تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/21 - 20:04
کد خبر: 420658

در جلسه دفتر تحکیم با دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مطرح شد؛

برخی مسئولان با خجالت از اسلامی سازی دانشگاه یاد می‌کنند

شاطری در پاسخ به سوال اعتراضی یکی از دانشجویان مبنی‌بر اینکه شما یک نهاد ناظر هستید و لوازم کارتان رسانه است بعد می‌گویند با رسانه کار نکن؟ این‌طور پاسخ داد: «بله، الان شما باید مطالبه کنید به کسی که در منصب مهندسی فرهنگی نشسته است بگویید چرا تکلیف نمی‌کنید، دبیر شورای اسلامی‌سازی مصاحبه کند، حرف بزند و مرتب گزارش بدهد تا بالاخره با سوالات دقیق فضای فکری عمومی روشن شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دبیر شورای اسلامی‌شدن دانشگاه اضافه کرد: «ما این راه‌ها را رفتیم. خواستیم در برنامه چندم بگذاریم گفتن خود دستگاه‌ها مسلمانند، حزب‌اللهی هستند، کمک می‌کنند. بنابراین در برنامه نگذاشتند. به مجلس رفتیم. گفتند کار زیاد هست، حالا به اسلامی‌سازی هم می‌رسیم. درنتیجه رسیدیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی که خودش بودجه دارد، گفتند برنامه‌ات را بنویس. من اول سال نوشتم الان ماه دهم است و تا الان بودجه‌ای نیامده است. همچنان منتظرم. تنها راه این است که دنبال رئیس سازمان فلان باشم که نیرویت را شارژ کن، کاری بکند. با اینکه مصوبه دارد و ابلاغیه دستگاهش هست اما فکر می‌کنند کار شخصی است. مساله این است که اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها اولویت نیست.»

شاطری در جواب سوال یکی از دانشجویان مبنی‌بر اینکه چرا ارتباط شورای اسلامی‌شدن دانشگاه با بدنه دانشگاه اینقدر ضعیف است؟ بیان کرد: «در ساختار توصیه کردند کسی مصاحبه نکند؛ اگر نیاز بود دبیر شورای عالی. اخیرا گفتند رئیس شورا و اگر نیاز بود دبیر شورا مصاحبه کند. تمام مصاحبه‌هایی که انجام دادم به انتخاب و اختیار و مسئولیت خود من بوده است. هیچ‌کس از من نخواسته بروم و توصیه کردند لازم نیست بروی کار رسانه‌ای کنی. گفتند شما سیاستگذاری‌ات را انجام بده، معاون فرهنگی وزیر علوم و بهداشت هست که باید پاسخ بدهد و کار رسانه‌ای انجام بدهد.»

مسئولان، اسلامی‌سازی دانشگاه را با خجالت یاد می‌کنند!

شاطری در پاسخ به سوال اعتراضی یکی از دانشجویان مبنی‌بر اینکه شما یک نهاد ناظر هستید و لوازم کارتان رسانه است بعد می‌گویند با رسانه کار نکن؟ این‌طور پاسخ داد: «بله، الان شما باید مطالبه کنید به کسی که در منصب مهندسی فرهنگی نشسته است بگویید چرا تکلیف نمی‌کنید، دبیر شورای اسلامی‌سازی مصاحبه کند، حرف بزند و مرتب گزارش بدهد تا بالاخره با سوالات دقیق فضای فکری عمومی روشن شود. با مطالبه شما مدیرانی که گریز از مرکز خدمت دارند را به مدار خدمت برگرداند. اصلا این مساله برایشان اولویت نیست. شما مصاحبه‌های این پنج سال اخیر دبیران را بررسی کنید، ببینید اسلامی‌سازی دانشگاه آیا اولویت اول یا دوم‌شان بوده است؟ خیر شاید آخرین اولویت بوده. مسئولان، اسلامی‌سازی دانشگاه را با خجالت می‌گویند. شورای اسلامی‌سازی از شوراهایی است که افتخارآمیز نیست. بر همین اساس رهبری به مسئولان تذکر می‌دهد از اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها خجالت نکشید. وقتی مسئولان دغدغه داشته باشند به این مسائل می‌پردازند. مثلا آقای طهرانچی چون اعتقاد داشت وقتی مسئولیت گرفت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد، یک معاونت علوم انسانی منصوب کرد. وزیر علوم جدید یک مرکز علوم انسانی گذاشته است. این یک فهم اولویت‌دار است. بین مسئولان این فهم یعنی برایشان اولویت دارد. شما می‌توانید براساس همین اولویت مطالبه کنید.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top