تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/03 - 16:23
کد خبر: 433327

تابستان کجا بریم؟ معرفی ۱۰ مکان دیدنی و خنک برای سفر در تابستان

تابستان کجا بریم؟ معرفی ۱۰ مکان دیدنی و خنک برای سفر در تابستان

اگر فکر می‌کنید که شمال ایران مقصدی عالی برای مسافرت در تابستان است، باید به عرضتان برسانیم که سخت در اشتباهید! هر چند که زیبایی‌ها و دیدنی‌های شمال تمام‌نشدنی‌ست، اما غیر از شهرهای شمالی، ایران عزیزمان جاهای دیدنی زیبای دیگری هم دارد. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین مکان‌های دیدنی ایران برای سفر در تابستان به شما معرفی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تابستان است و مسافرت‌هایش! خیلی از ماها در این فصل تاب ماندن در خانه را نداریم و دوست داریم به هر بهانه هم که شده، چند روزی را دور از شهر و دیار خودمان به‌سر ببریم. اما کدام نواحی مقصدهای مناسبی برای سفرهای تابستانی هستند؟ چه شهرهایی در فصل تابستان آب‌وهوای مطبوع و خنکی دارند؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با 10 مورد از بهترین مکان‌هایی که در تابستان می‌توانید به آن‌ها سفر کنید، آشنا شوید.

10 مکان دیدنی برای سفر در تابستان

اگر فکر می‌کنید که شمال ایران مقصدی عالی برای مسافرت در تابستان است، باید به عرضتان برسانیم که سخت در اشتباهید! هر چند که زیبایی‌ها و دیدنی‌های شمال تمام‌نشدنی‌ست، اما غیر از شهرهای شمالی، ایران عزیزمان جاهای دیدنی زیبای دیگری هم دارد. در ادامه 10 مورد از بهترین مکان‌های دیدنی ایران برای سفر در تابستان به شما معرفی شده است.

1. روستای کندوان تبریز

 

اگر دوست دارید از روستایی با چشمه‌های درمانی، خانه‌های کله‌قندی و طبیعت زیبا بهره‌مند شوید، می‌توانید با رزرو اقامتگاه در تبریز و سفر به روستای کندوان، سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. این روستا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است و هر ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. به‌طور کلی تبریز یکی از کوهستانی‌ترین و سردترین شهرهای ایران است و بهترین زمان برای مسافرت به آن اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

2. سرعین اردبیل

سرعین شهری‌ست که به چشمه‌های آب گرم خود شهرت دارد و با آب‌وهوای دلپذیر و مطبوع خود، مقصدی عالی برای سفرهای تابستانه است. علاوه بر چشمه‌های آب گرم، شهر سرعین جاذبه‌های دیدنی دیگری مثل تپه باستانی آناهیتا، روستای آتشگاه و پیست اسکی آلوارس هم دارد که در کنار غذاهای خوشمزه این شهر، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

3. کوهرنگ

کوهرنگ منطقه‌ای زیبا و طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری است که به آب‌های معدنی‌اش شهرت دارد. همچنین، دشت‌های لاله‌ای دارد که زیبایی آن نفستان را بند خواهد آورد. جالب است بدانید که این ناحیه در زمستان‌ها پوشیده از برف و سفید است و نزدیک به 10 درصد از کل آب‌های ایران را تامین می‌کند.

4. جواهرده

جواهرده که یکی از روستاهای شهرستان شهر رامسر است، به‌معنای واقعی کلمه جواهری در دل استان مازندران محسوب می‌شود. علی بر آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، این روستا مناظر طبیعی عالی و نفس‌گیری هم دارد که نظیر آن را در رویا هم نخواهید دید. به‌علاوه، این روستا غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارد که لذت سفر به رامسر را تا ابد در ذهن شما ماندگار خواهد کرد. برای اجاره ویلا در رامسر کلیک کنید.

تابستان کجا بریم؟ معرفی ۱۰ مکان دیدنی و خنک برای سفر در تابستان

5. استان لرستان

علاوه بر بناهای تاریخی دیدنی مانند قلعه فلک‌الافلاک، جاذبه‌های طبیعی زیادی دارند که حیف است خودتان را از لذت بازدید از آن‌ها محروم کنید. لرستان در تابستان آب‌وهوای بسیار دلپذیری دارد و با مهمان‌نوازی مردمان غیور لر، سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. آبشار بیشه، دریاچه کیو و مخمل‌کوه، از جمله مناطقی هستند که در زمان سفر به لرستان حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

6. کوه گل دنا

این کوه در نزدیکی شهر سی‌سخت قرار دارد، یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران است. نه فقط گونه‌های گیاهی، خاص‌تری گونه‌های جانوری اعم از بز کوهی، کبک دری، خرس قهوه‌ای و انواع چکاوک را در این ناحیه مشاهده خواهید کرد. کوه گل دنا از جمله مناطقی‌ست که حداقل یکبار در عمرتان هم که شده باید از آن بازدید کنید.

7. دماوند

دماوند یکی از شهرهای خوش آب‌وهوای تهران است. اکر ساکن پایتخت هستید، دماوند یکی از نزدیک‌ترین مکان‌ها برای پناه‌بردن از گرما طاقت‌فرسا و سرسام‌آور تهران است. علاوه بر کوه دماوند، باغ‌های سرسبز و زیبای این ناحیه هم ارزش این را دارد که ساعاتی را دور از هیاهوی شهر و در دل طبیعتی بکر در کنار عزیزانتان بگذرانید. چشمه سیاه‌سنگ، چشمه اعلا، آبشار برف تنگه لار، از زیباترین جاذبه‌های دیدنی دماوند هستند.

8. تالاب انزلی

استان گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور است و مکان‌های دیدنی زیادی برای سفری تابستانه دارد. تالاب انزلی یکی از آن‌هاست. اگر چه شهر انزلی در تابستان گرم و مرطوب است، اما گل‌های نیلوفری که در این تالاب رشد می‌کنند، در فصل تابستان به رنگ صورتی درمی‌آیند و منظره خیره‌کننده و نفس‌گیری را برای شما به‌تصویر می‌کشد. اگر تصمیم گرفتید در تابستان به گیلان سفر کنید و با اجاره ویلا انزلی و سایر شهرها گیلان چند روزی را به خودتان استراحت دهید، بازدید از تالاب انزلی را از دست ندهید.

تابستان کجا بریم؟ معرفی ۱۰ مکان دیدنی و خنک برای سفر در تابستان

9. فیلبند

اگر استان مازندران را بدون بازدید از فیلبند ترک کنید، ظلمی نابخشودنی در حق خود مرتکب شده‌اید!این دره که بام مازندران هم لقب دارد، با اقیانوسی از ابر پوشیده شده است و چشمان شما را به دیدن منظره‌ای خیره‌کننده و بی‌نظیر دعوت می‌کند. این ناحیه در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای دلپذیر و بسیار خنکی دارد و می‌توانید دمی را دور از گرمای تابستان بیاسایید.

10. استان کردستان

اگر نمی‌دانید تابستان را کجا بروید که دمی از گرمای تاب‌ستان تابستان در امان باشید، کردستان زیبا را به شما معرفی می‌کنیم. علاوه بر بناهای زیبایی مثل پارک جنگلی آبیدر، حمام وکیل‌الملک و روستای پالنگان، این استان مناظر طبیعی بسیار زیبایی هم دارد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می‌کند. راستی اگر گذرتان به کردستان و شهر مریوان افتاد، بازدید از دریاچه زریوار مریوان را از دست ندهید.

سخن پایانی

تابستان بدون شک، بهترین فصل برای مسافرت است. هم آب‌وهوا شرایط را برای سفرکردن مهیا کرده است و هم دغدغه مدرسه و دانشگاه کمتر است. اما کدام نواحی برای مسافرت در فصل تابستان مناسب هستند؟ در مقاله حاضر 10 مورد از بهترین شهرها و روستاهایی را که تابستان بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها است، به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به این نواحی را دارید، می‌توانید انواع اقامتگاه‌ها و ویلاهای شمال را دراین لینک https://www.jabama.com/stays مقایسه و بهترین آن‌ها را با توجه به شرایط‌تان رزرو کنید تا تجربه سفری بی‌دغدغه و لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید. کدام یک از این نواحی را برای مسافرت تابستانه ترجیح می‌دهید؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top