تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/06 - 19:24
کد خبر: 422240

اگر جشنواره سیمرغ انیمیشن را حذف کند، حق دارد!

اشکان رهگذر معتقد است اگر کارگردانان انیمیشن از جشنواره فیلم فجر استقبال نکنند احتمال حذف سیمرغ این حوزه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» که در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کرد، با اشاره به اهمیت ادامه حضور سیمرغ انیمیشن در جشنواره فیلم فجر گفت: می‌توان گفت زحمات بسیاری کشیده شد تا سیمرغ انیمیشن در بین سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر قرار گیرد، قبل از اینکه «آخرین داستان» را بخواهیم به جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم، صحبت‌های بسیاری کردیم تا بتوانیم نگاه ویژه‌ای به انیمیشن در جشنواره وجود داشته باشد. در واقع در دوره‌های پیش از آن، کارگردانان انیمیشن آثاری را به جشنواره ارائه می‌کردند که یا داوری نمی‌شد و یا کنار گذاشته می‌شد.

اگر جشنواره سیمرغ انیمیشن را حذف کند، حق دارد!

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: خوشحالم که همچنان سیمرغ انیمیشن در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، اما اینکه چرا انیمیشنی به جشنواره معرفی نمی‌شود، سوال خود من هم هست، چرا که مطلعم همکاران من در حال تولید آثار بسیاری هستند، حتی شنیده‌ام که برخی از این آثار آماده و منتظر دریافت تاریخ اکران هستند، اما اینکه در جشنواره حضور پیدا نکرده‌اند بسیار عجیب است.

اگر جشنواره سیمرغ انیمیشن را حذف کند، حق دارد!
رهگذر گفت: معتقدم اگر یک روز جشنواره فیلم فجر به دلیل پذیرش چنین آثار بی کیفیتی، سیمرغ انیمیشن را حذف کند؛ حق دارد. چرا که جشنواره فیلم فجر مخاطب رسانه‌ای، حرفه‌ای و مردمی دارد و به نظر من هر جشنواره و رسانه‌ای وظیفه دارد تا به شعور مخاطب خود احترام بگذارد. به همین دلیل معتقدم اگر قرار است کار بی کیفیتی وارد جشنواره شود که انیمیشن ایران را اینگونه پرزنت کند، نباشد بهتر است.

وی درباره اینکه ادامه غیبت آثار انیمیشن در جشنواره فیلم فجر می‌تواند باعث حذف سیمرغ انیمیشن از این جشنواره شود، تاکید کرد:امیدوارم دوستانم در حوزه انیمیشن نظر خود را نسبت به جشنواره و سینما تغییر دهند. گاهی ما دچار توهم می‌شویم و فکر می‌کنیم که جشنواره به فیلم ما نیاز دارد، در صورتی که این‌طور نیست، در واقع این ما هستیم که به جشنواره فیلم فجر نیاز داریم و باید در کانال جشنواره آثار خود را معرفی کنیم.

رهگذر در پایان گفت: من به حواشی جشنواره فیلم فجر ندارم و درباره انیمیشن سینمای ایران صحبت می‌کنم، انیمیشن ایران بدنه بسیار نحیفی دارد و باید معرفی شود و عرضه اندام کند، مخاطب باید با انیمیشن ایران ارتباط برقرار کند و یکی از راه‌های ارتباط همین جشنواره است، اینکه بگوییم نیازی به جشنواره نداریم و چون در دوره ایی جشنواره با من چنین کاری کرده، دیگر اثر خود را به جشنواره ارسال نمی‌کنم، به نوعی گل به دروازه خودی است و این کار اشتباه است. امیدوارم همکارانم به این موضوع توجه کنند که این مشارکت اول از همه به نفع خودشان و بعد به نفع انیمیشن کشور است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top