تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/10/30 - 10:17
کد خبر: 421596

مهدی جابری

دورهمی خودروسازان!

دورهمی خودروسازان!

به نظر می‌رسد افشاگری‌های قاطعانه پلیس راهور، پیگیری‌های جدی نمایندگان مجلس و احتمال ورود نهادهای نظارتی برای مشخص شدن قصور و کم‌کاری خودروسازان، موجب واکنش‌های غیرمنطقی مدیران شرکت‌های خودروساز شده است و آنها برای رهایی از یک محاصره نظارتی، اکنون به در و دیوار می‌زنند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مهدی جابری، کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران/// «خودروها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان از جلو به جایی برخورد نکرده بودند که نیاز به باز شدن ایربگ‌های‌شان باشد!» این یک جمله طنزآمیز در برنامه خندوانه نیست. این را یک مقام مسؤول در صنعت خودروسازی گفته؛ مقامی که البته میزبان «دورهمی خودروسازان» در یک انجمن مشترک است! سوالی که با خواندن مصاحبه این فرد به ذهن می‌آید، این است: اگر 28 خودرو از جلو به جایی برخورد نکرده‌اند و فقط عقب‌شان درگیر بوده، دقیقا کدام قسمت خودروی عقبی باعث ایجاد ضربه به قسمت عقب خودروی جلویی شده است؟! چگونه می‌شود فقط عقب 28 خودروی سواری در یک تصادف زنجیره‌ای درگیر باشد و جلوی آنها به جایی برخورد نکند؟ آیا نیاز نبوده است ایربگ خودرویی که از عقب به خودروی جلویی برخورد کرده، باز شود؟!

اظهارات این مقام مسؤول و هماهنگ‌کننده خودروسازان در حالی است که اصطلاح «تصادف زنجیره‌ای» به خودی خود گویای این است که قسمت جلوی یک خودرو به عقب خودروی دیگر برخورد کرده و این مساله به صورت زنجیروار برای خودروهای دیگر ابتدا و انتهای تصادف صدق می‌کند. بنابراین باید ایربگ خودروها باز می‌شد، چون همه آنها از جلو به یک مانع برخورد کرده‌اند.

شرکت‌های خودروساز داخلی با گذشت ۸ روز از تصادف تلخ و تأسف‌بار محور بهبهان- رامهرمز که منجر به جان‌باختن 5 نفر و مصدومیت ده‌ها نفر شد، مهر سکوت بر لب زده‌اند و حتی حاضر به عذرخواهی و دلجویی از حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنها نشده‌اند. در میان این سکوت اما ناگهان یک مقام مسؤول در انجمنی که میزبان عضویت خودروسازان است، جملاتی بر زبان می‌آورد که چیزی غیر از نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست.

در شرایطی که افکار عمومی اخبار و گزارش‌های مرتبط با این حادثه را دنبال می‌کند، بهتر است خودروسازان برای توجیه غیرمنطقی ماجرا، دنبال «فرار به جلو» نباشند، چون امکان دارد در این فرار، کیسه‌های منطق‌شان باز نشود و بیشتر از این دچار سرگیجه شوند!

به نظر می‌رسد افشاگری‌های قاطعانه پلیس راهور، پیگیری‌های جدی نمایندگان مجلس و احتمال ورود نهادهای نظارتی برای مشخص شدن قصور و کم‌کاری خودروسازان، موجب واکنش‌های غیرمنطقی مدیران شرکت‌های خودروساز شده است و آنها برای رهایی از یک محاصره نظارتی، اکنون به در و دیوار می‌زنند!

واقعیت این است که اقدام قابل تحسین رئیس پلیس راهور و معاون اجتماعی او در بیان علل تصادف جاده بهبهان، نهادهای ناظر و تصمیم‌ساز را بر آن داشته یک ‌بار برای همیشه موضوع نقص فنی خودروهای داخلی را بررسی کنند و به سرانجام برسانند تا حقوق مادی و معنوی خریداران و مالکان خودروها محفوظ باشد و ایمنی آنها در حوادث مشابه حفظ شود.

قطعا مردم، رسانه‌ها و کارشناسان همچنان پیگیر ماجرای باز نشدن ایربگ و دیگر نواقص فنی خودروهای داخلی خواهند بود و انتظار می‌رود مقامات دولتی و نمایندگان مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی در برخورد با خودروسازان متخلف استفاده کنند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران باید اجرا شود
تاکید صدراعظم آلمان به طرف‌های مذاکرات وین
نظارت جدی مجلس بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان
موضوع مجلس فردا بررسی توله یوزپلنگ‌های ایران است
پارلمان کانادا درخواست لغو بازی با ایران را کرد
بازدید وزیر کشور از نمایشگاه کتاب تهران
اعمال رتبه بندی از ۱ شهریور ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان کمک کنند
مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند
«آداب کتاب‌خواری»
وزیر خارجه هند از امیرعبداللهیان را به دهلی نو دعوت کرد
وزیر دفاع روسیه؛ لوهانسک در آستانه آزادی کامل است
اعمال رتبه بندی معلمان در فیش حقوقی
حمایت وزارت علوم از دانش‌بنیان‌ها چگونه است؟
سکوت گمرک درباره ادعای سازمان غذا و دارو برای شیرخشک شکست
واکسن استنشاقی موجب کاهش چشمگیر ابتلا به بیماری می‌شوند
ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱
ایران به ادعای کاهش صادرات نفت پاسخ داد
رئیس جمهور: ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها با آذربایجان استقبال می‌کند
رئیس جمهور: دستگاه‌ها از فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها حمایت کنند
مراقب باشیم در واردات خودرو «سلطان» ایجاد نکنیم
نظارت جدی مجلس بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان
اعمال رتبه بندی از ۱ شهریور ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان کمک کنند
مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند
اعمال رتبه بندی معلمان در فیش حقوقی
حمایت وزارت علوم از دانش‌بنیان‌ها چگونه است؟
رئیس جمهور: دستگاه‌ها از فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها حمایت کنند
رتبه بندی مدارس از سال تحصیلی آینده +فیلم
انواع ساندویچ پانل
وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان را تا چند ماه آینده اجرایی می کنیم
انتشار کارت آزمون تعیین سطح همکاری با سازمان بازرسی کل کشور
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد
کنکور کارشناسی ارشد به ایستگاه دوم رسید
جذب ۷۵ هزار معلم در سال تحصیلی آینده
نوری عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز می‌ماند
دانشجویان و تشکل‌های انقلابی، مجاهدان میدان عملیات تبیین
بیانیه بسیج اساتید کشور در حمایت از طرح مردمی سازی یارانه‌ها
خانم‌ها در آزمون ارشد امسال، پررنگ‌تر از آقایان
اعلام شرایط تأسیس مؤسسات اعزام دانشجو به خارج
فروش پایان‌نامه‌ ارشد کیلویی شد!
کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
نظرسنجی

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟




مشاهده نتایج
go to top