تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/25 - 11:43
کد خبر: 420946

مشخص شدن تکلیف برگزاری کلاس‌های دانشگاه آزاد

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در ترم بعد حداقل ۶۰ درصد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. جواد علمائی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت علوم به دانشگاه‌ها مجوز داده است که می‌توانند تا ۴۰ درصد کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند. حتی اگر در دوران کرونا نباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بر این اساس، ما به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده‌ایم که برای ترم آتی، ۶۰ درصد کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنند و ۴۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود و قطعا از ترم بعد حداقل ۶۰ درصد کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کلاس‌های عملی ترم بعد در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ۱۰۰ درصد حضوری خواهد بود، افزود: کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اول شیوع کرونا به صورت عملی برگزار می‌شد. در دوران شیوع کرونا، نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد به این نحو بود که اگر شرایط یک شهر، قرمز بود، برگزاری حضوری کلاس‌ متوقف می‌شد و ما در این شرایط، کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم. ولی از زمانی‌که وضعیت کرونایی یک شهر از قرمز و نارنجی به زرد و آبی بهبود پیدا کرد، کلاس‌ عملی به صورت حضوری برگزار شده است و در حال حاضر نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

علمائی با اشاره به شرایط دانشجویان در حال فارغ‌التحصیلی در مناطق قرمز کرونایی، ادامه داد: در این مناطق، کلاس‌های عملی دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی بودند را در کلاس‌های ۵ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم و آزمایشات این دانشجویان به صورت فشرده برگزار شد. به عنوان مثال، یک گروه ۴ یا ۵ نفره، طی ۳ روز از صبح تا شب آزمایشات عملی خود را انجام می‌دادند و پس از اتمام کار این گروه‌ دانشجویی، یک گروه دیگر کار خود را در آزمایشگاه آغاز میکردند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که وسعت هم دارند، میزهای آزمایشگاهی با فاصله از کنار هم قرار داشتند و از آنجا که تعداد دانشجویان نیز کم است، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود. البته پس از اتمام کار یگ گروه، قبل از ورود یک گروه دیگر، ضدعفونی‌های لازم انجام می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top