تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/02/25 - 11:20
کد خبر: 432525

معاون دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد

دانشگاه آزاد راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه هیچ راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد و در چنین شرایطی مدیریت فضای دانشگاه را همین استارت آپ ها دست خواهند گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد، جلسه مجازی دکتر دهقانی فیروزآبادی با روسای مراکز رشد و مدیران استارت آپ های حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این جلسه معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زحمات زیادی برای برگزاری رویداد عصر امید در راستای گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی کشیده شده است. بزرگترین هدفی که این رویداد دنبال می کند بازسازی و شناساندن دوباره برند دانشگاه ازاد در حوزه فناوری، نوآوری و آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی به چشم لیگ دسته دوم نگاه می شد، خاطرنشان کرد: امروز در دورانی هستیم که نقش این دانشگاه برای پرورش نیروی محقق و کارآفرین بسیار پررنگ است و نگاه مردم به دانشگاه آزاد دیگر نگاه سابق نیست و دراین راستا لازم است برند دانشگاه بازسازی شود.

دهقانی فیروزآبادی تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد را از نظر کمی و کیفی در غرب آسیا بی نظیر دانست و گفت: قرار است هرسال یکبار، دانشگاه آزاد ظرفیت و توان خود را به صورت کشوری در حوزه های مختلف به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه در ایام برگزاری این رویداد وزرا، نمایندگان مجلس و نهادهای حاکمیتی حضور خواهند داشت و بازدید لازم را بعمل خواهند آورد خاطرنشان کرد: این رویداد به مثابه رزمایش اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی است تا ظرفیت های خود را به نمایش بگذارد. اگر این رخداد به خوبی برگزار شود یقینا رویکرد مراکز پژوهشی، مسئولین دولتی و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر با دانشگاه آزاد متفاوت خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: با مشارکت بیش از ۲۰ صندوق فناوری، ۱۰۷۸ میلیارد تومان توافق نامه فرصت سرمایه گذاری به امضا رسیده و زیرساخت های بسیار گسترده و شتابدهنده های متعددی در این رویداد حضور خواهند داشت. از طرفی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اقدامات متعددی انجام داده و ظرفیت برای سرمایه گذاری و مشارکت حداکثری فراهم خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه شتابدهنده ها بر روی ایده و استارت آپی سرمایه گذاری می کنند که در نهایت به کسب درآمد منتج شود تصریح کرد: با این شرایط متاسفانه برخی استارت اپ ها بدون در نظر گرفتن نیازهای مردم و جامعه تعریف می شوند اما این مهم را باید یادآور شد که اکثر ایده ها و استارت آپ های فعال در دانشگاه آزاد به دلیل گستردگی قومی، محلی و اقلیمی بر پایه نیازهای واقعی جامعه ایجاد شده است. اینکه استارت آپ براساس نیازهای واقعی جامعه تعریف شده، سبب می شود تا سرمایه گذاری بر روی آن نیز جذاب شود. نکته حائز اهمیت اینکه تمام شتابدهنده های کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی ضمن توصیه به استارت آپ ها خطاب به آن ها تصریح کرد: استارت آپ ها حتما شناسنامه های کاملی برای حضور در رویداد عصر امید داشته باشند. اگر محصول اولیه ای دارید حتما ارائه دهید و شکل ارائه و معرفی تان نیز باید جذاب باشد. حتما طرح کسب و کار رسمی با خود به همراه داشته باشید. برنامه میدون نیز حاضر است سرویس ارزان قیمت طرح کسب و کار به استارت آپ ها ارائه دهد. امروز ۹۰ درصد کار، تبلیغ و برندسازی است و هیچ چیز همچون تبلیغ سینه به سینه و شبکه ای جواب نمی دهد. بازار زمانی بدست می آید که خوب تبلیغ کنید.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۱۰۰ قسمت از برنامه میدون ضبط شود و استارت آپ ها و شرکت های برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه حاضر خواهند بود گفت: توان متوسطی که در کارآفرینان دانشگاه آزاد وجود دارد از توان کارآفرینان دانشگاه های دولتی قطعا بیشتر است. دانشگاه هیچ راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد و در چنین شرایطی مدیریت فضای دانشگاه را همین استارت آپ ها دست خواهند گرفت. گام دوم نمایشگاه نیست، بلکه رویدادی ملی است زیرا در دوره پسا رویداد، ماجراهای بسیار بزرگی در انتظار دانشگاه آزاد است. استارت آپ ها باید از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و سراهای نوآوری مطالبه گری کنند و براساس سخنان دکتر طهرانچی ملاک ارزیابی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در ۸ تا ۱۱ خردادماه و در رویداد ملی گام دوم ارزیابی می شود.

وی پایداری و مقاومت استارت آپ ها در دوران پسا رویداد را مهم توصیف کرد و گفت: اگر پای یک ایده بی ارزش ۳ تا ۵ سال بایستی حتما جواب خواهید گرفت، چه رسد به ایده ای که از بین ده هاو صدها ایده خود را در گام دوم ارائه می کند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد استارت آپ هایی که امسال می آیند باید سال دیگر در قالب شرکت در رویداد حاضر شوند. تیم ها را تقویت کنید، پای کار بایستید، انعطاف داشته باشید، برای از دست رفتن ایده هراس نداشته باشید، آن را عرضه کنید و به فروش برسانید. روسای مراکز رشد نیز می بایست برای استارت آپ ها برنامه توانمندسازی برگزار کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ۲۰ هزار شرکت پای کارآمدند و بیش از هشت هزار شرکت نیز از سوی استان ها به سازمان معرفی شدند. در نهایت هزار شرکت موفق شدند مجوز حضور در رویداد را کسب کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top