تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/05 - 16:56
کد خبر: 430828

استفاده از تکنولوژی در کلاس های درسی

استفاده از تکنولوژی در کلاس های درسی

بهینه سازی کلاس‌های درس، که در آن دانش‌آموزان بیشتر با حل مسائل به جای جمع کردن اطلاعات بر یادگیری تمرکز دارند، حیاتی است. آنها نه تنها تجربه یادگیری را تغییر می دهند، بلکه با راهیابی یادگیری دیجیتال به کلاس درس، دانش آموزان نیز فرصت های بیشتری برای کشف و جمع آوری دانش از سراسر جهان با کمک فناوری آموزشی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه سایه تکنولوژی همه جا را فرا گرفته است. تقریباً استفاده روزمره از محصولات فناوری غیرقابل اجتناب شده است و به خوبی با زندگی ما آمیخته شده و بر بیشتر فعالیت های ما تأثیر می گذارد. در این میان، آموزش یکی از زمینه‌هایی است که فناوری حضور خود را بسیار سودمند نشان داده است.

از آنجایی که دانش‌آموزان امروزی دیجیتال هستند، استفاده از فناوری در کلاس راه بسیار خوبی برای مشارکت آنها و اطمینان از مشارکت کامل است. این یک روش یادگیری موثر با تعامل است و منجر به درک بهتر هر موضوعی نسبت به روش‌های آموزشی مرسوم می‌شود.

بهینه سازی کلاس‌های درس، که در آن دانش‌آموزان بیشتر با حل مسائل به جای جمع کردن اطلاعات بر یادگیری تمرکز دارند، حیاتی است. آنها نه تنها تجربه یادگیری را تغییر می دهند، بلکه با راهیابی یادگیری دیجیتال به کلاس درس، دانش آموزان نیز فرصت های بیشتری برای کشف و جمع آوری دانش از سراسر جهان با کمک فناوری آموزشی دارند.

با رسانه های جدید یادگیری و همکاری با همسالان، فناوری در کلاس قطعا خلاقیت و ارتباط را در بین دانش آموزان افزایش می دهد. علاوه بر این، فناوری آموزشی حفظ دانش به دست آمده را که برای یادگیری ضروری است، بهبود می بخشد.

به عنوان مثال، یادگیری در مورد رساناها و عایق های الکتریکی از کتاب های درسی در مقایسه با یادگیری مشابه با آزمایش و کاردستی ایجاد یک مدار الکتریکی، ناموفق خواهد بود. یا یادگیری محاسبات ریاضی با انجام بازی های ساده روی تبلت، یا با دیدن فیلم های مستند در مورد هنر و فرهنگ بیاموزید.

هدف این مقاله ارائه بینش بیشتر در مورد این ایده است که فناوری و آموزش برای ایجاد یک سیستم آموزشی بهتر، دست به دست هم می دهند. با توجه به تحقیقات انجام شده، یادگیری دیجیتال نرخ یادگیری را بین 25 تا 60 درصد افزایش می دهد.

استفاده از تکنولوژی در کلاس های درسی

چگونه از فناوری در آموزش و کلاس های درسی استفاده کنیم؟

بزرگترین مزیت استفاده از فناوری در کلاس درس این است که می تواند با نیازهای اصلی دانش آموز مطابقت بهتری داشته باشد. زمانی که یادگیری از طریق فناوری برای هر دانش آموزش اختصاصی می‌شود، سرعت معرفی اطلاعات جدید چندین برابر خواهد شد.

نه تنها دانش آموزان، بلکه حتی معلمان نیز فناوری آموزشی را بسیار مفید می دانند. بر اساس مطالعه انجام شده، بیش از 50 درصد از معلمان در کشور بریتانیا فکر می کنند که از آنجایی که فناوری بخشی از زندگی روزمره است، باید در دروس نیز منعکس شود و این یک راه عالی برای درگیر کردن دانش آموزان است.

راه های متعددی وجود دارد که استفاده از فناوری در کلاس درس و تجربه یادگیری را غنی می کند. با ما همراه باشید.

از فیلم های آموزشی استفاده کنید

دسترسی به ویدئو های آموزشی آسان است و همچنین فیلم در واقع ساده ترین پیوند بین فناوری و آموزشمی باشد. می توانید در بخش ویدیو های گوگل، موضوع خاصی را جستجو کنید یا بر اساس دسته بندی مرور کنید و به سرعت ویدیوهای مرتبط را پیدا کنید. ویدیوهای متعددی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، استفاده از فناوری را در کلاس درس بدون دردسر کرده است و در عین حال جالب بودن آن برای کودکان و نوجوانان تضمین شده است.

پادکست های مرتبط با فناوری پخش کنید

پخش پادکست های مرتبط با آموزش، نه تنها اطلاعاتی در مورد یک موضوع را ارائه می دهد، بلکه مهارت های شنیداری در کودکان را نیز افزایش می دهد. چندین پادکست آموزشی هر روز توسط رسانه های بزرگ و هم توسط افرادی که علاقه مند به یک موضوع هستند ساخته می شود. مصاحبه‌ها، اخبار، سخنرانی‌ها، داستان‌ها و غیره را می‌توان از طریق پادکست‌های بی‌شماری که آنلاین در دسترس هستند، گوش داد. پادکست ها تقریبا تمام بخش‌های ضروری آموزش از جمله علم و فناوری، تاریخ، هنر و فرهنگ، اقتصاد، فلسفه، خودسازی و بسیاری موارد دیگر را در بر می‌گیرند.

از کیت های الکترونیک دانش آموزی استفاده کنید

کیت های الکترونیکی بسیاری وجود دارند که به دانش آموزان با روش ساده می آموزند چگونه قطعات کوچک الکترونیکی با کارکرد مشخص تولید کنند. مانند کاردستی ساخت کولر، کیت های الکترونیک را می توان جزء مهمترین ابزارهای فناوری در آموزش دانست.

استفاده از بسیاری از کیت های الکترونیکی باید با نظارت دقیق مربی انجام پذیرد. پس بهتر است مدارس به آموزش مربیان برای ارائه راهنمایی درست کردن یک کاردستی با کیت الکترونیک بپردازند.

درست کردن قطعه الکترونیکی با استفاده از یک کیت می تواند یک خاطره خوب و تجربه فوق العاده ای از ساخت وسایل الکترونیکی برای دانش آموزان باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top