تاریخ انتشار: شنبه 1401/02/24 - 16:08
کد خبر: 432448

دانشگاه‌های کشور مکلف به توسعه خوابگاه‌های متاهلی

دانشگاه‌های کشور مکلف به توسعه خوابگاه‌های متاهلی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به تکلیف قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌های کشور به توسعهٔ خوابگاه‌های متاهلی مکلف شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور امروز در مراسم اختتامیهٔ شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که به مدت دو روز در ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: سازمان امور دانشجویان در مسیر زیست سالم دانشجویی، تحول گرایی، دانشجو محوری و عدالت خواهی برنامه‌های خود را تدوین کرده و در تلاش است با برنامه‌های اولویت دار، در تحقق چشم انداز طراحی شده فوق گام‌های محکمی بردارد.

وی به موضوع خوابگاه‌ها اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به تکلیف قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌های کشور به توسعهٔ خوابگاه‌های متاهلی مکلف شده‌اند که امیدوارم با تلاش دانشگاه‌ها کمبود خلأ خوابگاه‌های متاهلی در یک بازه زمانی ۵ ساله برطرف شود.

داداش‌پور، رفع موانع و چالش‌های در مسیر دانشجویان بین‌الملل را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر بخواهیم موضوع مرجعیت و دیپلماسی علمی تحقق عینی و عملیاتی یابد، باید در جهت توسعهٔ بین‌المللی سازی از مسیر جذب دانشجویان بین‌الملل گام‌های اساسی و جدی تری برداریم.

وی به لزوم تدبیر دانشگاه‌ها در مواجهه با مشکلات و مسائل دانشجویی با نگاه پدیده‌محور و نه حادثه‌محور اشاره کرد و خواستار افزایش بصیرت‌افزایی دانشجویان در راستای جهاد تبیین و عدم گرفتار آمدن در دام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان، به بهانه نارسایی‌ها و کمبودهای احتمالی موجود در جامعه شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ضرورت حمایت قانونمند و جامع مادی و معنوی از دانشجویان شاهد و ایثارگر در زمینه‌های مختلف رفاهی، آموزشی، فرهنگی، تشویقی و اجرایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: برنامه‌های متنوعی برای فرزندان شاهد و ایثارگر تدارک دیده شده است تا بتوانیم وظیفه حقوقی و اخلاقی خود را در قبال آنها انجام دهیم.

وی در مراسم اختتامیهٔ نشست معاونان دانشجویی و در ادامهٔ سخنان خود به توسعهٔ فضاهای زیرساختی و تجهیزات در حیطه ورزشی اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش فعالیت‌های بدنی و ترویج ورزش همگانی با توجه به مشکلات ساختاری و جسمانی ناشی از دوران کرونا به ویژه در دختران و نیز تنوع‌بخشی به المپیادها و جشنواره‌های ورزشی در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی جهت گروه‌های هدف را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

داداش‌پور در ادامه سخنان خود به موضوع مراکز مشاوره و سلامت دانشجویان پرداخت و اظهار داشت: در مدت چند ماهی که در این مسئولیت هستم سعی کرده‌ایم با یک برنامه تحولی، مراکز مشاوره را به سمت پیشگیری و توانمندسازی سوق دهیم و به مرور از رویکرد صرف درمانگری دور شویم. بدون تردید باور مسئولان دانشگاه‌ها به جایگاه مشاوره در توانمندسازی و رفع چالش‌های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان بسیار راهگشاست و همچنین اهتمام ویژه مسئولان دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مراکز مشاوره از طریق جشنواره ملی سلامت و طرح‌های پاد، کات و تاد در راستای ارتقا سلامت دانشجویان نقش آفرین و مؤثر خواهد بود.

معاون وزیر علوم به لزوم بازخوانی، بازنگری، ابهام‌زدایی، شفافیت، و تمرکززدایی در آئین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.

َوی حجم برنامه‌ها و کارگروه‌های تخصصی را در راستای زدودن خلأها و نیز یافتن راه حل‌های مناسب‌تر برای تسریع در امور دانشجویان را از ضروریات این سازمان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست در بهبود شرایط دانشجویان و معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها کارگشا و اثرگذار باشد.

نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور ۱۴۸ نفر از ۱۲۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در ۸ کارگروه تخصصی برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top