تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/28 - 21:00
کد خبر: 421431

تنوع ژانری فیلم‌های حوزه هنری در جشنواره چهلم

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی خبری به تشریح فعالیت‌های این سازمان در آستانه چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نشست خبری حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی حوزه هنری با همراهی هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی این سازمان صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در حوزه هنری برگزار شد.

تنوع ژانری فیلم‌های حوزه هنری در جشنواره چهلم

در ابتدای این نشست هادی فیروزمندی بیان کرد: محور اصلی این نشست تولیدات جدید سازمان سینمایی حوزه هنری برای جشنواره فیلم فجر است. یکی از دغدغه‌های ما در کنار تولیدات برای فجر بیان یک گزارش کلی از یک سال فعالیت مدیران و تیم جدید سازمان سینمایی حوزه هنری است که قرار است این سنگ بنا را بگذاریم تا در یک نشست خبری پاسخگوی اهالی رسانه باشیم و اقدامات خودمان را بیان کنیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری از اوایل سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و ۴ دهه از فعالیت این سازمان می‌گذرد و در آستانه ورود به دهه پنجم هستیم. در این چهار دهه تجارب مختلف، فراز و فرودهای مختلف داشتیم آنچه که در نظر داریم احیای میراث کهن حوزه هنری و رفع اشکالات دوره‌های گذشته است.

در ادامه این نشست حمیدرضا جعفریان بیان کرد: ما در دوره جدید سازمان سینمایی حوزه هنری و مدیریت جدید این نهاد، چند هدف‌گذاری کلان را مدنظر قرار داده‌ایم و دوره‌های قبل را آسیب‌شناسی کرده‌ایم. ما تلاش کردیم میراث حوزه را احیا و تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: ما در حوزه پخش، استعدادیابی و تولیدات تصویری سیاست‌هایی داشتیم. در حوزه تولید هدف اصلی این بود که جریانی پایدار از تولید آثار تصویری در گونه‌های مختلف داشته باشیم. برای همین سه پیشران اصلی را در نظر گرفتیم؛ اولینش قوت خلق و قصه‌گویی است که برای این هدف به دنبال تقویت جریان اقتباس بودیم. عامل اصلی دیگری که شناسایی کردیم سرمایه انسانی و هنرمندان بود که در این زمینه هم تمرکز کردیم و نکته سوم هم بحث سرمایه گذاری و مشارکت و هدایت سرمایه به سمت تولید بود. با این اهداف در این یک سال چند دستاورد داشتیم.

جعفریان افزود: ما تلاش کردیم گوناگونی در ژانر ایجاد کنیم، آثاری در حوزه دفاع مقدس، درام سیاسی و اجتماعی و بیوگرافی داریم. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری روی فیلمسازان حرفه‌ای و جوان داشتیم که هر ۴ فیلم ما برای جشنواره فجر امسال حاصل کار کارگردانان فیلم دومی است. در حوزه محتوایی هم تلاش کردیم محتوای خوبی ارایه بدهیم؛ این آثار هم تمرکز بر خانواده و هم امیدبخشی و حال خوب برای مخاطبان دارند. ضمن رشد کمی تلاش کردیم به بحث کیفی هم توجه داشته باشیم و کارهای خوب تولید کنیم. به نظرم آثار ما قابل دفاع هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top