تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/15 - 10:09
کد خبر: 431651

عوامل موفقیت کنترل کرونا در ایران

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد. نمی‌توان اینطور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، چون ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جاهای مختلف مرگ و میر دارد.
بهرام عین‌اللهی گفت: دو سال پرتلاش و پرتلاطم را در دوره کرونا طی کردیم و در درجه اول باید از ریاست جمهوری تشکر کنیم که اولین کار خود را مبارزه با کرونا قرار دادند و پس از آن باید از مردم که حمایت عالی را در انجام واکسیناسیون و کمک به واکسن زدن داشتند تشکر شود. این حمایت سبب شد که ما رکورد واکسیناسیون نسبت به جمعبت را در جهان داشته باشیم. از طرفی کادر سلامت هم حرکت زیبا و جالبی را در تاریخ کشور ایجاد کردند که با فداکاری آنها حتی ٣٠٠ نفر شهید سلامت تقدیم شد.

‎وی علت موفقیت ایران در مبارزه با کرونا را بنا به اظهار سازمان‌های بین‌المللی، حجم بالای واکسیناسیون خواند و ادامه داد: امروزه بیش از ۹۰ درصد از گرچه هدف یک دز و حدود ۸۵ درصد دو دز واکسن تزریق کردند و تقریبا میزان واکسیناسیون ما از متوسط جهانی بالاتر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: دومین عامل موفقیت ما مدت کوتاه واکسیناسیون بود. اینکه حجم زیادی از واکسن در مدت کوتاهی تزریق شد توانست ایمنی ایجاد کند و ما رکورد یک میلیون و ۶٠٠ هزار دز واکسن در روز و هشت میلیون و ۶٠٠ هزار واکسن در هفته را داریم. در این مدت مردمی شدن واکسیناسیون و کمک مردم، دانشجویان و همه نهادهای نظامی و مردمی باعث شد حجم زیادی از واکسن در کشور تزریق شود.

عین‌اللهی سومین عامل موفقیت ایران در مدیریت کرونا را اینگونه شرح داد: موضوعی که در این موفقیت ما را یاری کرد نوع واکسن تزریقی بود چون امروزه ثابت شده است واکسن‌هایی که از ویروس کشته شده استفاده می‌شود اثر بهتری دارد و واکسن‌های نوترکیب و پروتئین‌های نوترکیب مثل فایزر و مدرنا انقدر اثربخشی نداشتند.

وزیر بهداشت گفت: اکنون در کشورهای آمریکا و فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا آمار مرگ و میر بالا است. امروز در سایت نگاه می‌کردم، ۶۶٠ نفر در آمریکا، ١١١ نفر فرانسه، ٢۴١ نفر آلمان، ۴٠٧ نفر در انگلیس و ١۵٣ مرگ کرونایی در ایتالیا ثبت شده است. اما ما با کمک مردم موفق عمل کردیم.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود که حتما واکسیناسیون خود را ادامه دهند و کسانی که دز دوم یا سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. ثابت شد که واکسیناسیون اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا داشته است و از این رو شنبه گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده که همه افراد بالای ٧٠ سال یک دز دیگر را تزریق کنند و کسانی که بیماری زمینه ای و نقص ایمنی دارند نیز حتما این تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

وزیر بهداشت که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد. نمی‌توان اینطور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، چون ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جاهای مختلف مرگ و میر دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top