تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/26 - 12:25
کد خبر: 421089

گزارشی از یک مافیا در حوزه آموزش (بخش اول)؛

جولان مافیای تقلب در امتحانات مجازی/ از دانشجو تا استاد دانشگاه در آگهی کمک به تقلب در امتحانات مجازی

جولان مافیای تقلب در امتحانات مجازی/ از دانشجو تا استاد دانشگاه در آگهی کمک به تقلب در امتحانات مجازی

این افراد که بیشتر با نام های مشاوره و کلاس های خصوصی برای امتحانات در این پلتفرم ها حاضر می شوند در ادامه در جواب سوال اینکه خودتان امتحان می دهید یا همکاری می کنید پاسخ فرقی ندارد می دهد. کسانی که با اسم آموزش و تدریس خصوصی وارد می شوند اما فکرهای دیگری برای کسب درآمد دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرایط ویژه ای کرونایی و برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی در ترم جاری با رسیدن به مرحله امتحانات غیر حضوری به مرحله ویژه ای وارد شده است؛ امتحانات آنلاین و با کمترین نظارتی از سوی مسئولین فرصتی شیرین برای دانشجویان ایجاد کرده است تا به راحتی به تقلب در امتحانات بپردازند.

امتحان آنلاین و جلوگیری در تقلب در این نوع آزمون ها خود آزمون جدیدی برای دانشگاه ها و آموزش در کشور است و صدالبته یکی از مهم ترین چالش های روز دانشگاه ها نیز به حساب می آیند،خصوصا برای نوع ویژه ای از امتحانات که در سطح گسترده در حال برگزاری است و این اولین محک جدی و تجربه غیر حضوری دانشگاه ها به حساب می آید.

آموزش مجازی از مزایا و معایبی برخوردار است؛ با این حال در شرایط شیوع کرونا، این بستر از توقف ادامه تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

عدم حضور دانشجو و دانش‌آموز در فضای دانشگاه و مدرسه، افت یادگیری و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان، رواج تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی از جمله معایب آموزش الکترونیکی در این ایام هستند. با افزایش مشارکت دانشجویان در تالارهای گفت‌وگوی مجازی و ملزم کردن دانشجویان به انجام کارهای تحقیقاتی و پروژه‌ای می‌توان تا حدی از افت یادگیری در این بستر جلوگیری کرد؛ اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها این سیاست را در پیش گرفته‌اند.

تقلب در امتحانات

در ماه های ابتدایی آموزش مجازی و دوره امتحانات دانشجویان بیش از چیزی به کمک همکلاسی ها فکر می کردند و با ایجاد گروه های همفکری امتحانات را پشت سر می گذاشتند. در ادامه شاهد دوره دیگری از تقلب در امتحانات مجازی بودیم اینبار فضای مجازی پر شده بود از عکس ها و اطلاعیه های دانشجویی که خواستار همراهی در امتحانات با پرداخت پول بودند و از کسانی که درس مورد نظر را خبره هستند برای تقلب در جلسه امتحان دعوت می کردند؛ موردی که به همیار تقلب معروف شده بود.

اما این تنها قسمتی از ماجرا بود و رفته رفته با پیشرفت اساتید در حوزه آموزش و امتحانات مجازی با ترفندهایی همچون طرح کردن سوالات متفاوت و ایجاد روش هایی از قبیل کار در کلاس روش های تقلب را هرچه بیشتر کاهش دادند تا در امتحانات دانشجویان دیگر همفکری زیادی نتوانند داشته باشند.

تقلب در امتحانات

این روزها شاهد ورود عده ای مافیاگونه به عرصه همیاری و کوک به امتحانات مجازی هستیم. گروهی که با ترفندهای مختلف خود را در فضای مجازی صرفا همراه و مشاور نشان می دهند اما در اکثر موارد تنها یک فرد هستند که یا جای داوطلب آزمون داده یا در هنگام امتحان او را همراهی و کمک می کند.

تقلب در امتحانات

گروهی که شامل همه افراد می شوند و از دانشجو و معلم مدرسه گرفته تا استاد دانشگاه را شامل می شود. تحقیقات خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در پلتفرم های کسب و کار نشان داده که عده ای با نام هایی همچون همیاری و مشاوره درسی به این پلتفرم ها ورود کرده اما در واقع قصدشان شرکت در آزمون و امتحانات دانشجویان و دانش آموزان هستند.

تقلب در امتحانات

در بین آگهی دهندگان از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ و استاد دانشگاه حاضرند برای اینکه پول بیشتری در حسابشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.

 در بین آگهی دهندگان اقشار مختلفی دیده می‌شوند؛ از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ که حاضرند برای اینکه چندصد هزار تومانی پول بیشتر در کارتشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.

کسانی که با حماقت های خود از یک طرف کیفیت آموزش مجازی و ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید را پایین می آورند و از طرف دیگر باعث عقب افتادگی و بی سواد بار آوردن دانشجو و دانش آموزان در نظام آموزشی می شوند.

 در بین آگهی دهندگان اقشار مختلفی دیده می‌شوند؛ از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ که حاضرند برای اینکه چندصد هزار تومانی پول بیشتر در کارتشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.

در طول مکالمه ای که خبرنگار ما با یکی از این افراد داشت برای امتحان درس ریاضی عمومی 1 که از درس های اولیه ترم اولی های دانشگاه در خیلی از رشته های مهندی و علوم پایه می باشد مبلغ 150 تومان درخواست کرد.

وقتی کارنامه نیمسال‌های تحصیلی دانشجویانی که هنگام آموزش‌های حضوری «چنگی به دل نمی‌زد» پر شده از ۱۸، ۱۹ و ۲۰، طبیعی است که یک جای کار می‌لنگد.

این افراد که بیشتر با نام های مشاوره و کلاس های خصوصی برای امتحانات در این پلتفرم ها حاضر می شوند در ادامه در جواب سوال اینکه خودتان امتحان می دهید یا همکاری می کنید پاسخ فرقی ندارد می دهد. کسانی که با اسم آموزش و تدریس خصوصی وارد می شوند اما فکرهای دیگری برای کسب درآمد دارند. در واقع اساتید دانشگاه هم تاحدودی متوجه شدند و هنگامی که کارنامه نیمسال‌های تحصیلی دانشجویانی که هنگام آموزش‌های حضوری از نظر نمرات چنگی به دل نمی‌زد حال در زمان امتحان مجازی پر شده از ۱۸، ۱۹ و ۲۰، طبیعی است که می دانند یک جای کار می‌لنگد.

جولان مافیای تقلب در امتحانات مجازی/ از دانشجو تا استاد دانشگاه در آگهی کمک به تقلب در امتحانات مجازی

 اخیراً هم اساتید برای اینکه از قافله درآمدزایی‌ از این چنین اقداماتی عقب نمانند، به گروه کمک کنندگان به امتحان مجازی اضافه شده‌اند و آگهی‌های شرکت در امتحاناتشان را در پلتفرم های مختلف می‌کنند. درست است که هیچ وقت اسم کمک کننده امتحان در خیلی از این آگهی‌ها نیامده، اما اگر با چشم مشتری به این آگهی‌ها نگاه کنید درمی‌یابید مشاوره یا کمک به امتحان پایانی به جز امتحان دادن به جای دانشجویان معنی دیگری نمی‌دهد.

این افراد که بیشتر با نام های مشاوره و کلاس های خصوصی برای امتحانات در این پلتفرم ها حاضر می شوند در ادامه در جواب سوال اینکه خودتان امتحان می دهید یا همکاری می کنید پاسخ فرقی ندارد می دهد. کسانی که با اسم آموزش و تدریس خصوصی وارد می شوند اما فکرهای دیگری برای کسب درآمد دارند.

ورود این دلالان و مافیای امتحانات مجازی تنها به دانشگاه ها مربوط نمی شود و در حوزه مدارس و بین دانش آموزان نیز رخنه کرده اند. کسانی که به شرط پول 20 دروغی برای دانش آموزان به ارمغان می آورند اما غافل از اینکه این دانش آموز فردای آموزش حضوری یا در آینده در کنکور یا شغل مورد نظر دیگر سوادی برای ارائه نخواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرایط ویژه ای کرونایی و برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی در ترم جاری با رسیدن به مرحله امتحانات غیر حضوری به مرحله ویژه ای وارد شده است؛ امتحانات آنلاین و با کمترین نظارتی از سوی مسئولین فرصتی شیرین برای دانشجویان ایجاد کرده است تا به راحتی به تقلب در امتحانات بپردازند.  امتحان آنلاین و جلوگیری در تقلب در این نوع آزمون ها خود آزمون جدیدی برای دانشگاه ها و آموزش در کشور است و صدالبته یکی از مهم ترین چالش های روز دانشگاه ها نیز به حساب می آیند،خصوصا برای نوع ویژه ای از امتحانات که در سطح گسترده در حال برگزاری است و این اولین محک جدی و تجربه غیر حضوری دانشگاه ها به حساب می آید.  آموزش مجازی از مزایا و معایبی برخوردار است؛ با این حال در شرایط شیوع کرونا، این بستر از توقف ادامه تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان جلوگیری کرد.  عدم حضور دانشجو و دانش‌آموز در فضای دانشگاه و مدرسه، افت یادگیری و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان، رواج تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی از جمله معایب آموزش الکترونیکی در این ایام هستند. با افزایش مشارکت دانشجویان در تالارهای گفت‌وگوی مجازی و ملزم کردن دانشجویان به انجام کارهای تحقیقاتی و پروژه‌ای می‌توان تا حدی از افت یادگیری در این بستر جلوگیری کرد؛ اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها این سیاست را در پیش گرفته‌اند.  تقلب در امتحانات  در ماه های ابتدایی آموزش مجازی و دوره امتحانات دانشجویان بیش از چیزی به کمک همکلاسی ها فکر می کردند و با ایجاد گروه های همفکری امتحانات را پشت سر می گذاشتند. در ادامه شاهد دوره دیگری از تقلب در امتحانات مجازی بودیم اینبار فضای مجازی پر شده بود از عکس ها و اطلاعیه های دانشجویی که خواستار همراهی در امتحانات با پرداخت پول بودند و از کسانی که درس مورد نظر را خبره هستند برای تقلب در جلسه امتحان دعوت می کردند؛ موردی که به همیار تقلب معروف شده بود.  اما این تنها قسمتی از ماجرا بود و رفته رفته با پیشرفت اساتید در حوزه آموزش و امتحانات مجازی با ترفندهایی همچون طرح کردن سوالات متفاوت و ایجاد روش هایی از قبیل کار در کلاس روش های تقلب را هرچه بیشتر کاهش دادند تا در امتحانات دانشجویان دیگر همفکری زیادی نتوانند داشته باشند.  تقلب در امتحانات  این روزها شاهد ورود عده ای مافیاگونه به عرصه همیاری و کوک به امتحانات مجازی هستیم. گروهی که با ترفندهای مختلف خود را در فضای مجازی صرفا همراه و مشاور نشان می دهند اما در اکثر موارد تنها یک فرد هستند که یا جای داوطلب آزمون داده یا در هنگام امتحان او را همراهی و کمک می کند.  تقلب در امتحانات  گروهی که شامل همه افراد می شوند و از دانشجو و معلم مدرسه گرفته تا استاد دانشگاه را شامل می شود. تحقیقات خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در پلتفرم های کسب و کار نشان داده که عده ای با نام هایی همچون همیاری و مشاوره درسی به این پلتفرم ها ورود کرده اما در واقع قصدشان شرکت در آزمون و امتحانات دانشجویان و دانش آموزان هستند.  تقلب در امتحانات  در بین آگهی دهندگان از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ و استاد دانشگاه حاضرند برای اینکه پول بیشتری در حسابشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.  در بین آگهی دهندگان اقشار مختلفی دیده می‌شوند؛ از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ که حاضرند برای اینکه چندصد هزار تومانی پول بیشتر در کارتشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.  کسانی که با حماقت های خود از یک طرف کیفیت آموزش مجازی و ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید را پایین می آورند و از طرف دیگر باعث عقب افتادگی و بی سواد بار آوردن دانشجو و دانش آموزان در نظام آموزشی می شوند.  در بین آگهی دهندگان اقشار مختلفی دیده می‌شوند؛ از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ که حاضرند برای اینکه چندصد هزار تومانی پول بیشتر در کارتشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.  در طول مکالمه ای که خبرنگار ما با یکی از این افراد داشت برای امتحان درس ریاضی عمومی 1 که از درس های اولیه ترم اولی های دانشگاه در خیلی از رشته های مهندی و علوم پایه می باشد مبلغ 150 تومان درخواست کرد.  وقتی کارنامه نیمسال‌های تحصیلی دانشجویانی که هنگام آموزش‌های حضوری «چنگی به دل نمی‌زد» پر شده از ۱۸، ۱۹ و ۲۰، طبیعی است که یک جای کار می‌لنگد.  این افراد که بیشتر با نام های مشاوره و کلاس های خصوصی برای امتحانات در این پلتفرم ها حاضر می شوند در ادامه در جواب سوال اینکه خودتان امتحان می دهید یا همکاری می کنید پاسخ فرقی ندارد می دهد. کسانی که با اسم آموزش و تدریس خصوصی وارد می شوند اما فکرهای دیگری برای کسب درآمد دارند. در واقع اساتید دانشگاه هم تاحدودی متوجه شدند و هنگامی که کارنامه نیمسال‌های تحصیلی دانشجویانی که هنگام آموزش‌های حضوری از نظر نمرات چنگی به دل نمی‌زد حال در زمان امتحان مجازی پر شده از ۱۸، ۱۹ و ۲۰، طبیعی است که می دانند یک جای کار می‌لنگد.  اخیراً هم که اساتید برای اینکه از قافله درآمدزایی‌های این چنینی عقب نمانند، به گروه همیاران امتحان اضافه شده‌اند و آگهی‌های شرکت در امتحاناتشان را در سایت دیوار آگهی می‌کنند. البته هیچ وقت اسم همیار امتحان در هیچ یک از این آگهی‌ها نیامده، اما اگر با چشم مشتری به این آگهی‌ها نگاه کنید درمی‌یابید مشاوره امتحان پایانی انگلیسی به جز امتحان دادن به جای دانشجویان معنی دیگری نمی‌دهد.   اخیراً هم اساتید برای اینکه از قافله درآمدزایی‌ از این چنین اقداماتی عقب نمانند، به گروه کمک کنندگان به امتحان مجازی اضافه شده‌اند و آگهی‌های شرکت در امتحاناتشان را در پلتفرم های مختلف می‌کنند. درست است که هیچ وقت اسم کمک کننده امتحان در خیلی از این آگهی‌ها نیامده، اما اگر با چشم مشتری به این آگهی‌ها نگاه کنید درمی‌یابید مشاوره یا کمک به امتحان پایانی به جز امتحان دادن به جای دانشجویان معنی دیگری نمی‌دهد.  در روزهای اخیر اگرچه کمپین‌های مجازی و تجمعات زیادی توسط دانشجویان درباره گلایه از کیفیت آموزش مجازی، لغو امتحانات حضوری به دلیل نگرانی بابت ابتلا به کرونا و لغو هر گونه امتحان به دلیل کیفیت پایین آموزش مجازی تشکیل شد؛ اما در هیچ یک از این کمپین‌ها، هیچ‌ نگرانی بابت کیفیت امتحان یا احتمال تقلب در امتحان از سوی دانشجویان ابراز نشده است؛ به نظر می رسد این موضوع جزء دغدغه‌های دانشجویان نیست.گویا از دید برخی دانشجویان همیار تقلب در امتحان، راه‌حل خوشایند و میانبری برای امتحانات مجازی است.  حال این سوال پیش می آید که وجود چنین دلالان و افرادی که برای سودجویی خود به نظام آموزشی کشور ضربه وارد می کنند تا کی در این پلتفرم ها ادامه خواهد داشت؟ چرا برای جلوگیری از چنین افرادی در فضای آموزشی کشور مسئولین آموزشی و این پلتفرم ها اقدامی نیم کنند؟  گزارش از مسلم خلخال

در روزهای اخیر اگرچه کمپین‌های مجازی و تجمعات زیادی توسط دانشجویان درباره گلایه از کیفیت آموزش مجازی، لغو امتحانات حضوری به دلیل نگرانی بابت ابتلا به کرونا و لغو هر گونه امتحان به دلیل کیفیت پایین آموزش مجازی تشکیل شد؛ اما در هیچ یک از این کمپین‌ها، هیچ‌ نگرانی بابت کیفیت امتحان یا احتمال تقلب در امتحان از سوی دانشجویان ابراز نشده است؛ به نظر می رسد این موضوع جزء دغدغه‌های دانشجویان نیست.گویا از دید برخی دانشجویان همیار تقلب در امتحان، راه‌حل خوشایند و میانبری برای امتحانات مجازی است.

حال این سوال پیش می آید که وجود چنین دلالان و افرادی که برای سودجویی خود به نظام آموزشی کشور ضربه وارد می کنند تا کی در این پلتفرم ها ادامه خواهد داشت؟ چرا برای جلوگیری از چنین افرادی در فضای آموزشی کشور مسئولین آموزشی و این پلتفرم ها اقدامی نیم کنند؟

گزارش از مسلم خلخال

در ادامه بخشی از ورود تاسف بار برخی افراد سودجو را در پلتفرم های آگهی را مشاهده می کنید که جز ضربه به نظام آموزشی عاید دیگری برای کشور ندارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1400/10/26 - 21:03

نمره مساوی با تقلب. اگر نمره ای در کار نباشه تقلبی هم در کار نخواهد بود
دبیر
1400/10/26 - 22:12

این مسئله که کار دوساله دانش آموزان و دانشجویان هست. پس فکر میکنین چرا کلی کمپین راه میندازن که امتحانات مجازی باشه وگرنه برای کسی که خودش بخواد امتحان بده مجازی و حضوری چه فرقی میکنه
دبیر
1400/10/26 - 22:14

این مسئله که کار دوساله دانش آموزان و دانشجویان هست. پس فکر میکنین چرا کلی کمپین راه میندازن که امتحانات مجازی باشه و گرنه برای کسی که خودش بخواد امتحانش رو بده، حضوری و مجازی چه فرقی داره
تورهای مسافرتی آفری
نصب جی‌پی‌اس بر روی بسته‌های گوشت در بریتانیا+عکس
درباره واردات آیفون، خبر مهم معاون وزیر صمت
حرکت مثبت شهرداری تهران برای کاهش مسیر رفت‌وآمد
از معاون رئیس جمهور، چند درخواست اعضای تیم ملی والیبال دختران
توضیح جهرمی درباره دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به آلودگی هوا
نسبتی با علی شمخانی ندارد، عبدالباقی، مالک متروپل
بر اثر حادثه در محور تهران- سمنان شمار مصدومان حادثه اتوبوس به ۱۳ نفر رسید
درس عبرتی برای خاطیان تبدیل خواهد شد، فاجعه متروپل
عدم حضور سرمربی فجر سپاسی در نشست خبری بعداز بازی
مشخص شدن زمان بازی های معوقه پرسپولیس و سپاهان با حریفان
فیلم| افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت گاز در اروپا با جنگ روسیه و اوکراین
چرا اینقدر شلوغش می‌کنید این فقط یه اتفاقه!
استعمار پیر، قاتل سه میلیون بنگالی در ۱۹۴۳
حواستون هست بعد حاج قاسم چه روزهای ترسناکی رو میگذرونیم!؟
گزارش زاکانی از ماحصل جلسه با هیات‌های عالی روسیه
ورود انقلابی به معنای تثبیت انقلابی بودن نیست
تأکید «کریس مورفی» بر بی‌تأثیر بودن تشدید فشار اقتصادی بر ایران
بهره برداری ۳ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول
احضار کاردار یونان به وزارت امور خارجه
دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب
فیلم| اقدامات مجلس در دو سال اخیر با ارزش بوده است
مشخص شدن زمان بازی های معوقه پرسپولیس و سپاهان با حریفان
بهره برداری ۳ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول
رتبه‌بندی معلمان از ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ قابل پرداخت است
رتبه‌بندی معلمان بحث قول نیست بلکه بحث قانون است!
دانشگاه‌ها به کمک حل مسائل کشور می آیند
تمدید نام نویسی در آزمون پذیرش متقاضیان کانون‌های وکلای دادگستری
تصاویر| جشن ازدواج دانشجویی شاخه نبات
توزیع رشته‌های تحصیلی در کرمان براساس نیاز مناطق صورت می‌گیرد
اعلام شرایط مجاز برای اسکان دانشجویان در خوابگاههای دانشگاه علم وصنعت
برگزاری هفتمین کنفرانس حقوق سلامت با رویکرد الزامات اخلاقی و حقوقی کاربرد هوش مصنوعی
حمایت وزارت بهداشت از پایان نامه‌های محصول محور
مصوبات مربوط به سنجش و پذیرش در بازه زمانی ۴ ساله اجرا خواهد شد
منابع‌ آزمون های مهم دوره پزشکی برای سال ۱۴۰۲ منتشر شد
برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه علامه به ۸ خرداد موکول شد
اعلام ساعات برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی دانش‌آموزان
سامانه رصد فعالیت های فرهنگی دانشگاه‌ها راه اندازی می شود
آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در موعد مقرر برگزار می شود
دهقانی فیروزآبادی به ریاست جهاد دانشگاهی منصوب شد
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات قم در روز چهارشنبه
آمادگی مجمع خیرین کشور برای درمان فرهنگیان بازنشسته
دانشگاه‌های کشور به مرجع علمی تبدیل شوند
نظرسنجی

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟




مشاهده نتایج
go to top