تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/03 - 17:31
کد خبر: 433336

تقدیر از روابط عمومی‌های برتر واحدهای جهاددانشگاهی

تقدیر از روابط عمومی‌های برتر واحدهای جهاددانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاددانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،

به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم معرفی روابط عمومی‌های برتر این نهاد تاکید کرد: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاد دانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برند سازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.

روابط عمومی‌های برتر واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی تقدیر شدند

مراسم پاسداشت فعالیت روابط عمومی جهاد دانشگاهی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و معاونان این نهاد برگزار شد.

حمیدرضا طیبی در این مراسم اظهار کرد: در دوره مسئولیت دکتر ابوالقاسم رئیسی به عنوان مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی و همکارانشان در این اداره کل جایگاه و اهمیت روابط عمومی به خوبی نشان داده شد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید به اینکه روابط عمومی این نهاد با فعالیت‌های خوب خود نشان داد که اقدامات ارزشمندی می‌تواند انجام دهد گفت: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاد دانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برند سازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.

طیبی با اشاره به استفاده خوب روابط عمومی از تمامی ظرفیت‌های موجود در این نهاد ادامه داد: روابط عمومی جهاد دانشگاهی همواره مشاور خوبی برای رئیس و معاونان این نهاد در امور تخصصی است و از این جهت در کشور جز سازمان‌هایی به شمار می‌رویم که روابط عمومی خوبی دارد و کارهایی خوبی در این بخش انجام شده است.

ارتقای جایگاه روابط جهاد دانشگاهی در چند سال‌های اخیر

در ادامه دکتر محمدرضا پور عابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در سخنانی اظهار کرد: چندسالی است که روابط عمومی تلاش کرده و توانسته در تراز جهاد دانشگاهی که یک نهاد دانش بنیان است فعالیت کند و از یک بخش سنتی به عنوان نیاز اساسی سازمان جایگاه خود را پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در حال حاضر روابط عمومی هم در ستاد و هم در واحدها به ارزش و جایگاه خود رسیده است، گفت: در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی که دی ماه سال گذشته برگزار شد این موضوع بیشتر خود را به منصه ظهور گذاشت و مشخص شد همان گونه که کار فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و … یک کار تخصصی است، اگر به روابط عمومی هم درست پرداخته شود می‌تواند تأثیرات خود را داشته باشد.

تلاش برای توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی

همچنین ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاد دانشگاهی نیز در رابطه با انتخاب روابط عمومی‌های برتر این نهاد اظهار کرد: طی سال و براساس ارزیابی‌هایی که در حوزه‌های مختلف در زمینه ارتباطات رسانه‌ای، ارتباطات با مخاطبان، تبلیغات و انتشارات و فضای مجازی انجام می‌شود و همچنین در نظر گرفتن شاخص‌های مشخص شده، براساس امتیازی که واحدها کسب می‌کنند روابط عمومی‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر سعی کردیم برگزاری این مراسم تدوام داشته باشد و روابط عمومی‌های برتر را معرفی کنیم گفت: در سال ۱۴۰۰ کار سنگینی بر عهده روابط عمومی‌ها در جهاد دانشگاهی بود و اقدامات مشترک زیادی داشتیم که از شاخص ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی اشاره کرد که در آن دستاوردهای چهل ساله این نهاد توسط روابط عمومی در کنار دیگر حوزه‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.

رئیسی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی، فرهنگی و … شاهد انجام تفاهم نامه، برنامه‌ها و رویدادهای زیادی بودیم که اجرای بخش زیادی از آن بر عهده روابط عمومی قرار داشت، گفت: علی رغم بحث کرونا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت‌های مختلف سال پر خبری داشتیم که با رصد این فعالیت ۶ روابط عمومی به عنوان برتر انتخاب و معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی و تعامل با سایت‌های خبری و صفحات تأثیر گذار در صفحات مجازی جز اهداف اصلی قرار گرفت ادامه داد: با تعامل همکاران در واحدهای سازمانی و راهبری همکاران در اداره کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی به بخش عمده‌ای از این هدف رسیدیم.

مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: افزایش روایت‌های تصویری و تولیدات بصری از فعالیت‌ها و دستاوردها و رویدادها یکی از هدف گذاری‌های این اداره کل بود که با مراجعه به صفحات آپارات و سایر بخش‌ها در صفحات مجازی، سایت و … قابل مشاهده است.

رئیسی با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات درون سازمانی و همکاری و کمک به حوزه‌های مختلف، دیگر هدف روابط عمومی جهاد دانشگاهی بود که سعی شد تمام کمک خود را به معاونت‌های این نهاد داشته باشیم، گفت: برگزاری نشست امروز با حضور رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی، اعتمادی است که دوستان ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر همکاران روابط عمومی در تمامی واحدها به عنوان یک مشاور به دیگر بخش‌ها کمک می‌کنند که از این اعتماد دو طرفه و کمک دوستان خوشحال و خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه رصد مستمر فضای مجازی و رسانه‌ای، تحلیل و تولید محتوا به موقع پس از هر رویداد و انتشار آن کار بسیار مهمی بود که به خوبی شکل گرفت ادامه داد: همچنین توانستیم با کمک رئیس جهاد دانشگاهی امکانات سخت افزاری در حوزه تجهیزات سمعی و بصری را بهبود بخشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه همچنین مساعدت لازم برای ارتقای تحصیلات آکادمیک اعضا اداره کل روابط عمومی را داشتیم گفت: امروز در جایگاهی هستیم که در کل کشور بیش از ۷۰ درصد از همکاران در حوزه‌های ارتباطی و رشته‌های مرتبط، دارای تحصیلات تکمیلی هستند و در کل روابط عمومی بیش از ۹۰ درصد همکاران در حوزه‌های کاری خود تحصیلات عالیه دارند.

مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی در رابطه با دیگر تلاش‌های این اداره کل اظهار کرد: زمان انتظار برای پاسخگویی به سوالات، ابهامات، انتقادات مخاطبان از کانال‌های مختلفی که در این چند سال ایجاد شد (سایت، کانال و پیامک) کاهش یافت و مطالب به بخش مربوطه ارجاع داده شده و پیگیری لازم در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران تثبیت فرایند ارزیابی روابط عمومی در واحدهای سازمانی شکل گرفت افزود: تثبیت هویت بصری در امور تبلیغی و در ادامه آن آرایش و آراسته شدن فضا برای اجرای برنامه‌ها دیگری کاری است که انجام شده و برای دیدن آن در مراسم‌ها برای ما خوشحال کننده است.

تهیه اپلیکیشن «۵۹» برای ارائه خدمات جامع جهاد دانشگاهی

رئیسی اظهار کرد: فراوری داده و ارائه آن به متقاضیان یکی دیگر از کارها بود که یکسال است به دنبال تهیه اپلیکیشنی با نام «۵۹» هستیم که خدمات جامع جهاددانشگاهی را ارائه کند که کارهای فنی آن در حال انجام است و بخشی از داده‌های آموزشی، پژوهشی و … دریافت شده و در حال آماده سازی است.

مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در بحث آموزش اعتقاد داریم که آموزش‌ها باید ضمن خدمت باشد ادامه داد: یعنی در مراسم‌ها و رویدادها و در همان فضای مجازی تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات انجام شده و آموزش‌های لازم ارائه شود، زیرا این روند بهتر از آموزش‌های رسمی است.

وی ادامه داد: مستندسازی‌های خوبی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری در بخش پروژه‌های فناروانه انجام شد که مستندسازی حدود ۴۰ پروژه به سرانجام رسیده است.

رئیسی تصریح کرد: مجله تصویری، پیام جهاد الکترونیکی و یکدست شدن بسیاری از کارها در حوزه سایت و راه اندازی سایت بین الملل از دیگر کارهای انجام شده توسط روابط عمومی است.

روابط عمومی‌های برتر جهاد دانشگاهی سراسر کشور معرفی شدند

گفتنی است در این مراسم که در سالن دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد از مرتضی توکلی (پژوهشکده گیاهان دارویی)، عباسعلی سلطانی (دانشگاه علم و هنر یزد)، صفورا سلیمانی فخر (پژوهشگاه ابن‌سینا)، لیلا قرنفلی (معاونت آموزش و کارآفرینی)، مسعود محقق (واحد سمنان) و سید مهران مهدوی (پارک علم و فناوری البرز – مجتمع تحقیقاتی) تقدیر و تشکر شد.

سال کاری روابط عمومی منتهی به ۲۷ اردیبهشت امسال یک ویژگی مهم در برداشت و آن عبارت بود از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای این نهاد در دی‌ماه ۱۴۰۰ که ایجاب می‌کرد در ارزیابی روابط عمومی‌ها این مورد نیز مدنظر قرار گیرد.

تولید محتوای مناسب و با کیفیت، انعکاس منظم و به‌موقع اخبار دستاوردها و فعالیت‌ها، اقدام مؤثر ارتباطی در جریان برگزاری نمایشگاه دی‌ماه، تولید محصولات سمعی بصری مناسب، برگزاری رویدادهای موردنیاز، حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تعامل مناسب با ستاد برای تحقق اهداف طرح‌های ارتباطی مشترک و اقدامات هماهنگ رسانه‌ای از شاخص‌های مهم در ارزیابی فعالیت‌های روابط عمومی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top