تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/02/04 - 16:40
کد خبر: 430690

معرفی سامانه کلاس آنلاین ارزان مشابه ادوب کانکت و اسکای روم

معرفی سامانه کلاس آنلاین ارزان مشابه ادوب کانکت و اسکای روم

برخی از سامانه های آموزشی ارتباط همزمان کاربران به صورت صوتی و یا ویدیویی را محدود می ‌کنند. اما بسیاری از کاربران نیاز دارند تا در هنگام برگزاری جلسه امکان ارتباط همزمان و تعامل به صورت صوتی و تصویری فعال باشد. ممکن است جلسه ای به صورت ویدیو کنفرانس یا پرسش و پاسخ برگزار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، برگزاری کلاس آنلاین با کیفیت و ارزان قیمت یکی از دغدغه های جدی مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها می باشد. برای این منظور سامانه ها و سیستم های مختلفی وجود دارند نظیر گوگل میت، اسکای روم، ادوب کانکت و ... که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

مشکلات استفاده از سیستم های رایگان نظیر گوگل میت، تماس واتساپ

در سیستم‌های برگزاری کلاس آنلاین یکی از مهمترین مولفه ها کیفیت بالای ارتباط در لحظه real-time می باشد. برای این منظور وجود سرور های قدرتمند و منابع کافی برای برقراری ارتباط باکیفیت ضروری می باشد. بسیاری از دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید و مهارت آموزان رشته های مختلف با استفاده از سیستم هایی نظیر تماس صوتی و تصویری واتساپ یا امکان برگزاری جلسات در گوگل میت اقدام به برگزاری کلاس ها و برنامه های آنلاین خود می کنند. برگزاری وبینار و کلاس های آنلاین در سیستم های رایگان گرچه گزینه مقرون به صرفه به نظر می رسد اما با مشکلات و چالش های خاص خود مواجه می شود. معمولاً سیستم های نظیر گوگل میت و تماس صوتی تصویری واتساپ امکانات مدیریتی جهت برگزاری و کنترل یک کلاس آنلاین را ندارد.

برای مثال ممکن است در حین برگزاری جلسه آنلاین نیاز به بستن میکروفون یک کاربر و یا محدود سازی و مسدود سازی وی باشید. در این حالت در صورت استفاده از سیستم های رایگان امکان مدیریت و کنترل جلسه از توان شما خارج خواهد بود و نظم جلسه شما به هم می خورد. به همین دلیل بسیاری از ارگان ها موسسات مدارس آموزشگاه ها ترجیح می دهند از سیستم های غیر رایگان همچون اسکای روم استفاده کنند تا بتوانند جلسه آنلاین را مدیریت کنند. استفاده از این سیستم ها علاوه بر اینکه امکانات مدیریتی قابل توجهی در اختیار برگزارکنندگان و شرکت کنندگان قرار می دهد باعث می شود تا ترافیک مصرفی کاربران نیم بها محاسبه و در هزینه اینترنت آنها صرفه جویی شود.

اما چالش بزرگ بسیاری از موسسات و ارگانهای آموزشی هزینه بالای اشتراک سامانه های آموزشی است که در انتهای این مقاله سامانه کلاس آنلاین ارزان قیمت و با کیفیت معرفی می گردد.

 

امکانات و ابزار ارائه روی تخته

یکی از از مهمترین بخش های مورد نیاز برای کلاس آنلاین امکان ارائه روی تخته به صورت آنلاین می باشد. برای این منظور استفاده کردن از سیستم‌هایی نظیر تماس ویدیویی واتساپ کارایی چندانی ندارد و شما ابزاری برای ارائه مطالب و مفاهیم روی تخته در دسترس ندارید. اما در سامانه‌هایی که به صورت تخصصی جهت برگزاری کلاس آنلاین وبینار ایجاد شده‌اند شما امکان ارائه روی تخته را به صورت آنلاین دارید. همچنین می توانید با استفاده از آپلود فایل به نمایش و ارائه فایل های pdf، ورد، اکسل، پاورپوینت و تصاویر بپردازید.

معرفی سامانه کلاس آنلاین ارزان مشابه ادوب کانکت و اسکای روم

اشتراک گذاری صفحه نمایش
از دیگر قابلیت های مورد نیاز در سامانه های کلاس آنلاین امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش برای کاربران می باشد. در بسیاری از مواقع ارائه دهنده نیاز دارد تا صفحه کامپیوتر خود را برای شرکت کنندگان به اشتراک بگذارد تا نحوه کار کردن با یک نرم افزار یا یک وبسایت را آموزش دهد برای این منظور امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش ضروری می باشد.

 

امکان چت عمومی و خصوصی
این که در کلاس آنلاین تعامل کاربران با یکدیگر و با ارائه دهنده با صورت های مختلفی امکان پذیر باشد یکی از ویژگی های ضروری برای سیستم کلاس آنلاین میباشد. در سامانه آموزشی با کیفیت معمولاً امکان چت متنی در فضای گفتگو عمومی برای کاربران امکان پذیر می باشد. همچنین کاربران می‌توانند به صورت اختصاصی برای کاربر دیگر و یا ارائه دهنده پیام خصوصی ارسال کنند این امکان توسط مدیر و ارائه دهنده قرار داده شده است تا نسبت به فعال سازی و غیر فعال سازی این قابلیت در کلاس آنلاین کنترل های لازم را داشته باشد و در صورتی که احساس کند وجود این قابلیت مخل نظم جلسه می باشد نسبت به مسدود سازی یا محدود سازی آن اقدام نماید.

 

امکان ضبط جلسات روی سرور
یکی از دغدغه های برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در جلسه های آنلاین ضبط جلسه می باشد. برای این منظور بسیاری از سیستم های کلاس آنلاین پیشنهاد می‌کنند تا از افزونه های ضبط صفحه نمایش استفاده شود. اما مشکل اصلی این افزونه ها این است که ضبط جلسه روی سیستم کاربر اتفاق می افتد و ممکن است در لحظه ضبط ارتباط کاربر با سرور دچار افت کیفیت شود در نتیجه جلسه ضبط شده از کیفیتش کاسته خواهد شد. همچنین بسیاری از کاربران نیاز دارند تا در آینده از جلسه ضبط شده استفاده کنند برای این منظور مجبورند تا مجدد جلسه ضبط شده را به نحوی از طریق پیام رسان ها و یا بارگذاری روی سایت ها به دیگران منتقل کند.
اما در سامانه سی روم این امکان فراهم است تا جلسات با تمام جزئیات روی سرور ذخیره شوند. برای این منظور مدیر جلسه امکان فعالسازی ضبط جلسه را دارد و بعد از جلسه میتواند لینک اختصاصی جلسه ضبط شده را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.

 

ارتباط همزمان کاربران
برخی از سامانه های آموزشی ارتباط همزمان کاربران به صورت صوتی و یا ویدیویی را محدود می ‌کنند. اما بسیاری از کاربران نیاز دارند تا در هنگام برگزاری جلسه امکان ارتباط همزمان و تعامل به صورت صوتی و تصویری فعال باشد. ممکن است جلسه ای به صورت ویدیو کنفرانس یا پرسش و پاسخ برگزار شود. در این حالت در صورت وجود محدودیت در ارتباط همزمان امکان برگزاری جلسه مقدور نخواهد بود. این مورد برای بسیاری از کلاس های آموزشی برای سنین پایین نیز بوجود می آید. چرا که در اینگونه کلاس ها ضرورت دارد تا دانش آموزان فعالانه در جلسه واکنش نشان دهند تا تمرکزشان روی مطالب ارائه شده از بین نرود.

 

قیمت ارزان و ترافیک نیم بها
همیشه مسائل اقتصادی یکی از اولویت ها افراد و ارگانها می باشد انتخاب یک سامانه ارزان قیمت جزو دغدغه های اصلی برگزارکنندگان می باشد. از طرفی شرکت‌کنندگان نیز صرفه جویی در مصرف ترافیک اینترنت را مورد توجه قرار می دهند. اگرچه استفاده از امکانات و سیستم های رایگان عمومی نظیر گوگل میت و تماس سال نیازمند خریداری اشتراک نمی باشد. اما از طرفی محدودیت های مدیریتی و داخلی نبودن سرور ها باعث بروز هزینه های جانبی برای شرکت کنندگان خواهد شد. لذا در این زمینه استفاده از سامانه های کلاس آنلاین داخلی نظیر سی روم و ... مورد توجه کاربران می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top