تاریخ انتشار: جمعه 1400/12/20 - 16:24
کد خبر: 426766

آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

خبرگزاری آمریکایی در گزارشی مدعی شده که آمریکا محموله دو نفتکش که مظنون به حمل نفت ایران به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها بودند را توقیف کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی ادعا کرده که ایالات متحده محموله دو نفتکش مظنون به حمل نفت ایران را در سکوت خبری توقیف کرده است.

در این گزارش ادعا شده که این نفتکش‌ها بخشی از طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها شامل اسناد جعلی و رنگ آمیزی مجدد عرشه کشتی برای پوشاندن محموله‌های غیرقانونی بوده است.

طبق این گزارش، جزئیات توقیف که قبلا گزارش نشده بود در یک پرونده مدنی فدرال وجود داشت که ماه گذشته بعد از آن که کشتی‌های تحت مدیریت شرکت‌های یونانی به دستور نهادهای مجری قانون آمریکا، محموله با ارزش خود را به ارزش بیش از ۳۸ میلیون دلار در هیوستون و باهاما تخلیه کردند، از مهر و موم خارج شد. آسوشیتدپرس با بیان جرئیاتی ادعایی افزود، توقیف این محموله‌ها توسط آمریکا به پاییز ۲۰۲۰ بازمی‌گردد.

این گزارش در حالی است که دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین توافق هسته‌ای ایران را احیا کند که شامل برداشته شدن تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران است؛ اما تاکنون از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

آمریکا ضمن تایید رسیدن این مذاکرات به مرحله نهایی، مدعی است به نتیجه رسیدن آن مستلزم اتخاذ تصمیمات سیاسی از سوی ایران است. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران در وین، به تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده رسیده اما این مسائل بسیار قابل توجه و دشوار هستند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صبح دیروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه در توئیتی درباره مذاکرات جاری در وین نوشت: «شیوه مواجهه ⁧‫آمریکا‬⁩ با پیشنهادات اصولی ⁧‫ایران‬⁩، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. ⁧مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top