تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/11/05 - 23:10
کد خبر: 422122

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

شرایط ثبت‌نام در رشته‌های شناور کنکور ارشد ۱۴۰۱ +جدول

شرایط ثبت‌نام در رشته‌های شناور کنکور ارشد ۱۴۰۱ +جدول

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، علاوه بر رشته های اصلی هر مجموعه امتحانی، لیستی از 64 رشته دیگر به نام رشته های شناور ارشد درج شده است. بر این اساس متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ علاوه بر این که می توانند در گروه اصلی خود شرکت کنند، امکان انتخاب یک کد رشته از لیست رشته های شناور را نیز دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همانگونه که میدانید مهلت مجدد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1401 آغاز شده است و داوطلبان تا 6 بهمن فرصت ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات را خواهند داشت.هر یک از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1401 با توجه به علاقه مندی خود می توانند دو کد رشته امتحانی را انتخاب کرده و در کنکور هر کدام به طور جداگانه شرکت نمایند. انتخاب رشته های شناور کارشناسی ارشد در برخی از موارد دارای شرایطی است که اگر داوطلب واجد آن باشد می توان کد رشته مورد نظر خود را انتخاب نماید.

اکثر داوطلبان کنکور ارشد برای افزایش شانس قبولی خود در دانشگاه ها به دنبال اطلاع از نام رشته های شناور کارشناسی ارشد بوده تا اگر به یکی از آن ها علاقه داشتند، در آن نیز ثبت نام کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. برای آشنایی با لیست این رشته ها در ادامه گزارش قصد داریم به بررسی رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد 1401 بپردازیم.

لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1401

علاوه بر مجموعه های امتحانی مختلف ارشد که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ارائه شده و جزو رشته های اصلی محسوب می شوند، کد رشته های محدود دیگری نیز وجود دارد که داوطلبان می توانند آن ها را انتخاب کرده و در زمان ثبت نام آزمون ارشد 1401 به عنوان مجموعه امتحانی دوم خود آن را وارد فرم ثبت نام نمایند.

اکثر داوطلبان در خصوص اینکه رشته شناور چیست؟ و شامل چه گرایش هایی می شود سوال دارند. در جدول زیر لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد که مجموعا 64 رشته می باشد ارائه شده است:

شرایط ثبت نام در رشته های شناور کنکور ارشد ۱۴۰۱

با وجود این که همه داوطلبان کنکور ارشد اجازه انتخاب یکی از رشته های شناور کارشناسی ارشد 1401 را دارند، اما برخی نکات مهم وجود دارد که داوطلب پیش از انتخاب رشته شناور مورد نظر خود باید از آن ها اطلاع حاصل کرده تا هنگام ثبت نام ارشد دچار مشکل نشود. در ادامه به قوانینی که پیش از انتخاب رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می بایست به آن ها دقت نمود اشاره شده است:

هر داوطلب بر اساس علاقه مجاز به انتخاب یک کد رشته اصلی به عنوان انتخاب اول و یک کد رشته شناور به عنوان انتخاب دوم خود است.

هر داوطلب (بدون توجه به مدرک تحصیلی) می تواند در هر مجموعه امتحانی (به جز کد رشته هایی که شرط مدرک مرتبط دارند ) شرکت کند.

داوطلبانی که کد رشته اصلی آن ها یکی از 64 رشته شناور است، دیگر مجاز به انتخاب رشته های شناور نیستند. در واقع فقط در همان کد رشته اول خود می توانند شرکت نمایند.

اگر داوطلبی انتخاب رشته امتحانی اصلی خود را از رشته های شناور و انتخاب دوم خود را از مجموعه های اصلی به ثبت برساند، سسیستم به طور خودکار نسبت به جا به جایی رشته امتحانی اول و دوم اقدام می نماید.

اگر داوطلبی قصد دارد فقط در کد رشته های شناور شرکت کند می بایست کد رشته را به عنوان مجموعه امتحانی اول ثبت نموده و قسمت انتخاب کد رشته امتحانی دوم را خالی بگذارد.

پس از ثبت رشته مورد نظر خود در فرم ثبت نام کنکور ارشد 1401، می بایست از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مطلع شوید . چرا که برای شرکت در هر کد رشته ثبت نامی نیاز به دریافت کارت ورود به جلسه ای مجزا است. بنابراین داوطلبانی که در دو کد رشته اصلی و شناور ثبت نام نموده اند باید دارای دو کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۱ باشند . همچنین به داوطلبان توصیه می شود برای موفقیت در کنکور ارشد ، رشته ای را از لیست رشته های شناور انتخاب کنند که دارای دروس مشترک با مجموعه امتحانی اصلی خود باشد .

اگر پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد در هر دو رشته اصلی و شناور  مجاز شدید اجازه انتخاب مجموعا 100 کد رشته از مجموعه امتحانی اول ( اصلی ) و دوم ( شناور ) را خواهید داشت. گرفتن دو مدرک ارشد همزمان امکان پذیر نیست، بنابراین اگر در زمان اعلام نتایج نهایی ارشد 1401 نیز اگر در هر دو رشته قبول شدید ، فقط اجازه ثبت نام در یکی از کد رشته محل های پذیرفته شده را خواهید داشت ، چرا که تحصیلی همزمان دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد ممنوع است .

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top