تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/04 - 18:56
کد خبر: 421999

اعلام نتایج اثربخشی ۴ واکسن کرونا

بر اساس نتایج یک مطالعه، واکسن کوو ایران برکت به ترتیب ۸۷.۱، ۸۶.۴ و ۹۸.۳ درصد در پیشگیری از مرگ، بستری و تست مثبت کرونا مؤثر بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ مقاله تأثیرگذاری چهار واکسن کرونا در استان فارس منتشر شد. بنابراین گزارش، در این مطالعه که توسط کامران باقری‌لنکرانی و همکارانش انجام شده و در وبسایت «medrxiv.org» منتشر شده است، افراد با سابقه ابتلای قبلی کووید-۱۹ کنار گذاشته شده‌ و فقط افرادی بررسی شدند که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

دربخشی از این مطالعه با بررسی تأثیرگذاری ۴ واکسن برکت، سینوفارم، اسپوتنیک و آسترازنکا در پیشگیری از مرگ، بستری و تست مثبت کووید-۱۹ آمده است: این مقادیر برای واکسن کوو ایران برکت به ترتیب ۸۷.۱، ۸۶.۴ و ۹۸.۳ درصد، برای آسترازنکا به ترتیب ۸۴.۴، ۸۱.۵ و ۹۱.۸ درصد، برای سینوفارم به ترتیب ۷۹.۹، ۷۱.۹ و ۸۶.۱ درصد و برای اسپوتنیک به ترتیب ۷۴.۷، ۶۷.۵ و ۷۴.۷ درصد بوده است.

در ادامه آمده است: تأثیرگذاری برای کاهش ابتلا به عفونت در گروه‌های سنی بالای ۶۴ سال، برای برکت، آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب ۶۷ درصد، ۶۲.۴ درصد، ۲۹.۱ درصد و ۷۶.۳ درصد بوده است.

این مقاله می‌افزاید: درخصوص کاهش بستری در گروه سنی بالای ۶۴ سال نیز بین دریافت‌کنندگان این واکسن‌ها برای برکت، آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب برابر با ۸۰.۳ درصد، ۷۶ درصد، ۴۵.۷ و ۴۵.۵ درصد بوده است.

در بحث کاهش مرگ و میر برای همه واکسن‌ها در همه گروه‌های سنی حداقل ۹۵% گزارش شده است.

نتایج این مطالعه درخصوص تأثیرگذاری دربرابر تست مثبت کرونا نیز به این ترتیب گزارش شده است: واکسن برکت ۸۷.۱ درصد و فاصله اطمینان ۹۵% بین ۸۶ تا ۸۸.۳، واکسن آسترازنکا: ۸۴.۴ درصد (۸۳.۵ تا ۸۵.۳)، واکسن سینوفارم: ۷۹.۹ درصد ( ۷۹.۴ تا ۸۰.۴)، واکسن ا سپوتنیک: ۷۴.۷ درصد (۷۱ تا ۷۸.۴)

دربخش دیگری از این مطالعه نقش واکسن‌های مورد بررسی در کاهش بستری نیز مورد دقت قرار گرفته که موفقیت واکسن‌ها به این ترتیب بوده است: برکت ۸۶.۴ درصد، آسترازنکا ۸۱.۵ درصد، سینوفارم ۷۱.۹ و اسپوتنیک ۶۷.۵ درصد.

همچنین درخصوص تأثیر تزریق واکسن کرونا در برابر مرگ ناشی از کووید-۱۹ نیز واکسن‌ها این نتایج رابه دست آورده‌اند: برکت ۹۸.۳، آسترازنکا ۹۱.۸ درصد، سینوفارم ۸۶.۱ درصد و اسپوتنیک ۷۴.۷ درصد.

گفتنی است از جمعیت مورد بررسی در این مطالعه علمی، ۷۵.۳۳% واکسن سینوفارم، ۱۴.۸۷% آسترازنکا، ۸.۱۸% برکت و ۱.۶۲% اسپوتنیک دریافت کرده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top