تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/19 - 17:29
کد خبر: 432032

زاکانی: تراکم فروشی خط قرمز ما است

زاکانی: تراکم فروشی خط قرمز ما است

شهردار تهران توضیحاتی درباره موضوع حمل و نقل، تغییر و تحول در شهر، مسکن، قرارگاه جمعیت، پرونده رسا تجارت، مقابله با فساد، ساخت و ساز و ... ارئه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین نشست خبری خود اظهارداشت: در آستانه تغییر و تحول بزرگ در کشور هستیم و امروز نیازمند الگو برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی افزود: تمام تلاش دشمن این است که نگذارد الگویی مبنی بر آرمان ‌ها حاصل شود و توجه به ابعاد انقلاب و ضرورت های تحول در کشور لازم است و و کمک به ساختن الگو امری حیاتی و واجب است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در شرایط جراحی بزرگ اقتصادی هستیم، گفت: کاری که سالیان گذشته کسی جرات اجرای آن را نداشت در حال انجام است و کمک به دولت، مجلس، قوه قضاییه و ... امری قطعی است.

همه تلاش ما برای پیشرفت و آبادانی است

زاکانی بیان داشت: همه تلاش ما برای ساختن شهر پیشرفت مردم و آبادانی شهر است و ما توفیق داریم در این مسیر خدمت رسانی کنیم و ۶ ماهه اول دوره ساماندهی امور بود و امسال کارهای کوتاه مدت و سال بعد و پس از آن کارهای میان مدت و پس از آن کارهای بلند مدت صورت می‌گیرد.

شهردار تهران گفت: کسانی‌که تلاش می‌کنند ناکارآمدی را یک امر مسجل برای راه طی شده ۴۳ ساله تا به امروز و دروغ بزرگی تحت عنوان ناکارآمدی نظام اسلامی القاء کنند، درواقع به همان افرادی کمک می‌کنند که علاقه ندارند ایران و انقلاب اسلامی پابرجا بماند. اگر علاقه‌مند به ایران، اسلام و آسایش و رفاه مردم هستیم باید به تحول در کشور کمک کنیم.

شهردار تهران بیان داشت: دشمنی های بسیاری در این ۴۳ سال برای ممانعت از استمرار مسیر انقلاب انجام شده است. امروز نیز دشمنان تلاش می کنند نگذارند این الگو تشکیل شود و انقلاب را در مقام شعار و حرف خلاصه کنند، لذا توجه به ابعاد و تغییر و تحول در کشور یک ضرورت و تلاش برای ساختن این الگو امری حیاتی است و هر کسی به این کار کمک کند تلاش به تسریع آرمان‌های انقلاب و ساخت این تمدن کرده و هر کس در این مسیر سنگ اندازی کند، آب در آسیاب دشمن می ریزد.

۹۰ کلان پروژه مد نظر داریم

وی در ادامه گفت: ۹۰ کلان پروژه را داریم دنبال و ۴۸۵ پروژه در دست اقدام خواهیم داشت.

زاکانی بیان داشت: گفتمانمان، گفتمان پیشرفت و  شعار تهران در این دوره،  تلاش و سرزندگی با مدیریت مشارکتی با نخبگان، موثرین و مردم است تا بر هم انباشتگی مشکلات امروز با فکر و توان آنها برطرف شود.

در تهران بن بست مشکلات نداریم

وی با تاکید کرد: در تهران هیچ بن بستی نداریم، هرچند مشکلاتی داریم، اما این مشکلات و موانع هیچکدام راه ما را نبسته و امید ما را قطع نکرده است.

زاکانی گفت: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم و برای خودمان خط قرمز می‌دانیم اما به دنبال ساخت و ساز هستیم، چون اگر ساخت و ساز را رونق ندهیم تهران بر روی مردم خراب می‌شود.

متعهدیم ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران بسازیم

وی با اشاره به اینکه ما متعهدیم ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران بسازیم، گفت: ما تاکید داریم در بازار ساخت و ساز نقش آفرین باشیم چون براساس قانون اساسی ورود شهرداری ها به بازار مسکن تکلیف شده است.

شهردار تهران بلند مرتبه سازی در شهر در برخی پهنه ها را مجاز دانست و ابراز داشت: آن برج هایی که عمدتا در حال ساخت است، بر مبنای صدور پروانه های قبلی بوده است و تاکید می‌کنم بلندمرتبه سازی تا ۱۱ طبقه مجاز است و برخی پهنه های شهر امکان بلندمرتبه سازی دارد اما باید مسیر کمیسیون ماده ۵ را دنبال کنند.

به دنبال نوسازی شهری و ساخت و سازیم

وی افزود: به شدت به دنبال نوسازی شهری و ساخت و سازیم. چون مسکن در تهران تبدیل بلای جان مردم است و دوسوم حقوق هر شهروند خرج مسکن می شود.

زاکانی گفت: ما به‌دور از تراکم فروشی شهر را به سمت نوسازی پیش می‌بریم، چون نیاز به فراهم آوردن شرایط ایمنی و نقش آفرینی در مسکن ساخت و ساز است.

پرونده ساختمان‌های ناایمن را با جدیت دنبال می‌کنیم

شهردار تهران گفت: به دنبال تسهیلات جهت رونق مسکن هستیم و بر همین اساس راه اندازی قرارگاه مسکن را داشته‌ایم. قبول مسوولیت کرده‌ایم و کارها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: پرونده ساختمان‌های ناایمن را به شدت دنبال می‌کنیم. به سادگی نمی‌توان از کنار این موضوع عبور کرد.

آخرین وضعیت پرونده رسا تجارت

وی در پاسخ به پرسشی درباره پرونده رسا تجارت گفت: اقداماتی از قبل انجام شده و مجدد این شکایت را فعال کردیم و سیر قضایی آن در حال انجام است.

شهردار تهران یادآور شد: آنچه ناظر به ماست، این است که حق و حقوق شهر را از طلبی که داریم پس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تمام حق و حقوق مربوط به آن را لیست کرده‎ایم و انشالله به زودی خبر خوشی برای مردم در پی داشته باشد، افزود: یک سری پرونده از سابق مانده بود که آنها را دنبال کردیم تا سره را از ناسره تفکیک کنیم.

شهردار تهران گفت:عمده مسائل آن به صورت شکلی است و بخش محدودی از آن مربوط به سواستفاده است.

زاکانی تصریح کرد: در برخی موارد چون جنبه مفسده انگیزی وجود ندارد، به صورت تخلفات رسیدگی می‎گردد.

خط قرمز ما فساد است

وی بیان داشت: پرونده ۴۰۰ نفر از افرادی که پرونده تخلفات داشتند، بسته خواهد شد، گفت: خط قرمز ما فساد است و مدیر باید جرات اقدام داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص قرارگاه اجتماعی و برنامه‌های آن برای حل کودکان کار گفت: باید درباره قرارگاه‌ها با توجه به اینکه مدیریت ما مدیریت مشارکتی است توضیحی ارائه دهم، مدیریت قرارگاهی به این معنی که مسئولین مرتبط با یک موضوع دور هم جمع شوند تا هدف محقق شود.

آسیب‌های اجتماعی زیبنده تهران نیست

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی شهر تهران زیبنده این شهر نیست و یکی از آنها معتادان متجاهر است که ۱۴ مجموعه فعال شدند تا این معضل برطرف شود. در این زمینه بخشی از این معتادان با آغاز کار قرارگاه به کمپ ماده ۱۶ منتقل شده و برخی از کمپ ها در حال بازسازی و نوسازی است.

زاکانی تاکید کرد: این افراد بعد از ۳ ماه رها نمی شوند و با مشخص شدت هویت بیومتریک‌شان، سم زدایی و بازسازی شخصیت، خانواده هایشان را هم پیگیری می‌کنیم. 

وی افزود: ما برای ایجاد شغل معتادان بازپروری شده هم برنامه داریم، و آنها را به عنوان عنصر فعال بر می‌گردانیم.

زاکانی با بیان اینکه در مدیریت شهری گذشته می گفتند معتادان متجاه زیستی متفاوت دارند و باید رها شوند و این تفکر باعث تبدیل جمعیت آنها به ۲۱ هزار نفر شد، به طوریکه در جای جای تهران این جمعیت قابل مشاهده بود،گفت: ۳۰۰ خانه قرمز در تهران وجود داشت که شناسایی شده است.

شهردار تهران درباره برنامه شهرداری برای ساماندهی کوکان کار و خیابان نیز گفت: ۴ هزار کودک کار و خیابان، در تهران فعال هستند که قرار شد در قالب یکی از ۳ کارگروه رسیدگی به آسیب‌ها دنبال شود، بزودی کارگروه کولی کتفی پسماندی ها، کارگروه خانواده معتادین و زندانیان تشکیل می‌شوند چون نباید خانواده‌های آسیب دیده بی سرپرست بمانند و در معیشتشان گیر کند و قرار شد طی ۲ هفته پیش نویس اولیه‌اش را تهیه کنند.

برنامه‌ریزی‌ها در قرارگاه جمعیت

وی همچنین در پاسخ دیگر خبرنگار فارس درباره قرارگاه جمعیت گفت: ما توسعه تهران را با هویت های مختلف دنبال می‌کنیم که یکی از این محورها، محور خانواده است و شرایط کشور در زمینه جمعیت بحرانی است و با ایجاد فرهنگ سازی ومشوق هایی که در قالب قرارگاه جمعیت تعیین می شود کمک خواهیم کرد و شرح این اقدامات در آستانه هفته جمعیت بیان می شود.

اقدامات درباره پرونده املاک نجومی

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی پرونده‌های املاک نجومی و پرونده یاس اظهارداشت: وظیفه شهرداری درباره پرونده یاس شکایت بود که مجدد شکایت شد. اداره حقوقی شهرداری درحال پیگیری این موضوع است. وظیفه دیگر شهرداری در این‌باره استیفای حقوق شهروندان است که شخصاً درحال پیگیری آن هستم.

زاکانی تصریح کرد: مجموعه مالی شهرداری پیگیر این موضوع است و تمامی اقدامات شفاف شده تا حق و حقوق مردم استیفا شود. 

به گفته وی پیگیری‌ها در مرحله بسیار خوبی قرار دارد. دستگاه قضایی به پرونده املاک نجومی رسیدگی کرد و نظر خود را اعلام کرد، پس از اعلام نظر دستگاه قضا، شهرداری کار ویژه‌ دیگری انجام نداده است.

شهردار تهران بیان داشت: مدیریت شهری پیشین ۱۴۰۰ نیرو وارد کرده بود و ۲۵۰ نفر به عنوان نیروهای ممتاز وارد شده بودند. یک نفر در آزمون از ۱۰۰، نمره ۷ را کسب کرده است؛ با این فرد باید چه کرد؟

شهردار تهران گفت: حدود ۴۰ نفر دارای اشکالات هستند و الباقی در مسیر کاری خود قرار دارند.از سال ۱۳۵۸ که میادین میوه و تره بار پایه گذاری شد، تا زمان ما ۲۶۳ میدان فعال شده بود.

وی گفت: حدود ۲۴ میدان در دوره پیشین فعال شد. ۳۱ بازارچه در پایان سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری فعلی فعال شد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top