تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/03/01 - 16:07
کد خبر: 433109

معرفی رمز ارز لونا؛ سقوط لونا چه تاثیر بر بازار رمز ارزها داشت؟

معرفی رمز ارز لونا؛ سقوط لونا چه تاثیر بر بازار رمز ارزها داشت؟

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید اسم استیبل کوین‌ها را شنیده‌اید. استیبل کوین‌ ها رمز ارزهایی که هستند که پشتیبان مالی دارند. برخی مانند تتر توسط دارایی‌ها پشتیبانی می‌شود و برخی دیگر برای حفظ ارتباط خود با دلار آمریکا باید متکی به الگوریتم‌های پیچیده‌ای باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تا اوایل ماه می 2022 بسیاری از کاربران جامعه کریپتوکارنسی‌، از رمز ارز لونا و شبکه ترا به عنوان یک پروژه موفقیت آمیز یاد می‌کردند. این رمز ارز جزو 10 کریپتوکارنسی برتر Coinmarketcap بود و کاربران از آینده درخشان این رمز ارز اطمینان داشتند. اما ناگهان طی 72 ساعت نه تنها این رمز ارز به پایین‌ترین حد خود رسید، بلکه به یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ کریپتوکارنسی تبدیل شد و کسانی که را به خرید لونا پرداخته بودند را دچار سردگمی کرد.

بسیاری از کاربران این شبکه تصور می‌‌کردند که بهترین راه سرمایه گذاری، ارزهای رمز پایه هستند و از این رو سرمایه خود را وقف این رمز ارز کردند. حتی زمانی که بیت کوین در سیر نزولی خود بود لونا به بالاترین حد خود رسید. این شبکه موفق شد پروژه‌های زیادی راه اندازی کند و حتی توسط صندوق‌های سرمایه گذاری زیادی حمایت می‌شد. اما در این 3 روز باعث شد که کاربران زیادی بخش بزرگ یا حتی تمام سرمایه خود را از دست دادند.

معرفی TerraUSD و Terra Luna

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید اسم استیبل کوین‌ها را شنیده‌اید. استیبل کوین‌ ها رمز ارزهایی که هستند که پشتیبان مالی دارند. برخی مانند تتر توسط دارایی‌ها پشتیبانی می‌شود و برخی دیگر برای حفظ ارتباط خود با دلار آمریکا باید متکی به الگوریتم‌های پیچیده‌ای باشند.

TerraUSD یا همان UST نیز از همین دسته استیبل کوین ها می‌باشد. TerraUSD یک استیبل کوین الگوریتمی است که در تلاش است به وسیله یک مکانیسم پیچیده و ارتباط با یک ارز دیجیتال مرتبط، که در این پروژه لونا می‌باشد،‌ به حفظ ارزش دلار آمریکا بپردازد. با این کار در حالی که قیمت TerraUSD همیشه برابر با 1 دلار می‌باشد، ارزش لونا ممکن است در نوسان باشد. به عبارتی باید گفت که اونا به عنوان یک وزنه تعادل به منظور حفظ ارزش دلاری TerraUSD استفاده می‌شود.

حال اتفاقی که در طی این 3 افتاد باعث شد ک ارتباط بین لونا و UST کاملا شکسته شود و قیمت UST نیز از ۱ دلار کاهش یابد.

ریزش رمز ارز لونا چه تاثیری بر بازار کریپتوکارنسی داشت؟

آنچه که در مورد بازار رمز ارزها مشخص می‌باشد این است که مانند سیستم‌های مالی به تنیده هستند و تاثیر زیادی روی یکدیگر دارند. از این رو با سقوط لونا سایر رمز ارزها نیز دچار زیان شدید شدند.

با این اتفاق حتی تتر به 0.96 دلار کاهش یافت. البته توانست مجددا با دلار آمریکا برابر شود. اما به هر حال با این کاهش موقت نیز باعث شد بیت کوین در همان روز به 25.400 دلار سقوط کند که در واقع پایین‌ترین حد آن در از دسامبر 2020 بود.

در این راستا، طبق داده‌های CoinMarketCap، از ماه نوامبر تا به امروز ارزش بازار کریپتوکارنسی بیش از نصف کاهش پیدا کرده و از 2.9 تریلیون دلار به 1.2 تریلیون دلار رسیده است.

این سقوط همچنین بر سیستم مالی سنتی نیز تاثیر داشته است. چرا که بیشتر معامله گران این حوزه، کاربران سنتی هستند که با کاهش دارایی آن‌ها، نحوه عملکردشان نیز در دیگر بازارها نیز تاثیر گذار است.

معامله گران ناامید VS معامله گران امیدوار

با توجه به ریزش 99.9 درصدی ارزش لونا در طی سه روز و افت آن از 100 دلار به 0.000001 دلار سرمایه گذاران زیادی امید خود را به این رمز ارز کاملا از دست داده‌اند. حتی بسیاری از کاربران به قدری از این رمز ارز ناامید شده و تحت تاثیر تجربه تلخ خود در این افت ناگهانی هستند که می‌گویند از این به بعد سرمایه گذاری‌های خود را تنها به بیت کوین و اتریوم محدود می‌کنند! البته باید گفت با توجه به اینکه این کاربران سرمایه هنگفتی را از دست داده‌اند این نتیجه گیری‌ها قابل درک است.

با این حال در مقابل عده زیادی نیز هستند که معتقدند این رمز ارز پتانسیل بالایی داشته و حتی الان زمان سرمایه گذاری است!

باید گفت عده زیادی از همین کاربران نیز زمانی که لونا به 0.000001 دلار رسید اقدام به خرید کردند و تنها در یک روز با رسیدی قیمت لونا به 0.00046 سود زیادی کسب کردند.

معرفی رمز ارز لونا؛ سقوط لونا چه تاثیر بر بازار رمز ارزها داشت؟

خرید لونا از اوکی اکسچنج

یکی از مراحل بسیار مهم در خرید ارز دیجیتال انتخاب پلتفرم مناسب برای خرید و فروش آنلاین رمز ارز می‌باشد. خصوصا برای کاربران ایرانی که علاوه بر قابل اعتماد بودن پلتفرم نگران بلوکه شدن سرمایه خود در صرافی‌های خارجی، به دلیل تحریم‌ها می‌باشند. از این رو اگر قصد خرید لونا (به هیچ وجه یک توصیه مالی نمی‌باشد) با وجود ریسک‌های آن را دارید، می‌توانید از طریق اوکی اکسچنج اقدام نمایید. اوکی اکسچنج یک پلتفرم دانش بنیان با بیش از 5 سال سابقه می‌باشد که به شما امکان خرید 600 رمز ارز از جمله فروش و خرید بیت کوین، فروش و خرید اتریوم، فروش و خرید دوج کوین، فروش و خرید USDT (تتر) و را می‌دهد. تنها کافی است که یک حساب کاربری ایجاد کرده و مراحل احراز هویت را سپری کنید. پس از آن تنها کافی است که نام و مقدار رمز ارز مورد نظر خود را در بخش تبادل سریع وارد کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top