تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/02/06 - 00:05
کد خبر: 430856

تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ نداده است

 سخنگو و دبیر هیئت دولت ضمن رد برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: هیچ تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت رخ نداده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی پس از انتشار گمانه ­زنی­ هایی در رسانه ­ها مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت، جزئیات تصمیم هیئت دولت را پیرامون تغییر ترکیب در کمیسیون اقتصادی دولت تشریح کرد.

وی ضمن رد این گمانه‌­زنی ها ‌گفت: آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیئت دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیون ­های دولت از جمله کمیسیون اقتصادی را دارا هستند. علاوه بر این، هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به طور منظم از سوی رئیس جمهور و به ریاست ایشان برگزار می ­شود رخ نداده، همه اعضای تیم اقتصادی دولت همچنان در آن حضور دارند، همه بحث ­ها و تصمیمات اقتصادی لازم و اجرایی در آن­جا طرح می ­شود و آقای محسن رضایی هم دبیر این ستاد است. آقای محسن رضایی، طبق روال هشت ماه گذشته به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت مشغول فعالیت است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مباحث مطروحه در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفا بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است.

دبیر هیئت دولت گفت: در هفت کمیسیون دولت بحث و تبادل نظر مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیئت دولت صورت می­پذیرد. تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیئت دولت در کمیسیون­های فرعی هیئت دولت اخذ نمی­شود.

بهادری جهرمی در توضیح بیشتر پیرامون خبر حذف معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت گفت: پس از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیئت دولت و مطابق آیین­نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب ­شده رسمیت می ­یابد. در خصوص برخی کمیسیون­ ها و خصوصا کمیسیون اقتصاد این موضوع از مدتی قبل مطرح بود که به دلیل مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمی ­رسد و عملا به منظور معطل نماندن بررسی موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل می ­شد. این مشکل باعث شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیئت دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع گردد تا مطابق روال قانونی بررسی شود.

وی تصریح کرد: به طور خاص در مورد کمیسیون اقتصادی، آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون ­رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون اقتصادی حذف شوند. البته نمایندگان ایشان در کمیسیون اقتصادی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد نیاز مطلع خواهند نمود.

بهادری تاکید کرد: علاوه بر همه این­ها، بنا بر قاعده کلی، هر زمان که نیاز باشد، آقای محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون اقتصادی همانند سایر اعضای هیئت دولت حضور یابند. از این رو صرفا برای رفع مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون اقتصادی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویت­شان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top