تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/22 - 21:39
کد خبر: 432348

اکبر بهاری

دانش آموزان را به سربازی غرب نفرستیم!

دانش آموزان را به سربازی غرب نفرستیم!

مسولان آموزش و پرورش باید دغدغه معلمان را در اولویت قرار دهند و گوش شنوایی مطالبات معلمان باشند و خیلی زیبا نیست که معلم ما دغدغه داشته باشد ولی مسولان ما بغیر از شخص رهبری ، ترتیبی برای شنیدن صدای معلمان ندهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت ازاکبر بهاری* /// دانشگاه فرهنگیان یکی از مهمترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است که به سبب نقشی که دارد ، در  فرهنگ‌سازی، تمدن سازی و تربیت نسل کشور بسیار تاثیر گذار است.

با وجود اینکه در چندسال گذشته بارها شخص اول مملکت بر اهمیت و احیا آن تاکید داشته است ولی همچنان یکی از کم تاثیرترین دانشگاه ها در معادلات فرهنگی و اجتماعی کشور است.

کار ویژه این دانشگاه تربیت معلم است معلمی که در بستر آن جامعه ساخته می‌شود و حقیقتا رونق ‌و‌ ویرانی آینده در دستان معلمان و در راهرو ها و کلاسهای دانشگاه فرهنگیان ساخته و پرداخته میشود.

دانشگاه فرهنگیان پس از سال‌ها با اهتمام رهبر معظم انقلاب شکلی منسجم گرفت و با وجود جفای دولت روحانی به آن، این دانشگاه به ریل اصلی خود برای تربیت دبیر برگشت و تا بتواند زین بعد تمامی معلمان مدارس کشور از کانال و طریق این دانشگاه تربیت و در سرکلاس حاضر شوند.

این دانشگاه هنوز با جایگاه اصلی خود فاصله دارد. اولا تکلیف این دانشگاه از نظر مدیریت و وزرات خانه ای روشن نیست و هم علوم و هم آموزش و پرورش بر آن ادعا دارند. از نظر ساختار و امکانات نیز دانشگاه فرهنگیان باز چندان وضع مطلوب ندارد.

در بخش فرهنگی این دانشگاه باید محور کار فرهنگی و اجتماعی باشد و نهادهای انقلابی از بسیج تا دفتر نهاد رهبری بیشترین تمرکز و حساسیت را در این دانشگاه داشته و بر تربیت نیروی خلاق و توانمند و انقلابی در این مرکز تاکید کنند.

در بخش سیاسی و علمی نیز این اولویت باید درک شود ولی همچنان در نظام حکمرانی سیاسی و علمی کشور این حساسیت درک نمیشود.

در بخش کلان سیاست گذاری باید بتوانیم شأن معلمی را در جامعه احیا کنیم و معلمی بیش از آنکه شغل و پیشه و محل درآمد باشد ، باید محور تربیت جامعه باشد.

جامعه از دامن معلم به تمدن می رسد. حفظ کرامت و شانیت معلمی و پیگیری مطالبات فرهنگیان باید در اولویت باشد.

مسولان آموزش و پرورش باید دغدغه معلمان را در اولویت قرار دهند و گوش شنوایی مطالبات معلمان باشند و خیلی زیبا نیست که معلم ما دغدغه داشته باشد ولی مسولان ما بغیر از شخص رهبری ، ترتیبی برای شنیدن صدای معلمان ندهند.

معلم باید محور توسعه جامعه باشد و طوری باشد که همه به معلم بودن افتخار کنند و  تنظیمات فرهنگی  جامعه جوری می‌بایست تدوین شود که بخش نخبه و خلاق و فرهنگی جامعه علاقمند و مشتاق معلمی باشند نه اینکه دانش آموز ما از الان سودای حضور در نفت و صنعت را داشته باشد ولی برای معلمی نشتابد.

برای اینکه جامعه سالم و بر ریل تمدن سازی قرار گیرد باید تربیت دانش آموز جدی گرفته شود. امروز غرب نه بواسطه زور و اسلحه و رسانه بلکه بوسیله معلمان توانسته مبانی لیبرالی را در جامعه خود نهادینه کند و چنان موفق عمل کرده که امروز جوان غربی  افسون و شیفته مبانی لیبرالیسم تربیت پیدا می‌کند که حاضر نیست حقایق اطراف خود را ببیند و بشنوند و این معجزه آموزش و پرورش غرب است.

این در حالی است که نظام تربیتی ما در تعمیق و بارورسازی اندیشه های انقلابی بسیار ضعیف عمل کرده و مدرسه بجای مکانی برای تربیت نیروی وفادار و ایدئولوگ انقلاب برای نظام دیگر بنظر در حال تربیت سرباز است. دانش آموزان ما با هویت ایرانی غریبه است و بدان افتخار نمی‌کند و از اسطوره‌ها و دلیران ایران زمین کسی را به یاد ندارد.

چاره و درمان دردهای مزمن امروز جامعه در نظام صحیح تربیتی است. ۱۲ سال دانش آموز با ذهن های آماده و روح های پذیرا تماما در اختیار حاکمیت است تا بتواند فکر و اندیشه خود را ارائه دهد ولی این اهمیت جدی گرفته نمی‌شود و مجبور می‌شویم در کف جامعه به مسدود سازی و فیلترینگ و انسداد برای فرهنگ سازی روی آوریم.

*فعال سابق دانشجویی و کارشناس ارشد علوم سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top