تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/21 - 15:39
کد خبر: 432261

صحن مطهر حضرت زهرا (س) در عید غدیر خم افتتاح می‌شود

صحن مطهر حضرت زهرا (س) در عید غدیر خم افتتاح می‌شود

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور از آمادگی ۵۰۰ موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: صحن مطهر حضرت زهرا (س) عید غدیر خم افتتاح می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی، محمد جلال مآب در بیرجند در جمع اعضای ستادهای بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیاده روی اربعین حسینی انجام شده و 500 موکب در کشور برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آمادگی اعزام به عراق را دارند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به پایان عملیات اجرایی صحن مطهر حضرت زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) گفت: تا عید غدیرخم این صحن با ظرفیت 40 هزار نفر تحویل مقامات عراقی خواهد شد.

معاون پشیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور نیز بیان کرد: موکب‌های ایرانی که توانایی مالی و نیروی انسانی بالایی دارند با موکب‌های عراقی ادغام خواهند شد تا به صورت مشترک به ارائه خدمات به زائران حسینی بپردازند.

گودرزی افزود: مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا مرزهای زمینی برای عبور و مرور زائران در اربعین حسینی بازگشایی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 980 تخته فرش به ارزش 14 میلیارد تومان توسط بانوان خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات بافته شده است گفت: از این تعداد 280 تخته فرش به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال گذشته باقته شده است.

جوینده بیان کرد: 52 موکب امسال از خراسان جنوبی در اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم خراسان جنوبی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان‌ به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که نسبت به سال قبل آن 35 درصد افزایش دارد گفت: سال گذشته حدود 18 میلیارد تومان هم مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات وقف کردند.

در این مراسم از ستادهای برتر بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان تجلیل شد و از دو مستند روایت عاشقی و پای دل با موضوع کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور همچنین در ادامه سفر به خراسان جنوبی به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت و  از آمادگی 500 موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی با توطئه‌های خود قتل و خونریزی، آوارگی و نا امنی را برای مردم دنیا ایجاد کرده است گفت: در این شرایط حضور نه تنها مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر در اربعین حسینی نشان می‌دهد که اربعین حسینی تبدیل به موضوعی جهانی شده و علاقه مردم به اهل بیت(ع) در حال افزایش است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نماد مبارزه با استکبار است گفت: امیدواریم این قتل و خونریزی‌ها و توطئه‌ها هر چه زودتر به پایان رسد و دنیا از شر فتنه‌های استکبار جهانی رهایی یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top