تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/12/11 - 10:56
کد خبر: 425861

ساخت مجتمع جدید فناوری دانشگاه امیرکبیر تا پایان ۱۴۰۱

ساخت مجتمع جدید فناوری دانشگاه امیرکبیر تا پایان ۱۴۰۱

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ساخت مجتمع فناوری شماره ۴ این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این مجتمع تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر علی نیکبخت گفت: با توجه به اینکه حرکت به سمت فناوری و کاربردی سازی آن در جامعه از اولویت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم است دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برنامه راهبردی خود را در این زمینه طراحی کرده است.

وی افزود: در این راستا دانشکده‌های دانشگاه به عنوان محور اصلی توسعه فناوری هستند و بر همین اساس مراکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌ها ایجاد شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: مراکز نوآوری این شرایط را فراهم می‌آورند که دانشجویان با همراهی اعضای هیات علمی بر روی مسائل و موضوعات طرح شده از سوی صنایع و همچنین مسایلی که مورد نیاز واقعی جامعه است کار کنند.

نیکبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده‌اند، افزود: برنامه داریم در تمامی دانشکده‌های دانشگاه حداقل یک مرکز نوآوری ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه دانشگاه در حوزه کارآفرینی، تسهیل و فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد کسب و کارهای نوپا توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعطای گرنت فناوری از توسعه محصولات مورد نیاز جامعه و صنعت حمایت می‌کند. همچنین با وجود ۴ شتابدهنده تخصصی و همچنین مرکز رشد در پارک علم و فناوری دانشگاه از شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا حمایت به عمل می‌آید.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در طول سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان موفق بسیاری شکل گرفته‌اند که براساس دانش و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت در دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شکل گرفته اند.

وی عنوان کرد: این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را در اطراف دانشگاه ادامه داده و رشد یافته‌اند، به طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ شرکت و واحد فناور در پهنه نوآوری امیرکبیر مستقر بودند که میزان گردش مالی حاصل از فروش محصولات و خدمات آنها بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف توسعه زیرساخت مورد نیاز و ایجاد هم‌افزایی در میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های مستقر در پهنه نوآوری دانشگاه در صدد گسترش تعداد برج‌ها و مجتمع‌های فناوری در پهنه نوآوری امیرکبیر است.

نیکبخت اضافه کرد: پهنه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال حاضر دارای سه مجتمع فناوری است. مجتمع فناوری شماره ۱ (ساختمان ابن سینا) واقع در خیابان بالاور و با زیر بنای حدود ۸ هزار و ۵۰۹ مترمربع محل استقرار واحدهای فناور، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها، پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌ مرکزی دانشگاه است.

وی عنوان کرد: دانشگاه در نظر دارد به منظور افزایش ظرفیت این مجتمع، ۵.۵ طبقه دیگر بر روی سازه فعلی این ساختمان اجرا کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجتمع فناوری شماره ۲ (ساختمان پروفسور حسابی) دانشگاه که در نبش خیابان بالاور در خیابان ولیعصر قرار دارد با زیر بنای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع در مرداد ماه ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این مجتمع فناوری شتابدهنده‌ها، صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر، چند تیم مجری پروژه‌های کلان ملی و تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند مستقر هستند.

نیکبخت افزود: مجتمع فناوری شماره ۳ دانشگاه که با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۳۹۶ برای شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه خریداری شده است در نبش کوچه فریمان در خیابان بزرگمهر واقع شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان در ۵ طبقه با زیر بنای حدود هزار و ۱۲۰ مترمربع محل استقرار ۱۵ شرکت دانش‌بنیان برخواسته از دانشگاه است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پروژه مجتمع فناوری شماره ۴ دانشگاه نیز در دست ساخت است که اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای دانشگاه دارد. این مجتمع دارای ۷ طبقه و با زیر بنای مفید ۵ هزار و ۱۵۶ مترمربع، محل استقرار ۴۸ واحد فناور خواهد بود و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می رسد.

نیکبخت عنوان کرد: یکی از رویکردهای جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه مشارکت و همکاری با بخش خصوصی در تمامی زمینه‌ها است. مجتمع فناوری شماره ۴ دانشگاه نیز با مشارکت و سرمایه‌گذاری صد در صدی بخش خصوصی و بدون استفاده از اعتبارات بخش دولتی در حال ساخت است.

وی افزود: بر اساس تعاملات صورت گرفته با سرمایه‌گذار این پروژه، واحدهای این مجتمع به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی خواهند شد فروخته خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای این منظور درخواست خود را به پارک علم و فناوری دانشگاه ارایه کنند و پس از آن وضعیت متقاضی از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت دارا بودن شرایط، متقاضی برای انعقاد قرارداد به شرکت سرمایه‌گذار پروژه معرفی خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top