تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/29 - 09:56
کد خبر: 421461

دانشگاهها و وزارت علوم نحوه بازگشایی حضوری دانشگاهها را نهایی می کنند

اجماعی درباره ضرورت بازگشایی آموزش حضوری ایجاد شده است اما باز هم با توجه به ملاحظاتی که از منظر ستاد مدیریت کرونا می‌تواند وجود داشته باشد، درباره پروتکل‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه خواهیم داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران که با حضور رؤسا یا معاونان دانشگاه در سالن شورای دانشگاه تهران برگزار شد، پس از طرح پیشنهادات مسئولان دانشگاه‌ها در زمینه اجرای آموزش حضوری، با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای حضوری شدن آموزش دانشگاه‌ها، گفت: آموزش حضوری، علاوه بر اینکه مدنظر مدیران ارشد کشور قرار دارد، مورد تاکید مدیران دانشگاهی نیز است و بخش بزرگی از دانشجویان هم علاقمند هستند که آموزش حضوری از سر گرفته شود.

دانشگاهها و وزارت علوم نحوه بازگشایی حضوری دانشگاهها را نهایی می کنند

وی در اعلام جمع‌بندی اولیه رؤسا و معاونان دانشگاهی حاضر در جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران، اظهار کرد: امتحانات نیمسال آینده تحصیلی در تمامی مقاطع حضوری خواهد بود.

رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان تهران افزود: بر اساس تصمیمات رؤسا و معاونان دانشگاه‌های حاضر در نشست، در نیمسال آینده تحصیلی، اجرای دروس عملی به طور کامل حضوری و آموزش دانشجویان مقطع دکتری نیز به طور کامل حضوری خواهد بود.

مقیمی تصریح کرد: همچنین نظر اکثریت این بود که دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری در مقاطع و ورودی‌های موردنظر بر اساس امکانات، زیرساخت‌ها و شرایط خود اقدام کنند.

وی افزود: حداقل‌هایی که رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها پس از تأمین اعتبارات لازم و مجوزهای قانونی ستاد ملی مقابله با کرونا در نیمسال آتی بر آن تاکید داشتند، از سرگیری آموزش حضوری کامل برای دانشجویان مقطع دکتری، حداقل 10 هفته آموزش حضوری برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و حداقل 5 هفته آموزش حضوری برای دانشجویان کارشناسی بود.

رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد: در نشست‌های فشرده‌ای که طی روزهای آتی در سطح رؤسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم برگزار می‌شود، مدل نهایی بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در نیمسال آتی تحصیلی نهایی شود.

بر طبق این گزارش،  امیرعلی سیف‌الدین، رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه نیز در ارتباطی که در ضمن نشست شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران برقرار شد، با تاکید بر اینکه حداکثر تلاش را برای بازگشایی آموزش حضوری به کار خواهیم بست، گفت: جانشین ریاست سازمان برنامه و بودجه دستور دادند که بتوانیم از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ مناسبی را به منظور تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها کمک کنیم.

محمدعلی شاه‌حسینی، دبیر دبیرخانه امور اجرایی دانشگاه معین استان تهران نیز با یادآوری تأثیرگذاری تصمیم‌های دانشگاه‌های استان تهران بر کل آموزش عالی کشور، ابراز امیدواری کرد که تصمیمی منطقی و بهینه برای ازسرگیری آموزش حضوری گرفته شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top