تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/06 - 10:48
کد خبر: 422159

تحصیل بیش از ۵۷ هزار دانشجوی عراقی در ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان از تحصیل بیش از ۵۷ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایرانی خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت را برای دانشجویان دو کشور فراهم کنیم و دانشجویان ایرانی هم بتوانند به درک درستی از بافت علمی کشور عراق برسند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در دیدار با معاون و هیات وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق در خصوص توسعه همکاری های علمی در حوزه تبادل دانشجو گفت: اراده مسولان وزارت علوم حل برخی مشکلات موجود در زمینه تحصیل دانشجویان عراقی است و در این راستا با سفیر عراق در ایران نیز نشست مشترک برگزار کرده ایم‌.

وی گفت: حدود ۵۷ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند و امیدوارم با برگزاری این جلسات به نقطه مشترک برسیم که مشکلات دانشجویان عراقی در ایران بر طرف شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان عراقی مثل دانشجویان کشور خودمان هستند و برای ثبت نام در دانشگاه های ایران باید دقت کنند تا به مشکل نخورند و آمادگی داریم در این مسیر به آنها کمک کنیم.

وی گفت: ما در قبال کلیه دانشجویان بین المللی خصوصا دانشجویان عراقی احساس مسئولیت می کنیم چون همسایه و از لحاظ فرهنگی و مذهبی ارتباطات مشترکی با یکدیگر داریم و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک کلیه مشکلات حل شود مشروط بر این که ویزای تحصیلی داشته باشند و قصد و هدف ما حل کلیه مشکلات می باشد.

داداش پور گفت: علاوه بر تحصیل دانشجویان امیدوارم بتوانیم فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت را برای دانشجویان دو کشور فراهم کنیم و این تبادلات یک طرفه نباید باشد که دانشجویان ایرانی هم بتوانند درک درستی از کشور و بافت علمی عراق داشته باشند.

وی گفت: برای شناخت ظرفیت های دو کشور باید کمیته مشترک علمی بین ایران و عراق شکل بگیرد.

در ادامه دکتر حازم باقر طاهر معاون وزیر علوم عراق گفت: ما امروز برای بررسی و تعامل همکاری بیشتر و بررسی وضعیت دانشجویان عراقی و برخی مشکلات به وجود آمده در اینجا هستیم تا بتوانیم نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

این مقام مسئول افزود: وزارت علوم عراق قصد دارد فهرست جدیدی از دانشگاه های مورد تایید ایران را در کشور عراق اعلام کند و بیشتر دانشگاه های دولتی ایران در این لیست قرار خواهند گرفت.

وی گفت: باعث افتخار هست که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می کنند و دانشگاه های ایران نباید هیچ تفاوتی بین دانشجویان عراقی و ایرانی داشته باشند.

معاون وزیر علوم عراق یکی از مشکلات دانشجویان را طول کشیدن زمان صدور ویزای تحصیلی و مجوز های ورود و خروج دانشجویان اعلام کرد و خواستار رفع آنها شد.

به گفته وی، با هماهنگی های انجام شده ما آمادگی داریم که بورس های تحصیلی را به دانشجویان ایرانی بدهیم.

دکتر حازم باقر گفت: ما در وزارت علوم عراق دنبال این هستیم که توافق نامه امضاء شده دو کشور در سال های گذشته را در خصوص تبادل استاد،پژوهش های مشترک و دوره های تحقیقانی و بورس های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت را اجرایی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top