تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/02 - 09:08
کد خبر: 433163

نگرانی اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی این کشور

نتایج جدیدترین نظرسنجی آسوشیتدپرس-مرکز تحقیقات عمومی نورک نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصادی کشور خود ناراضی و نگران هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، طبق نتایج نظرسنجی جدید اغلب مردم آمریکا از وضعیت اقتصادی کشور خود ناراحت و نگران هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده «آسوشیتدپرس-مرکز نظرسنجی تحقیقات عمومی نورک (NORC)»، بدبینی شهروندان آمریکایی نسبت به اقتصاد واشنگتن در بحبوحه نزول میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به ۳۹ درصد صورت گرفته است.

جدیدترین نظرسنجی شبکه «سی بی اس نیوز» نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصاد کشور خود به ویژه هزینه کالاها و غذا نگران هستند به طوریکه ۶۳ درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، وضعیت فعلی کشور خود را نگران‌کننده، ناراحت‌کننده و خسته‌کننده توصیف کردند.

این بررسی‌ها که در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ می (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) در بین یک نمونه دو هزار و ۴۱ نفری از افراد بزرگسال سراسر آمریکا انجام گرفته است، همچنین نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از آمریکایی‌ها تصریح کردند که اوضاع در ایالات متحده «بد پیش می‌رود».

طبق این گزارش، عواملی که بدبینانه‌ترین احساسات را در بین آمریکایی‌ها برانگیخته است، شامل هزینه زندگی (۷۷ درصد)، بازار سهام (۶۸ درصد) و وضعیت اقتصاد ملی (۶۷ درصد) می‌شود.

بر اساس این گزارش، چنین ترس هایی همچنین باعث ایجاد انتظارات ناگوار در مورد برنامه‌های بازنشستگی افراد شده است به طوریکه ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان در این زمینه بدبین هستند.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها نکته مثبت در این نظرسنجی، خوش‌بینی مردم نسبت به تلاش‌های آمریکا برای مقابله با کرونا بود به طوریکه ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، نحوه مقابله دولت آمریکا با بیماری کرونا را تحسین کردند و ۵۲ درصد نیز حس مثبتی در این زمینه داشتند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس-مرکز تحقیقات عمومی نورک همچنین نشان داد که ۵۶ درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد بایدن در کاخ سفید ناراضی هستند و به ویژه از بایدن به دلیل واکنش کند در مقابل رخدادها انتقاد کردند و ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تصریح کردند که واکنش بایدن به رخدادها و نحوه پاسخگویی وی به تحولات بسیار کند است و ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصاد آمریکا ناراضی بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top