تاریخ انتشار: شنبه 1401/02/24 - 13:31
کد خبر: 432430

مشکلات رایج تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مشکلات رایج تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

اگر مشکل تلویزیون تان همچنان ادامه داشت، سعی کنید همان کابل را به تلویزیون دیگری متصل کنید. اگر همچنان تصاویر ضعیفی را در تلویزیون دیگر، مشاهده می کنید، می ‌توانید مطمئن شوید که کابل تلویزیون شما مشکل دارد. تعویض کابل ها معمولا آسان و بسیار مقرون به صرفه است. کابل های تلویزیون را می توانید در الکتریکی ها، با رنگ های مختلف و در طول های متفاوت پیدا کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از بزرگترین اختراعات اوایل قرن بیستم، تلویزیون بود که امروزه تقریباً در تمام خانه ها در سراسر جهان پیدا می شود. تلویزیون آشناترین رسانه ای است که مردم از طریق آن، با اطلاعات سرتاسر دنیا آشنا می شوند. اکثر ما در زمان های بیکاری و استراحت، تقریباً همیشه به تلویزیون خود چسبیده ایم. در چنین حالتی، تعمیر تلویزیون می تواند یک کابوس برای همه ما باشد.

اما نگران نباشید، در این مقاله، به شما اطلاعاتی را در مورد مشکلات رایج تلویزیون ها و تعمیر آن ها ارائه می دهیم.

1. تار شدن تصویر

رایج ‌ترین نقص در انواع تلویزیون‌ ها با هر برندی، تصاویر تار یا برفکی است. دلیل اصلی این مشکل معمولا به دلیل شل شدن یا قطع شدن و گرفتگی کابل کواکسیال می باشد.

برای حل این مشکل تلویزیون تان، ابتدا اتصالات آن را بررسی کرده و یکبار آن ها را خارج کنید و مجددا وصل نمایید. اگر مشکل تلویزیون تان همچنان ادامه داشت، سعی کنید همان کابل را به تلویزیون دیگری متصل کنید. اگر همچنان تصاویر ضعیفی را در تلویزیون دیگر، مشاهده می کنید، می ‌توانید مطمئن شوید که کابل تلویزیون شما مشکل دارد. تعویض کابل ها معمولا آسان و بسیار مقرون به صرفه است. کابل های تلویزیون را می توانید در الکتریکی ها، با رنگ های مختلف و در طول های متفاوت پیدا کنید.

چنانچه مشکل تار شدن تصویر تلویزیون با تعویض کابل ها برطرف نشد، بهتر است از خدمات پاراسرویس در منزل استفاده نمایید.

 

2. خاموش شدن خودکار

اگر تلویزیون به طور خودکار خاموش می شود، معمولا بیشتر به دلیل گرمای بیش از حد است. در این صورت ابتدا تمام کابل ها را از تلویزیون جدا کرده و اجازه دهید تا تجهیزات به طور کامل خنک شوند. اگر در اطراف تلویزیون، گرد و غبار وجود دارد، آن ها را پاک کنید. تمیز کردن یک راه حل ساده برای حل مشکل خاموش شدن تصادفی تلویزیون است.

3. سیگنال نداشتن تلویزیون

سیگنال نداشتن تلویزیون که معمولا مربوط به اختلال در آنتن دستگاه است، از ایرادات رایج تلویزیون هاست. تنظیم نبودن ارتفاع آنتن و همچنین تداخلات در سیگنال ها از جمله دلایل ایجاد این مشکل است.

برای برطرف کردن این مشکل نیز می توانید از انواع تقویت کننده سیگنال استفاده کرده و یا با بررسی ارتفاع آنتن، مشکل را برطرف نمایید.

4. لکه های رنگی

لکه های رنگی یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون ها هستند که باید به سرعت برطرف شوند. این مشکل به ویژه در لبه های تلویزیون شما آشکار خواهد شد. دلیل اصلی این مشکل اغلب به نزدیک بودن تلویزیون به دیگر لوازم و تجهیزات مغناطیسی و الکترونیکی مربوط می شود.

اگرچه تلویزیون ها مداری دارند که به طور خودکار می توانند این مشکل را برطرف کنند و از بروز آن جلوگیری نمایند اما گاهی اوقات مدار آسیب می بیند و در نتیجه لکه های رنگی روی تلویزیون ایجاد می شود. برای تعمیر این مشکل، می توانید سیم پیچ مغناطیسی جدیدی را جایگزین کنید. سیم پیچی تلویزیون نیز به راحتی در تمام فروشگاه های سخت افزار موجود است. اگر در کار با اقلام الکترونیکی تبحر ندارید، بهتر است از خدمات یک مرکز تعمیرات تلوزیون با تکنسین های حرفه ای استفاده کنید.

مشکلات رایج تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

5. قطع شدن صدای تلویزیون

قطعی صدا یکی دیگر از رایج ترین مشکلات در تلویزیون ها است که بر اثر دلایل متعددی ایجاد می شود. از جمله دلایلی که می تواند باعث قطع شدن صدای تلویزیون شما شود می توان به به هم خوردن تنظیمات صدای تلویزیون، مشکلات اسپیکرها، خرابی مین برد و ... اشاره کرد.

در چنین شرایطی، بهتر است ابتدا با ورود به بخش تنظیمات صدای تلویزیون، عیب یابی دستگاه را خودتان در منزل انجام دهید. اما در صورتی که با تغییر تنظیمات صدا، مشکل برطرف نشد، بهتر است از یک مرکز مجاز تعمیر تلویزیون در مشهد کمک بگیرید.

6. شکستگی یا آب خوردگی تلویزیون

ضربه های ناگهانی حین حمل دستگاه و همچنین وارد شدن آب به تلویزیون در هنگام تمیز کردن آن، از دیگر مشکلات رایج تلویزیون هاست. دقت کنید که آب خوردگی تلویزیون بر اثر تمیز کردن ممکن است به یکباره انجام نشود. به این معنا که اگرچه در برخی موارد، آب به صورت ناگهانی با اسپری قوی، وارد تلویزیون می شود، اما در موارد دیگری، آب آرام آرام پس از هر بار تمیز کردن تلویزیون، وارد دستگاه شده و باعث ایجاد مشکل در تلویزیون تان می شود.

در چنین مواردی، بهترین راهکار تعویض پنل تلویزیون است. توجه داشته باشید که چه تلویزیون شما چار شکستگی شده باشد و یا آب وارد دستگاه شده باشد، به هرحال باید پنل تلویزیون را تعویض کنید. هزینه تعویض پنل تلویزیون اگرچه زیاد است، اما ارزش آن را دارد که تلویزیون تان را همچون روز اول تحویل بگیرید. برای دریافت خدمات تعویض پنل و سپس نصب تلوزیون می بهتر است به متخصصین این امر، اعتماد کنید.

تعمیرات تلویزیون مشهد

6 مورد گفته شده در این مقاله، از مشکلات رایج تلویزیون ها هستند که اکثر آن ها را می توانید خودتان در منزل برطرف کنید. اما به یاد داشته باشید که تعمیرات تلویزیون بهتر است توسط متخصصین حرفه ای و آموزش دیده مراکز مجاز همچون پاراسرویس انجام شود تا از ایرادات و هزینه های بعدی جلوگیری شود.

پس اگر با هر نوع مشکل تلویزیون مواجه هستید، بهتر است همین حالا با تکنسین های مجرب تعمیر تلویزیون در مرکز پاراسرویس مشهد تماس بگیرید. در این مرکز، همچنین خدمات مربوط به نصب انواع تلویزیون به طرق مختلف دیواری و رومیزی نیز به همشهریان در سراسر مشهد، ارائه می شود.

مشکلات رایج تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

پاراسرویس

پاراسرویس ارائه دهنده خدمات تخصصی نصب و تعمیر انواع تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، اسنوا، ایکس ویژن و ... است. شما در هرجای شهر مشهد که سکونت دارید، می توانید خدمات مرتبط را از کارکنان واجد شرایط ما دریافت نمایید.

ما برای کلیه تعمیرات تلویزیون های پلاسما، ال ای دی، ال سی دی،OLED و QLED خود به شما گارانتی معتبر ارائه می دهیم. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که تلویزیون تان پس از تعمیر، دچار اشکال مجدد در همان زمینه نخواهد شد و همچنین از قطعات اصلی برند تلویزیون تان، استفاده شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top