تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/28 - 11:37
کد خبر: 432829

اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ اواخر خرداد

اعلام  نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ اواخر خرداد

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آغاز آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گفت: پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه اواخر خرداد اعلام می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،دکتر عبدالرسول پورعباس در بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارسد سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۶۴۷ هزار داوطلب از امروز رقابت خود در آزمون آغاز کرده اند و آزمون تا روز جمعه ادامه دارد.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد امروز در ۶۳ رشته و ۶۸ هزار داوطلب، در روز پنجشنبه در ۳۵ رشته و ۳۳۱ هزار داوطلب و در روز جمعه در ۳۷ رشته و ۲۴۷ هزار داوطلب برگزار می شود.

پورعباس اظهار داشت: در میان گروه های آموزشی آزمون، گروه علوم انسانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین داوطلب را دارد. این موضوع نشان می دهد بیشتر داوطلبان حتی از گروه های مهندسی هم مایل به شرکت در گروه علوم انسانی هستند.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: نتایج اولیه اواخر خرداد اعلام می شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می شود و پیش بینی می کنیم پس از دو سال نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد تا پذیرفته شدگان اول مهر سر کلاس حاضر شوند.

وی درباره میزان ظرفیت پذیرش گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شده اند و هنوز پرتال ظرفیت برای دانشگاه ها باز است و پیش بینی می شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند. امسال پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شود.

پورعباس درباره ترکیب جنسیتی حاضر در آزمون کارشناسی ارسد سال ۱۴۰۱ گفت: از میان ۶۴۷ هزار داوطلب آزمون، ۵۳ درصد خانم ها هستند و ۴۷ درصد آقایان هستند. این نسبت را در گروه های آموزشی هم داریم. در گروه علوم انسانی نیز ۵۷ درصد، در گروه علوم پایه ۶۷ درصد، در فنی مهندسی ۲۷ درصد، در گروه هنر ۶۳ درصد و در گروه دامپزشکی هم ۶۴ درصد داوطلبان زن هستند.

وی با اشاره به اهمیت درج معدل صحیح از سوی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گفت: نمره کل آزمون کارشناسی ارشد شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی است. از داوطلبان خواهش می کنم که معدل صحیح را درج کنند و اگر مغایرت داشته باشند قبولی آنها لغو می شود. در زمان انتخاب رشته هم داوطلبان یک بار دیگر فرصت دارند که معدل صحیح را درج کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون در امنیت کامل در حال برگزاری است اما به داوطلبان توصیه می کنیم که به هیچ وجه از ابزارآلاتی که نباید همراه خود داشته باشند استفاده نکنند. داشتن موبایل به هر شکل محرومیت و محکومیت برای داوطلب به همراه دارد. هر گروه وسیله الکترونیکی ممنوع است.

وی درباره ریزگردها و تاثیر آن بر شرایط برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: با وجود اینکه شرایط آب و هوایی در برخی از استان ها مطلوب نیست اما پیش بینی کردیم که ماسک استاندارد در اختیار داوطلبان قرار گیرد. اما این شرایط، شرایطی است که در منطقه ایجاد شده است و از داوطلبان عذرخواهی می کنیم و امیدواریم شرایط و امکاناتی که در اختیارشان می گذاریم استاندارد باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top