تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/02 - 12:04
کد خبر: 433176

در مناطق محروم ، مدارس دولتی هیأت امنایی می‌شوند

در مناطق محروم ، مدارس دولتی  هیأت امنایی می‌شوند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: رویکرد ما تقویت مدارس هیأت امنایی در حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با مشارکت خود مردم، خیرین و همکاری نهادهای انقلابی و مذهبی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، احمد محمود زاده، در آئین امضا تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) که در ساختمان زنده‌یاد علاقمندان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «نیروی انسانی»، محصول آموزش‌وپرورش است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این سرمایه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منبع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود؛ اهمیت مجموعه آموزش‌وپرورش از این حیث است که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه موظف هستیم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و اسناد بالادستی فعالیت‌های خود را در آموزش‌وپرورش پیگیری کنیم، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم آموزش‌وپرورش، اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که با توجه به تشکیل قرارگاه اجرایی این سند توسط وزیر آموزش‌وپرورش اقدامات بسیار خوبی در سال‌های آتی انجام خواهد شد، اما نیازمند همکاری سایر نهادها هستیم و باید عزم ملی در این راستا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با آموزش‌وپرورش در جهت تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: این نوع از فعالیت‌ها هم باید تقویت شود و هم گسترش پیدا کند. ما در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آمادگی کامل برای تقویت و توسعه این‌گونه فعالیت‌ها را داریم.

محمودزاده در ادامه گفت: اگر قرار بر افزایش مدارس هیأت امنایی باشد، رویکرد ما تقویت این نوع مدارس در حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با مشارکت خود مردم، خیرین و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و مذهبی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه باکیفیت دولتی هیأت امنایی شود بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شوند تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: درگذشته تلاش می‌شد، مدارس هیأت امنایی در مناطق خوب شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که این موضوع منجر به شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود، اما رویکرد ما این است که به سراغ محروم‌ترین مدارس برویم و بتوانیم برای توسعه آن مدارس اقدام و مشارکت‌هایی را برای تقویت در مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار مدرسه هیأت امنایی در کشور داریم و ۱ میلیون و صد هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت مدارس هیأت امنایی جزو اولویت‌هایی است که برای سال‌های آتی در نظر گرفته‌ایم.

محمود زاده با اشاره به اینکه کمیته امداد از زمان تأسیس، اقدامات بسیار خوبی در راستای همکاری با آموزش‌وپرورش انجام داده است، گفت: فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دو سال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top