تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/12/02 - 20:45
کد خبر: 424943

۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران خطاب به آیت‌الله رئیسی نامه زدند

۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران خطاب به آیت‌الله رئیسی نامه زدند

بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه‌ تهران طی نامه‌ای تاکید کردند: ورود به هر توافقی در مذاکرات بدون لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی به وضعیت اقتصاد کشور کمکی نمی‌کند و بار دیگر ضربه‌ فاجعه‌آمیزی به صنعت هسته‌ای کشور می‌زند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امیرکبیر، علامه‌ طباطبایی، خوارزمی و علوم قضایی طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کردند: ورود به هر توافقی که شروط رهبر انقلاب درباره لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی را رعایت نکند نه تنها به معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور کوچک‌ترین کمکی نخواهد کرد بلکه بار دیگر ضربه‌ فاجعه‌آمیزی به صنعت هسته‌ای کشور وارد خواهد کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: مرور قصه‌ پرغصه‌ برجام و بیان اشتباهات فاحش در مراحل مختلف آن دیگر برای همه‌ دلسوزان کشور آورده‌ای جز خشم و حسرت ندارد. اگر در همان روز‌های مذاکرات به نگرانی‌های مبتنی بر واقعیت و انتقادات کارشناسی لازم اهمیت داده می‌شد این حجم از خسارت به کشور وارد نمی‌شد.

در ادامه تاکید شده است: « در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایراد و اعتراض بنده این بود که نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد تا مشکلات بعدی پیش نیاید و در تذکرات هم مکرر آنها را گفتم اما بعضی از آن نکات مورد توجه قرار نگرفت و مشکلات بعدی که همه مشاهده می‌کنند پیش آمد.» این فرازی از بیانات اخیر رهبر معظم ‌انقلاب اشاره به همان ایرادات فاحشی که در اصل، نوع و نحوه مذاکره با 5+1 توسط قهرمانان خودخوانده دیپلماسی انجام شد و کشور را به این دور باطل کشاند. وضع امروز ما ناشی از تخطی از شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات منتهی به برجام بود. اخبار این روز‌ها اما حاکی از این است که مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است.

این تشکل‌های دانشجویی در این نامه تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۳۹۹ در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را با تاکید بر دو محور بیان کردند: ۱- لغو کامل تحریم‌ها توسط آمریکا، درعمل و نه با زبان و یا روی کاغذ. ۲- بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها. عدم تصویب این توافق احتمالی در کنگره و سنای امریکا علاوه بر تضمین رییس جمهور ایالات متحده، عدم تخصیص زمان لازم برای راستی‌آزمایی موثر و لغو نشدن همه‌ تحریم‌های برجامی و غیربرجامی که همچنان ریسک سرمایه‌گذاری و تبادل اقتصادی با ایران را بالا می‌برند کم‌ترین تضمینی برای دچار نشدن این توافق به سرنوشت برجام وجود ندارد.

در بخشی از این نامه آمده است:‌ تجربه‌ توافق خسارت‌بار برجام و جمع‌بندی کارشناسان و صاحب‌نظان دلسوز نظام و کشور در حوزه سیاست خارجه و سیاست‌ قطعی بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب همه بیانگر این است که هر توافقی که این دو شرط را رعایت نکند نه تنها دردی از دردهای کشور دوا نمی‌کند بلکه همانند برجام، خسارت محض خواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: ورود به هر توافقی که شروط ذکر شده را رعایت نکند نه تنها به معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور کوچک‌ترین کمکی نخواهد کرد بلکه بار دیگر ضربه‌ فاجعه‌آمیزی به صنعت هسته‌ای کشور وارد خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top