تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/11/03 - 15:15
کد خبر: 421850

مادرانه‌ای برای غافلگیری مجریانِ شبکه افق

ویژه برنامه «شبیه مادرم» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با دعوت از میهمانانی از جامعه هنری، ورزشکاران، خوانندگان و خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع وطن از شبکه افق سیما پخش شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ در ابتدای این برنامه لیلا بیگلری همسر شهید مدافع حرم سعید انصاری به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: در دی‌ماه 1394 و همزمان با روز میلاد حضرت زهرا (س) از معراج شهدا با من تماس گرفتند و خبر شهادت را اعلام کردند. در زمان حیات شهید انصاری وقتی که از ایشان سؤال کردم که روز زن چه هدیه ای برای من تدارک دیده‌ای؟ جواب داد که خودم بهترین هدیه‌ام و با شهادت‌شان بهترین هدیه را به ما و کشور تقدیم کرد.

مادرانه‌ای برای غافلگیری مجریانِ شبکه افق

اذن شهادت شهید مدافع وطن از حضرت زهرا (س)

منصوره رحمتی همسر شهید مدافع وطن مرتضی چگینی خاطرات جالبی از مراسم روز زن تعریف کرد و گفت: شهید چگینی ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشت و اذن شهادتش را از خانم فاطمه زهرا (س) گرفت و در لحظه شهادت سه مرتبه ذکر یا زهرا را زمزمه کردند و به شهادت رسیدند.

در ادامه برنامه روح‌الله رستمی قهرمان وزنه برداری جهان به همراه  مادرش میهمان «شبیه مادرم» شد و افزود: خودم می‌دانم که در سال‌های کودکی و نوجوانی خیلی مادرم را اذیت کردم و فکر می‌کنم که پدران ما هشت سال دفاع مقدس را جنگیدند و پس از آن این مادران ما بودند که ایثار و جهادشان آغاز شد.

مادری که هیچ کدام از مسابقات ورزشی پسرش را ندید

وی ادامه داد: این فرشتگان آسمانی با فداکاری و ایثار خود، افراد بزرگی را برای خدمت به جامعه اسلامی پرورش دادند و هیچ هدیه‌ای جهت جبران بخشی از زحمات آنها در دنیا وجود ندارد. جایگاه اصلی این مادران همان بهشت برین بوده که خداوند وعده داده است.

رستمی تصریح کرد: امیدوارم دو مدال جهانی من ذره‌ای از زحمات و تلاش‌های مادرم را جبران کرده باشد و از ایشان می‌خواهم که در این روز مبارک مرا حلال کنند.

مادر روح الله رستمی نیز اضافه کرد: من چون طاقت دیدن مسابقات فرزندم را ندارم و دچار استرس و نگرانی می‌شوم تنها برای موفقیت همه ورزشکاران دعای خیر می‌کنم که همیشه در همه عرصه‌های جهانی موفق و پیروز باشند.

اولین هدیه محسن قاضی مرادی به همسرش

در ادامه برنامه مهوش وقاری هنرمند کشورمان مهمان ویژه برنامه «شبیه مادرم» شبکه افق شد و گفت: مدت چهل و یک سال با محسن قاضی مرادی زیر یک سقف زندگی کردم و در این مناسبت ها به دلیل اینکه با مادرم در یک ساختمان زندگی می‌کردیم اول خانه مادرم و بعد خانه مادر همسرم می‌رفتیم و جشن می‌گرفتیم.

وی اظهار کرد: مشکل الان جوانان که ابتدا میهمان منزل کدام مادر شوند و تبریک بگویند را به صورت تفاهم نانوشته‌ای از همان ابتدا حل کرده بودیم و این چالش امروز جوانان را هرگز نداشتیم.

وقاری در خصوص هدایای روز زن به خاطره اوایل ازدواج خود اشاره کرد و گفت: محسن قاضی مرادی چون در ابتدای زندگی مشترک، کار هنری با صدف انجام می‌داد، یک اثر زیبایی به عنوان قاب صدف به من هدیه داد و چون این هدیه عاشقانه بود، هنوز برای من یک هدیه خاص است و امروزه کمبود آن هدیه‌ها به شدت احساس می‌شود.

این بازیگر کشورمان معتقد است که آدم‌ها باید بی‌نهایت مهربان، بخشنده و صبور باشند تا به یک مادر تبدیل شوند.

ماجرای مادری که با دیدن فرزندش به گریه افتاد

حسین حقیقی خواننده جوان کشور مهمان بعدی برنامه بود، که به دعاهای مادرش اشاره کرد و گفت: دعای خیر و پربرکت مادرم همیشه بدرقه راه و مسیر زندگی و فعالیت هنری‌ام بوده و دعای شاخص مادرم همیشه این بود الهی خدا عاقبتت را بخیر کند.

وی افزود: توصیه می‌کنم که همیشه دستان مادرتان را ببوسید و با این کار به آنها یادآوری کنید که من هنوز هستم و به دعای شما نیاز دارم.

حقیقی به بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: در سال 1370 زمانی که هنوز به شکل امروزی تلفن در خانه ها وجود نداشت، یک روز برای مسابقه فوتبال صبح زود از خانه خارج شدم و غروب به خانه برگشتم؛ که زمانی که مادرم مرا دید از شدت نگرانی جلوی من به گریه افتاد.

در حالی که فاطمه سادات و حسین متولیان مجریان برنامه «عصر شیرین» شبکه افق تصور می‌کردند برنامه به پایان رسیده، در اقدامی غافلگیرکننده مادران‌شان میهمان برنامه شدند و با خواندن دعای خیر و عاقب بخیری برای جوانان، برنامه به پایان رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top