تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/20 - 13:29
کد خبر: 423780

رئوفی: افزایش مبتلایان در سطح دانشگاه محسوس است

رئوفی: افزایش مبتلایان در سطح دانشگاه محسوس است

مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس در خصوص کاهش رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و افزایش محسوس موارد ابتلاء در سطح دانشگاه هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محمدرضا رئوفی، مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس نسبت به کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و افزایش محسوس موارد ابتلاء در سطح دانشگاه هشدار داد و گفت: در روزهای اخیر مراجعه بیماران مشکوک و علامت‌دار بیماری کووید- ۱۹ به درمانگاه دانشگاه، سیر صعودی داشته به گونه‌ای که این روند از شروع اپیدمی بیماری بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نمودار تجمیعی افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا شناسایی شده در سال ۱۴۰۰ گویای افزایش تعداد محسوس بیمارانی است که طی هفته اخیر به درمانگاه دانشگاه مراجعه نموده اند و نشان از عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول پیشگیری از این بیماری را دارد.

رئوفی اظهار داشت: با توجه به مراجعه تعداد قابل توجهی از دانشگاهیان مبتلا و یا مشکوک به کرونا به سایر مراکز درمانی و عدم دسترسی مرکز سلامت و بهداشت به اطلاعات کامل، آمار حقیقی قطعاً بیش از آمار ارائه شده در نمودار است. این درحالی است که طبق اعلام ستاد ملی کرونا در ابتدای شروع پیک ششم کرونا می‌باشیم و مسلما شرایط در اوج پیک نامساعدتر خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری و جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری خود و خانواده ها، افراد باید در رعایت اصول پیشگیری از بیماری نظیر استفاده صحیح و مدام از ماسک مناسب بهداشتی (دو عدد ماسک)، رعایت فاصله ایمن، جلوگیری از ایجاد تجمع، شستن دست‌ها (قبل از خوردن غذا و تماس با صورت) و برقراری شرایط تهویه هوا (بازگذاشتن پنجره ها)، با حساسیت و دقت بیشتر عمل نمایند.

رئوفی تصریح کرد: جدیت در رعایت اصول قرنطینه افراد مبتلا / مشکوک به بیماری کووید-۱۹ جهت پیشگیری از افزایش انتشار بیماری نیز اهمیت بسیاری دارد. دانشگاهیان می‌باید نسبت به اجرای تعداد روزهای قرنطینه بر اساس تشخیص پزشک و بازگشت به کار براساس الگوریتم مندرج در نشانی https://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=۱۹&fkeyid=&siteid=۱&fkeyid=&siteid=۱۱&pageid=۲۸۹۳۳ عمل نمایند.

وی در پایان گفت: نظر به اینکه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان، افراد مجاز به صدور گواهی بازگشت به تحصیل / کار: صرفاً متخصص طب کار، متخصص عفونی، متخصص داخلی، فوق تخصص ریه و پزشکان عمومی مراکز خدمات سلامت منتخب می‌باشند، ضروری است دانشگاهیان جهت دریافت گواهی سلامت یا گواهی بازگشت به تحصیل / کار به مراکز ذی صلاح مراجعه نموده و از مراجعه به مدیریت سلامت و بهداشت دانشگاه خودداری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top