تاریخ انتشار: 04 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4208

رحیم پور ازغدی: همه حرکات کاروان عاشورا بر اساس برهان بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین ارزش های عاشورایی حضرت سید الشهدا (ع) را از نیازهای مهم جامعه اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: همه حرکات کاروان عاشورا بر اساس برهان بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایرنا ،رحیم پور ازغدی:تبیین ارزش های عاشورایی از نیازهای مهم جامعه اسلامی ایران است.دکتر حسن رحیم پورازغدی روز جمعه در مراسم پایانی همایش تبیین وحدت حوزه و دانشگاه در مشهد افزود: باید ارزش های واقعی قیام حضرت سید الشهدا (ع) در جامعه ما هر چه بیشتر تبیین شده و مردم با ماهیت اصلی و اهداف قیام عاشورایی آن حضرت بیش از پیش آشنا شوند.

وی گفت : قیام عاشورایی امام حسین (ع) حاوی بهترین درس های انسان ساز تاریخ بشری است و الگوهایی که آن حضرت در فلسفه قیام و حرکت خود درمقابله با کافران و دشمنان اسلامی ارائه داد همواره بهترین درس های عبرت آموز بشریت است.

وی گفت: شهادت طلبی توام با عزم راسخ برای دفاع از ارزش های والای اسلامی بدون تردید از اهداف و محورهای مهم قیام حضرت حسین ابن علی (ع) است.

وی اظهار داشت : درس نخست قیام عاشورا این بود که امام حسین (ع) این مبارزه و قیام را در راه خدا با یقین بسیار و بدون هیچ تردیدی آغاز کرد و به عبارتی شک و تردید در تصمیم و قیام آن حضرت جایی نداشت.

رحیم پورازغدی، با بیان اینکه سخنان حضرت سید الشهدا (ع) از ابتدای حرکت از مکه به سمت کربلا در جمع یاران ایشان همواره بر برهان متکی بود گفت: آن حضرت سخنانی بدون برهان بر زبان نمی آورد و بر این اساس همه حرکات کاروان عاشورا برهانی بود.

وی افزود: امام حسین (ع) از همان سخنرانی خود قبل از حرکت به سمت کربلا همواره خطاب به یاران خود در زمینه ظهر عاشورا و وقایعی که در آن اتفاق می افتد سخن به زبان می آوردند و هیچ موقع در سخنان خود عنوان نکردند که ماحصل نهایی این قیام پیروزی و یا شکست ما است بلکه همیشه می فرمودند که در این قیام به وظیفه خود که همانا احیای امر به معروف ونهی از منکر و دفاع از ارزش های دین اسلام است، عمل می کنیم.

او با اشاره به سخنان امام حسین (ع) از ابتدای حرکت تا روز عاشورا در کربلا افزود: زیبایی و مهمترین فلسفه دنیا، مرگ و آخرت است و بدون آنها زندگی معنا و مفهومی ندارد و زندگی را بدون مرگ نمی توان تفسیر منطقی کرد.

رحیم پورازغدی ادامه داد: هر شخصی که بخواهد به منطق واقعی کربلا دست یابد باید استدلال های واقعی قیام عاشورا را همردیف هم درک کند.

همایش تبیین وحدت حوزه و دانشگاه با هدف اتخاذ و نهادینه کردن راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه و نتایج مثبت آن با حضور اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه برگزار شد.
شرکت کنندگان دراین گردهمایی در قالب پنج کارگروه تخصصی راهکارهای موثر برای تحقق عملی و عینی وحدت حوزه و دانشگاه را بحث و بررسی کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top