تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/10/27 - 15:59
کد خبر: 421260

دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بروند

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس بازگشایی شده است، گفت: 85 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال، دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این آمادگی وجود دارد که در کلاس‌های درس حضور یابند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه‌ تلویزیونی در خصوص الزام مدیران مدارس به حضور در مدرسه و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تمام مدارس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند و خوشبختانه مدارس در مناطق روستایی و عشایری و در برخی مناطق دایر هستند و فرایند یاددهی ـ یادگیری را با جدیت انجام می‌دهند.

دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بروند

وی با اشاره به اینکه هنوز بازگشایی مدارس در برخی مراکز استان‌ها با تردیدها مواجه است، گفت: 85 درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این آمادگی وجود دارد که در کلاس‌های درس حضور یابند.

نوری با تأکید بر اینکه فرهنگیان باید در مدارس حضور پیدا کنند، افزود: دانش‌آموزان نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بروند اما متأسفانه در بعضی از مناطق دیده می‌شود که به دلایل مختلف این موضوع مختل شده است و باید با صحبت با اولیا و همچنین ایجاد بستر حضور دانش‌آموزان، این اقدام را به انجام برسانند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آموزش برای مدارسی که امکان تشکیل حضوری را ندارند، چگونه ادامه می‌یابد؟»، گفت: امکان بازگشایی را برای همه مدارس فراهم کردیم فقط در یکی، دو درصد مدارس، امکان کامل وجود ندارد که از طریق روش‌های منعطف و دسته‌بندی کردن دانش‌آموزان، این امکان فراهم است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر استفاده از مراکز جانبی، گفت: برای شهر تهران که استقبال از بازگشایی کم بوده است، مقرر شده اتس که شهرداری تهران فرهنگسراها و فضاهایی را در اختیار قرار دهند که این موضوع بر اساس راهکار 5-5 سند تحول بنیادین است، همچنین فضای آموزش متنوع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس بازگشایی شده است، اضافه کرد: ستاد کرونا هم به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است که مراکز جانبی، فرهنگی، هنری و ورزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد ضمن اینکه می‌توان با هماهنگی از کانون‌های تربیتی، کانون پرورشی فکری، پژوهشسراها، ورزشگاه‌ها نیز استفاده کنند تا دانش‌آموزان بیشتری را جذب کنیم و جریان تحصیل را ادامه دهیم.

نوری در خصوص دانش‌آموزان 12 تا 18 سال که دُز دوم واکسن خود را نزدند، گفت: تمهید مقدمات شد پیامک برای دانش‌آموزان ارسال شود که ارسال شده است و از همکارانی که دُز سوم واکسن را دریافت نکردند، خواهش می‌کنیم که انجام دهند.

وی افزود: شهرداری نیز اعلام آمادگی کرده است تا اتوبوس در اختیار قرار گیرد و معلمان به مراکزی تزریق واکسن که خلوت است، بروند و ان‌شاءالله تزریق واکسن به حداکثر برسد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تزریق واکسن به کودکان زیر 12 سال، گفت: ستاد کرونا بررسی کرده است که 10 میلیون کودک زیر 12 سال واکسن کرونا تزریق کردند و احتمال می‌دهم که آزمایشی اما مدارس کل کشورهای اطراف ما و دنیا با همین وضعیت باز است و این در شرایطی است که به همت دولت و وزارت بهداشت، دانش‌آموزان 12 تا 18 سال بیش از سایر کشورها واکسن دریافت کردند. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top