تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/06 - 18:43
کد خبر: 422237

هیچ ارگان خاصی سهمیه بلیت جشنواره فجر ندارد

شُکرخواه گفت: تعدادی بسیار محدود بلیت و زیر ۱۰ درصد از کل ظرفیت جشنواره برای مهمانان ویژه بوده است که آنان ۲۴ ساعت زودتر می‌توانستند به سایت مراجعه و بلیت‌ها را خریداری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» میلاد شُکرخواه مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد بلیت‌های لحاظ شده برای برخی فیلم‌ها - صبح امروز، چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه - به سرعت به پایان رسیده و آیا بلیت یا سهمیه‌ای برای ارگان‌ها و نهادهایی خاص تخصیص داده شده، گفت: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد، ما بلیتی به جایی تخصیص نداده‌ایم و موضوع واگذاری بلیت به نهاد و یا سازمانی خاص اساسا بی‌پایه است.

تخصیص بلیت جشنواره فجر به نهاد و ارگان خاص بی اساس است

وی توضیح داد: تعدادی بسیار محدود بلیت و زیر ۱۰ درصد از کل ظرفیت جشنواره برای مهمانان ویژه بوده است که آنان ۲۴ ساعت زودتر می‌توانستند به سایت مراجعه و بلیت‌ها را خریداری کنند؛ این موضوع البته در هر دوره جشنواره بوده است و بحث تخصیص بلیت به نهادی خاص بی‌معنی است.

۴۵۰ هزار قطعه بلیط تنها برای استان تهران به عنوان سهمیه مردمی تخصیص یافته است.
شکرخواه با اشاره به روند فروش بلیت از ساعت ۱۰ صبح امروز گفت: استقبال از خرید بلیت تا همین لحظه خوب بوده است و تا الان که ساعت نزدیک ۱۳ است، مردم بدون هیچ مشکلی مشغول خرید بلیط هستند و هیچ گزارشی از اخلال در روند خرید بلیت نداشته‌ایم.

در صورت تقاضای مازاد، سالن مازاد تخصیص داده می‌شود
مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از روند خرید بلیط رضایت ندارند و مشکلاتی نظیر برداشت پول از حساب و عدم صدور بلیط را گزارش می کنند، یادآور شد: در برخی موارد ممکن است در نتیجه ترافیک بالا در لحظه، اخلالی جزئی وجود داشته باشد اما برای این که خیال خریدار آسوده باشد که بلیت صادر شده یا نشده است، می‌تواند به بخشی تحت عنوان حساب کاربری که در هر سه سامانه «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» وجود دارد، مراجعه کند.

عودت نشدن پول بلیت به درگاه بانک ارتباط دارد
وی ادامه داد: در این قسمت بخشی تحت عنوان بلیت‌های خریداری شده یا بلیت‌های من به عنوان گزارش خرید این بلیت‌ها وجود دارد؛ اگر پول از حساب کسر شده و بلیتی هم صادر نشده باشد این موضوع به درگاه بانکی باز می‌گردد و این اختلال متوجه سامانه بلیت فروشی نیست، در این صورت تا سقف ۲۴ ساعت پول به حساب بازگردانده می‌شود.

گاهی این اخلال به دلیل تقاضای‌های بالایی است که روی درگاه بانکی وجود دارد و این موضوع باعث می شود که تراکنش ناموفق باشد.

شکرخواه در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدی از جهت تخصیص سالن یا سانس اضافه برای فیلم‌های پرمخاطب مردمی وجود خواهد داشت، اظهار داشت: کمیته سینماها با مدیریت محمدرضا فرجی که تعامل با سینماهای میزبان جشنواره را برعهده دارند، حتما در این باره چاره اندیشی خواهند داشت؛ این کمیته با بررسی ظرفیت مازادی که هر فیلم دارد و سقفی که هر فیلمی در بلیط فروشی پر می کند، تشخیص می دهد که این فیلم احتیاج به سانس فوق العاده دارد یا خیر.

وی تاکید کرد: این موضوع اقتضایی است یعنی کاملا به شرایط وابسته است؛ فیلم باید به حدنصابی برسد ممکن است در آن سینما و در آن سانس تقاضا زیاد نباشد اما سینمای دیگری تقاضاهای مضاعفی برای فیلم یا سانسی خاص داشته باشد که در این گونه موارد کمیته امور سینماها موضوع را بررسی کرده و این اجازه را صادر می کند که سانسی فوق العاده و مازاد برای آن فیلم وجود داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top