تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/12 - 18:09
کد خبر: 431512

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس صداوسیما

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس صداوسیما

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس صداوسیما بدین شرح می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس صداوسیما به این شرح می باشد.

«بسمه تعالی»

جناب آقای دکتر جبلی 

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم

"باید جا بیفتد در ذهن جامعه که معلم یک مرجع است ، معلم یک شخصیت والاست ، معلمی یک کار مقدس است ، این را با کار هنری ، با نوشتن کتاب ، با ساختن فیلم ، با ساختن شعر و با انواع و اقسام شیوه های تاثیرگذاری ، بایستی برنامه ریزی کرد و انجام داد." (مقام معظم رهبری)

جناب آقای جبلی ؛ 

نظر به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری پیرامون حفظ و ارتقاء منزلت معلمان و پرداختن به این مهم در بستر رسانه ملی ، معتقدیم این فرآیند آنطور که انتظار میرفت ، پیش نرفته و گاهاً این تریبون پر مخاطب ، جولانگاه معتبرِ سویه های تخریب مقام معلم بوده است . به عبارتی دیگر ، سال هاست پرداختن به بحث ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و افسران آینده ساز این مرز و بوم ، جزء اولویت های اول مطالبه‌گران و دغدغه مندان نظام تعلیم و تربیت و اولویت های آخر مسئولان مربوطه است. 

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ؛

با قاطعیت می‌توان اظهار داشت که طی سال های متوالی ، عملاً هیچ رسانه ای آنطور که باید چهره‌ی مطلوب و تاثیر گذار از معلمان پخش نکرده است و صدا و سیما نیز با ضریب رسانه ای دادن به اقدامات نامعلمانه ای که از عده ای انگشت شمار سر میزند و از سمتی دیگر با به تصویر کشیدن وضعیت نامطلوب معیشتی معلمان و استفاده از هر بستری برای جا انداختن این مسئله در ذهن مخاطب که معلم جامعه ، دچار مشکلات متعدد اقتصادی ست ، قدر و ارزش این مقام را در پر مخاطب ترین رسانه جمهوری اسلامی ایران خدشه دار کرده و مع الاسف ، دست آویز معتبری برای دامن زدن به پروژه ی تخریب معلم بوده است و در این جنگ در عرصه تعلیم و تربیت ، به مثابه بازی در زمین دشمن و نشانه گرفتن منزلت شغل انبیاء تلقی میشود.

درست زمانیکه مسئولان نقاب بی تفاوتی بر صورت خود نهاده اند ، متوجه لبخندی تمسخر آمیز در زیر این نقاب میشویم که توسط چهره های شناخته شده ای که به دور از حقیقت این مسائل ، به تماشا ایستاده اند ، بر مخاطب نمایان میشود. 

آقای جبلی ؛ 

مگر نه این است که صدا و سیما ، صدای مردم را فریاد میزند ؟ مگر نه این است که سیمای بحران زده و بی پشتوانه ی جامعه را آشکار میسازد تا به سمع و نظر مسئولین برساند ؟
 حال چگونه است که کنایه ها و ریشخند های برخی دست اندرکاران بی دغدغه و بی مسئله را در رسانه ملی به مردم عرضه میکنید و بی توجه به مقام بی بدیل معلمان ، ساده از کنار این اهانت ها میگذرید و در حوالی روز معلم ، به یک باره به یاد زحمات این قشر می افتید ؟ 

آقای دکتر ؛

یازده ماه از سال را کمر همت میبندند و منتظر مینشینند تا معلم دست از پا خطا کند و سوژه رسانه ها شود اما دریغ از یک سازوکار و برنامه ریزی هدفمند و استفاده از ظرفیت های رسانه ای جهت شانیت بخشی به این مقام و به تصویر کشیدن زحمات این قشر خدومِ در ردای معلمی . 

آن گاه حوالی اردیبهشت ماه ، زمزمه های معلم که بود و چه کرد ، به گوش میرسد که نه تنها زخم های متعدد باقی سال را مرهم نیست که به نظر میرسد همانند سایر رویداد های سال  ، ذیل اقدامات مناسبتی رسانه ملی تعریف میشود و پرونده اش همان جا مختومه میشود تا اردیبهشت ماه سال آتی !

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ؛ 

در ایام کرونا ، اگر تلاش های بی وقفه قشر فرهنگی جامعه نبود ، نه فقط به اندازه ۲ سال که چندین سال از نظر آموزشی عقب میماندیم و رکود و رخوت ، بر اتمسفر نظام تعلیم و تربیت کشور حکمفرما میشد‌ . چقدر در سطح رسانه ملی به این مسئله پرداخته شده است ؟

آقای جبلی ؛

اکنون با گذشت چندین ماه از اعتراضات و درخواست‌های مکرر جامعه معلمی در جهت برخورد با عوامل سریال ها و برنامه های تلویزیونی که محتوای خود را در هدف قرار دادن شان معلم معنا میکنند و اَعمال خاطیان را بی پروا به کل جامعه فرهنگیان تعمیم میدهند و برای جلوگیری از الگوبرداری سایرین و هموار کردن مسیر تخریب معلم برای آیندگانِ در این عرصه ، متاسفانه هنوز شاهد برخوردی جدی و تاثیرگذار از جانب شما در سازمان صدا و سیما نبوده‌ایم . امید است که در اسرع وقت به این مسئله به طور جدی پرداخته شود تا شاید بتواند مرهمی باشد بر دل پر درد جامعه فرهیخته معلمان .
از شما تقاضا داریم که صدای در گلو مانده ی مردم باشید و بمانید و ضربه ها و کم لطفی های مکرر این روز ها را با قدم نهادن در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و اطاعت از فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری‌ ، التیام بخشید.

مجموعه بسیج دانشجویی پردیس نسیبه تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1401/02/12 - 20:42

حقانیت معلم همان بس که
مجری روحانی شبکه یک دم افطار که دو هفته پیش به معلمان توهین کرده بود و همه معلمان را با یک چوب زده بود. دقیقا شب عید مصادف با روز معلم شود و معلم دعوت کند و از معلمان به صورت کاملا خجالت زده حلالیت طلب کند
1401/02/13 - 09:03

اتاق فکر مکار آموزش پرورش .
فرم بازنشستگی تا آخر خرداد وقت دارد .
خوب الان همسر من سه سال است بازنشستگی به خاطر رتبه بندی تاخیر انداخته فرم بازنشستگی پر نکرده .چرا اینقدر مکر به خرج میدید .رفته اداره فرم بازنشستگی پر کند گفتن که صبر کن احکام بخورد بعد فرم پر کن. فرم هم تا آخر خرداد وقت ندارد خوب او هم مثل خیلی از معلمان می‌توانسته بازنشسته شود و برود دنبال شغل دوم و حقوق بازنشستگی هم جدا بگیرد. پول پاداش را هم بگیرد و به یک زخم بزند اما سه سال. بازنشسته نشده برعکس خیلی از همکاران و هر سال آنها که ماندند را بازی میدید ایثار کردن که سه سال اضافه ماندند می‌توانستند مثل خیلی ها برون. و بگویند آخرش رتبه بندی به همه میدهند الکی وایسیم چیکار
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top