تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/26 - 15:07
کد خبر: 432662

رویکرد دانشگاه آزاد، میدان دادن به نسل جوان

رویکرد دانشگاه آزاد، میدان دادن به نسل جوان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روسای دانشگاه‌های آزاد اکثر استان‌های کشور متولیدن ۵۶ الی۶۴ هستند؛ که این رویکرد دانشگاه آزاد، اعتماد به جوانان و میدان دادن به نسل جوان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان با اشاره به فعالیت تشکل های دانشجویی اظهار داشت: کار تشکلی یک کار ارزشی است از این جهت که انسان در آن ساخته می شود.

وی افزود: ما نسلی هستیم که در زمان انقلاب 14 سالمان بود و زود مسئولیت پذیر شدیم و یکی از جاهایی که ما را سریع ارتقا داد، مسئولیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی بود و وقتی وارد دانشگاه شدم شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده و حتی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه را عهده دار شدم.

طهرانچی در تشریح ویژگی های تشکل ها گفت: تشکل، یک دولتِ ساخته و سازمان ساخته نیست، یعنی خودش رو پای خودش می ایستد و حرکت می کند اما تشکل فضای تشکل سازی ندارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های تشکل این است که چه پول باشد چه نباشد ایجاد و حرکت می کند؛ ببینید فضای مجازی چه میزان تشکل را ایجاد کرده و چه اجتماعاتی چه بر نظام و چه در نظامی در فضای مجازی تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مبنای ایجاد تشکل بر پای اعتبار مالی نیست، بلکه به اراده های خلاقانه بچه های پای کار  و تولید فکر و شناخت ظرفیت ها مرتبط است.

طهرانچی با بیان اینکه ما در زمینه تشکل ها ضعیف عمل کردیم، بیان داشت: در فضای مجازی جریان ها  و شبکه ها به راحتی با یکدیگر تعامل دارند اما ما نتوانستیم در حوزه تشکل ها چنین عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما احترام به تشکل هاست گفت: متاسفانه ما معتقد به ایجاد تشکل ها نیستم، ما باید برای تشکل ها افق تعیین کنیم و میدان را برای حرکت این قشر باز کنیم.

طهرانچی درباره تامین مالی و پشتیبانی از تشکل ها گفت: بنده مسئول پشتیبانی تشکل ها نیستم، کار ما فقط نظارت بر تشکل هاست؛ آقای مهدیون مسئول پشتیبانی تشکل ها هستند و مطالبات باید از طریق ایشان پیگیری شود.

وی ادامه داد: این روزها و همزمان با بازگشایی دانشگاه آزاد مشاهده شد 80 درصد دانشجویان که حضور در دانشگاه را درک نکرده بودند به یکباره وارد دانشگاه شدند و متاسفانه از لحاظ پوشش در مقایسه با گذشته متفاوت بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع گفت: ما در تعلیم و تربیت اجتماعی کم گذاشتیم؛  یکی از کارهایی که باید دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت تخصصی داشته باشد، تعلیم و تربیت اجتماعی است.

طهرانچی به صدور بیانیه دانشگاه آزاد خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه و روسای واحدهای دانشگاه ها اشاره کرد و بیان داشت: طی این بیانیه عنوان شد که دانشگاه محیط تعلیم و تربیت اجتماعی هم است. مسئول تعلیم و تربیت اجتماعی، نگهبان درب دانشگاه نیست، بلکه استاد دانشگاه است.

طهرانچی در تشریح بندهای بیانیه مذکور گفت: در بیانیه بند 9 این بیانیه چنین آمده است، توجه به ظرفیت های فوق العاده نسل جوان و محیط های رفاقتی دانشجویی در سازندگی، رشد شکوفایی تربیت اجتماعی در محیط دانشگاه و فراهم آوردن  محیط ایفای نقش کنشگری فعال دانشجویان و تمهید حضور دانشجویان در قالب شبکه ها، تشکل ها و کانون های فرهنگی در این عرصه توسط مدیران تاکید می شود؛ از دانشجویان  و خصوصاً از تشکل های فعال دانشجویی انتظار داریم در این امر مشوق، همراه و پیشگام ما باشند.

وی در تشریح بند آخر این بیانیه گفت: مسئله تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد اجتماعی نسل جوان از ضرورت هایی است که خلاً آن احساس می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اگر کسی در دانشگاه و در سر کلاس شئون رفتاری را رعایت نمی کند و اهل تبرج و جلب توجه دیگران است، اشکال این است که تعلیم و تربیت اجتماعی ما دارای اشکالاتی است؛ منتهی برای اینکه این فضا را اصلاح کنیم باید دانست که دانشجویان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

طهرانچی درباره انتصابات در استان ها گفت: روسای دانشگاه های آزاد اکثر استان های کشور متولیدن 56 الی 64 هستند؛ که این رویکرد دانشگاه آزاد، اعتماد به جوانان و میدان دادن به نسل جوان است.

وی در رابطه با پرداخت شهریه ها گفت: در گذشته شهریه دانشجوی ساکن کوهدشت با دانشجوی ساکن تهران یکسان بود، اما در زمان بنده این سیستم تغییر کرد و در واقع به عنوان مثال دانشجوی تهران که سطح یک است شهریه بیشتری نسبت به دانشجوی کوهدشت که سطح 13 است پرداخت می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top