تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/21 - 09:02
کد خبر: 432206

ناتوانی ۱۰ میلیون انگلیسی در گرم کردن خانه‌ها

مدیر شرکت تامین کننده برق انگلیس گفت، با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبوض انرژی خانوارهای انگلیسی افزایش می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت اسکاتلندی تامین کننده برق انگلیس گفت که با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبض انرژی خانوارهای انگلیسی ممکن است افزایش یافته و تا اکتبر به ۲۹۰۰ پوند (۳۵۷۶ دلار) برسد.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» روز سه شنبه به نقل از «کیت اندرسون» مدیر عامل شرکت اسکاتلندی «پاور اسکاتلند» نوشت، با توجه به اینکه حدود ۱۰ میلیون خانه در انگلیس به طور بالقوه قادر به پرداخت هزینه گرمایش خود نخواهند بود، دولت باید یک طرح حمایتی ایجاد کند.

اندرسون گفت که خانوارهای انگلیسی قبلاً شاهد افزایش ۷۰۰ پوندی هزینه‌های انرژی از جمله برق و گرمایش بین اکتبر تا آوریل بوده‌اند و انتظار می‌رود که این افزایش تسریع شود.

اندرسون که شرکتش برق بخش‌هایی از اسکاتلند، انگلیس و ولز را تامین می‌کند گفت، شاهد افزایش گسترده سطح بدهی مشتریان خواهیم بود و به نقطه واقعا وحشتناک که مایل نیستیم می‌رسیم.

در حالی که شرکت اسکاتلند پاور دارای دو نیروگاه بادی است و آن را اداره می‌کند، اکثریت نیروی برق انگلیس از نفت، گاز و زغال سنگ تامین می‌شود. فقط یک پنجم انرژی کشور از منابع کم کربن از جمله باد، خورشید و هسته‌ای به دست می‌آید.

اندرسون جهش هزینه‌های خانوار را عامل افزایش قیمت عمده فروشی گاز در سراسر جهان دانست که با درگیری در اوکراین تشدید شده است. انگلیس به طور داوطلبانه واردات نفت و گاز روسیه را قطع کرده است و سران اروپا نیز در حال تلاش برای قطع تدریجی انرژی روسیه هستند.

به نوشته این وبگاه، برخی قبلاً به دنبال منابع جایگزین گرما بوده اند که نتایج فاجعه باری به همراه داشته است.  آتش نشانی لندن روز دوشنبه اعلام کردند  که نیروهای این یگان آن با ۱۰۰ مورد آتش سوزی در خانه شامل شومینه های روباز، مشعل ‌هاای چوبی و بخاری در ماه‌های اخیر مواجه شدند. 

از سویی دیگر جدای از  از انرژی، هزینه غذا، پوشاک و حمل و نقل در سراسر انگلیس افزایش یافته است. «اندی هالدن» اقتصاددان ارشد انگلیس گفت که این تورم فزاینده در طول سال و تا سال آینده یا حتی سال بعد از آن ادامه خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top