شکست ارتش اسرائیل در تخریب تونل‌های غزه

یک مسؤول نظامی رژیم صهیونیستی برای اولین بار برخی رسوایی‌ها و دلایل شکست ارتش این رژیم در تخریب تونل‌های غزه را فاش کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، این مسؤول نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه این ارتش در طرحش برای نابودی تونل‌های حماس را فاش کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در راستای اجرای این طرح، چهاردهم مه ۲۰۲۱ از طریق وال استریت ژورنال اعلام کرد تصمیم گرفته عملیات زمینی را در نوار غزه آغاز کند تا به این ترتیب نیروهای ویژه حماس برای مقابله با این نفوذ آماده ورود به تونل‌ها شوند و در ادامه ارتش اسرائیل آنها را با یک بمباران شدید در حملاتی هوایی هدف قرار داده و از پا درآورد.

اسحاق بریک، مسؤول نظامی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته شکایات ارتش این رژیم در مقاله‌ای اعلام کرد: حماس احمق نیست که فریب این نقشه را بخورد، آنها دائما ما را زیر نظر دارند و فهمیده بودند که این عملیات یک فریب است و هیچ خودرویی از مرزها به سمت نوار غزه حرکت نکرده است و به همین دلیل نیروهای حماس وارد تونل‌ها نشدند.

بریک گفت: ارتش اسرائیل از چند سال قبل برای این فریب برنامه‌ریزی کرده بود و قصد داشت چند تیپ زرهی و پیاده‌نظام را به اطراف مرزها با غزه آورده و آنها را به سمت نوار غزه حرکت دهد و قصد خود برای نفوذ زمینی را اعلام کند، اینگونه فرض شده بود که با این کار حماس نیروهای خود را برای مقابله با ورود تانک‌ها به داخل تونل‌ها هدایت می‌کند. در واقع ارتش می‌خواست با این نقشه حماس را برای سال‌ها از اقدام بازداشته و به نیروهای آن تلفات گسترده‌ای وارد کند.

این مسؤول نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ارتش بدون ارائه هیچ توضیح روشنی طرح را به طور کامل و آنگونه که برنامه‌ریزی کرده و برای آن آماده شده بود، اجرا نکرد و ترجیح داد نیروهای زرهی و پیاده‌نظام وارد غزه نشوند بلکه همانند احمق‌ها حملات هوایی شدید و پیاپی را در نوار مرزی آغاز کردند تا اینگونه به حماس القا کنند که نفوذ زمینی را آغاز کرده‌اند.

رئیس سابق کمیته شکایات ارتش این رژیم در ادامه تاکید کرد: ارتش شبکه تونل‌های تقریبا خالی را با موشک‌های هدایت‌شونده چند میلیارد شکِلی هدف قرار داد در حالی که تنها چند تن از نیروهای حماس در این تونل‌ها بودند و در این عملیات نظامی کشته شدند و قرار بود در این عملیات ۱۰۰۰ تن از نیروهای حماس از پا درآیند.

او در ادامه گفت: چرا فرماندهی عالی ارتش متوجه نشد که این عملیات را باید با تمامی جزئیاتش اجرا کند و بعد از همه اینها، موشک‌های چند میلیارد شکِلی را بدون اینکه به هدفی اصابت کند، شلیک کرده و عملیات یاد شده را با ساختار اصلی و طبق تمرین‌ها و آمادگی‌های انجام شده اجرا نکرد؟

بریک افزود: فرماندهان عالی رتبه ارتش اسرائیل گفتند پاسخ بهتری برای این سوال به جز هراس تصمیم‌گیرندگان ارتش از مخالفت با جو حاکم در اراضی اشغالی و افکار عمومی اسرائیل و همان ترس از شکست وجود ندارد و آنها ترجیح دادند اهداف مورد نظر را تنها با جنگنده‌ها هدف قرار دهند.

به گفته این مسوول نظامی رژیم صهیونیستی، در جنگ‌ها به این شیوه نمی‌توان پیروز شد و این روش نیروهای زمینی را ناکام می‌گذارد و به فرار، از دست رفتن انگیزه "خدمت" و ایجاد این احساس که نیروهای زمینی ارتش غیر قابل اطمینان هستند، منجر می‌شود.

این مسؤول نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: بدتر از همه اینها مطلبی بود که یک افسر ارشد به من اطلاع داد، او گفت، نگرانی بابت استفاده از نیروهای زمینی در یک عملیات نظامی کوچک وجود دارد زیرا هراس از تلفات و شکست آنها در رسیدن به اهداف وجود دارد و این امر می‌تواند موجب آغاز جنگی در چند میدان شود که نتیجه آن تلفات ده‌ها تن از نیروها و تسلیم شدن آنها است.

او مدعی شد: اگر در جنگ‌های گذشته خالصانه عمل نکرده بودیم امروز اینجا زندگی نمی‌کردیم و اگر در جنگ‌های آینده نیز خالصانه عمل نکنیم نمی‌توانیم اینجا باقی بمانیم.

پیشتر شاخه نظامی حماس مستندی از داخل تونل‌های غزه در طول جنگ ماه مه را منتشر کرد که شکست طرح ارتش رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top