تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/29 - 13:45
کد خبر: 421495

شورای عالی نظارت قوه قضائیه به زودی آغاز به کار خواهد کرد

معاون اول قوه قضائیه گفت: برنامه جامع نظارت درون سازمانی قوه قضائیه با رویکرد همگرایی و هم افزایی نهادهای نظارتی در حال تدوین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه نشست مشترک معاون اول دستگاه قضا با رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، دادستان انتظامی قضات و معاون راهبردی قوه قضائیه با هدف بحث و تبادل نظر در مورد برنامه جامع نظارت قوه قضائیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در این نشست گفت: یکی از افتخارات دستگاه قضائی توجه جدی به مقوله نظارت درون سازمانی و تعدد مراکز نظارتی حرفه ای است و به جرأت می توان گفت کمترین دستگاهی در کشور وجود دارد که این تنوع نظارتی در همه ابعاد در آن وجود داشته باشد، اما در عین حال فعالیت مطلوب این نهادهای نظارتی نیازمند سیاست گذاری، برنامه ریزی، همگرایی، تعامل، هم افزایی و اجتناب از موازی کاری است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: از جمله دغدغه های مهم رئیس محترم قوه قضائیه تداخل و موازی کاری احتمالی نهادهای نظارتی بوده و به همین دلیل یکی از اختیارات تفویضی به معاون اول سازماندهی بازرسی و نظارت ها به منظور جلوگیری از موازی کاری و رفع تداخل وظایف است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به اینکه دیوان عالی کشور مسئول نظارت بر رعایت قانون در مراجع قضائی، دادستانی کل حافظ حقوق عمومی و ناظر به کلیه دادسراها، دادسرای انتظامی قضات نهاد اصلی ناظر بر رفتار قضات و معاونت راهبردی مسئول نظارت بر واحدهای ستادی می باشد، افزود: در قوانین و مقررات جایگاه نظارتی هر یک از این مراجع تثبیت شده است و هر یک با تعهد و مسئولیت قانونی، در صدد اجرای وظایف نظارتی خود هستند، اما اگر این مراجع با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند، موارد تداخل و موازی کاری مرتفع می شود و ما شاهد یک سیستم نظارتی جامع و کارآمد خواهیم بود و ضرورت دارد یک برنامه جامع و مدون نظارتی تدوین و نقش و حدود مسئولیت هر یک از این مراجع نظارتی در آن روشن و چارچوب همکاری تشریح شود.

در این جلسه رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، دادستان انتظامی قضات و معاون راهبردی قوه قضائیه ضمن استقبال برای همکاری و همگرایی، در خصوص مشارکت در تدوین برنامه جامع نظارتی اعلام آمادگی کردند.

در خاتمه این نشست مقرر شد کارگروه تخصصی متشکل از صدقی؛ معاون نظارت دیوان عالی کشور، خرم آبادی؛ معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها، کاظمی؛ معاون راهبردی و یکی از معاونین دادسرای انتظامی قضات تشکیل و ظرف 15 روز برنامه مدون نظارتی مشترک تکمیل و نهائی شود.

همچنین مقرر شد شورای عالی نظارتی قوه قضائیه به عنوان نهاد عالی سیاست گذاری نظارتی درون سازمانی قوه قضائیه با عضویت بالاترین مقامات نهادهای نظارتی در معاونت اول قوه قضائیه تشکیل و با برنامه عملیاتی روشن به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top