تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/13 - 16:02
کد خبر: 423057

رستمی در نشست مسئولان هیئت‌های دانشجویی استان تهران؛

باید با تمام قوا پای کار «جهاد تبیین» بیاییم/ هیئت سکولار جایی در نظام فکری امت و امام ندارد

باید با تمام قوا پای کار «جهاد تبیین» بیاییم/ هیئت سکولار جایی در نظام فکری امت و امام ندارد

رهبر انقلاب امسال در دو جلسه با هیئت ها به موضوع جهاد تبیین اشاره کردند. مسئله اول این است که این مأموریت بیش از همه متوجه ماست و بیش از همه از عهده ما بر می آید و نکته دوم این است که رهبری برای برگزاری جلسه اربعین و دیدار هیئات دانشجویی مشتاق تر بودند زیرا قبل از برگزاری جلسه می فرمایند که با دانشجویان حرف دارند و همان گونه که مشاهده کردیم رهبری در دیدار اربعین موضوع جهاد تبیین که مسئله بسیار مهمی است را مطرح کردند و ما را به عنوان مخاطب اول مطالبه خودشان قرار دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست مسئولان هیئت‌های دانشجویی استان تهران گفت: موضوع خدمتگزاری در هیئات نعمتی است که باید به خاطر این نعمت شکرگذاری داشته باشیم.وی ادامه داد: بعد از زیارت نامه امام رضا علیه السلام آمده "ومنْ نعمک یحْمد الْحامدون" این قسمت می گوید اگر کسی در مسیر شما قرار گرفت و برای شما کاری انجام داد به دلیل لطف شما بوده و شما بودی که نعمت شکرگذاری را به بنده عنایت کردید تا شاکر باشد و شما نعمت شکر را به ما عنایت کرده ای و این اولین نکته است که هر کسی در مسیر اهل بیت علیهم السلام قرار دارد باید به آن توجه کند.

وی در ادامه عنوان کرد: اولین نکته‌ای که در مسیر اهل بیت و خدمت به دستگاه اهل بیت و معرفی این مسیر نورانی وجود دارد این است که ما باید بیشتر از دیگران شاکر باشیم و ذره ای غفلت موجب می شود که این نعمت از ما سلب شود.

وی افزود: هیئت هایی که شما در آن خادم هستید محلی است که باید ما را در مسیر محبت و انس با اهل بیت علیهم السلام در ابتدا اهل کند و ثانیا مکانی است برای آشتی دادن یکدیگر و ما درهر مکانی که حضور داشتیم باید نسبت به این موضوع تعهد داشته باشیم و برای آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از هیئات گفت: رهبر انقلاب امسال در دو جلسه با هیئت ها به موضوع جهاد تبیین اشاره کردند. مسئله اول این است که این مأموریت بیش از همه متوجه ماست و بیش از همه از عهده ما بر می آید و نکته دوم این است که رهبری برای برگزاری جلسه اربعین و دیدار هیئات دانشجویی مشتاق تر بودند زیرا قبل از برگزاری جلسه می فرمایند که با دانشجویان حرف دارند و همان گونه که مشاهده کردیم رهبری در دیدار اربعین موضوع جهاد تبیین که مسئله بسیار مهمی است را مطرح کردند و ما را به عنوان مخاطب اول مطالبه خودشان قرار دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در سال ۹۷ رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و مجدداً مخاطب آن بیانیه هم جوانان بودند. رهبر انقلاب فرمودند کاری کنید که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود یعنی با آن اهمیت این را بیان داشتند و در این موضوع ما باید احساس تکلیف کنیم.

423057

وی در ادامه با اشاره به لزوم عدم ورود جریانات انحرافی به هیئات عنوان کرد: این که می گویند هیئت نباید سکولار باشد یعنی اینکه هیئتی که نسبت خودش را با ولی و امام جامعه مشخص نکرده باشد جایی در نظام فکری امت و امام ندارد بلکه انحراف دارد و آسیب زننده است و این مطالبه رهبر انقلاب از هیئات مخصوصاً دانشجویان است زیرا دانشجویان در محیط علمی و نخبگی هستند و سریعتر به مقصد می رسند.

وی گفت: این نکته مهم را هم در نظر داشته باشیم که ما همگی بدهکار امام حسین علیه السلام هستیم و به هیچ جای دیگری بدهکار نیستیم و برسر تک‌تک ما منّت است که در این راه قرار گرفته ایم و باید به سمت فهم و حرکت در میدان برویم و در این امر قطعی تردید نکنیم.

حجت الاسلام رستمی گفت: ما باید یک مواجهه انقلابی با موضوع جهاد تبیین داشته باشیم و با تمام قوا پای کار بیاییم و در این مسیر باید در فضای حقیقی و مجازی تلاش کنیم و برنامه‌هایی برای این موضوع داشته باشیم.

وی در پایان گفت: موضوع بعدی این است که بهترین جایی که برای ساخت دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی می توان تربیت کرد هیئت است و جریان خودسازی و هم افزایی باید در این باره در دانشگاه رخ بدهد و ما نیاز به دستگیری همدیگر در جریان معنوی و مطالبه جریان اخلاقی و معنوی در درون و کف دانشگاه داریم.

گفتنی است در ادامه این نشست مسئولان هیئات دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران به بحث و گفتگو و ارائه مطالب و تبادل نظرات خود پرداختند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top