تاریخ انتشار: شنبه 1401/03/07 - 09:33
کد خبر: 433668

برترین دانشگاه‌های دنیا را بشناسید

برترین دانشگاه‌های دنیا را بشناسید

مؤسسه فناوری کالیفرنیا یکی دیگر از دانشگاه های ایالات متحده است که در فهرست QS رتبه ششم را دارد. این دانشگاه یکی از کمترین نسبت دانشجو به استاد را دارد. تقریباً به ازای هر ۳ دانشجو یک استاد در این دانشگاه تدریس می کند. همچنین سالانه ۹۳۸ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۹۹۹ دانشجوی کارشناسی ارشد در مؤسسه فناوری کالیفرنیا مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سازمان ها و مؤسسات مختلفی وجود دارند که سالانه دانشگاه های سراسر جهان را بر اساس عملکردشان رتبه بندی می کنند. برخی از مؤلفه هایی که این مؤسسات برای رتبه بندی دانشگاه ها به آن توجه می کنند عبارتند از: کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقالات علمی تولید شده در سال، جوایز جهانی کسب شده توسط دانشگاه، درصد اشتغال دانشجو پس از فارغ التحصیلی، قدرت علمی و اجتماعی. از دانشگاه و وسعت دانش اساتید. دانشگاه.

در میان این رتبه بندی های مختلف، سه رتبه بندی جهانی QS، QS، The Times (THE) و CWUR معتبرترین هستند. به همین دلیل در این مقاله GO2TR فهرستی از بهترین دانشگاه های جهان را بر اساس این سه رتبه بندی جهانی گردآوری کرده ایم.

موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

مؤسسه فناوری کالیفرنیا یکی دیگر از دانشگاه های ایالات متحده است که در فهرست QS رتبه ششم را دارد. این دانشگاه یکی از کمترین نسبت دانشجو به استاد را دارد. تقریباً به ازای هر 3 دانشجو یک استاد در این دانشگاه تدریس می کند. همچنین سالانه 938 دانشجو در مقطع کارشناسی و 1999 دانشجوی کارشناسی ارشد در مؤسسه فناوری کالیفرنیا مشغول به تحصیل هستند.

برای ثبت نام در این دانشگاه، داوطلب باید تحصیلات خوبی داشته باشد و یکی از دو آزمون SAT یا ACT را پشت سر بگذارد. توجه داشته باشید که ارسال موضوع آزمون SAT به موسسه فناوری کالیفرنیا در ژانویه 2020 به طور کامل حذف شده است و نیازی به ارائه نمره برای این بخش نیست. همچنین داوطلب باید با ارائه یکی از مدارک آزمون زبان Dollingo یا TOEFL IBT مهارت زبان خود را ثابت کند. همچنین می توانید پس از پایان تحصیل ثبت شرکت در ترکیه انجام دهید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

رویال کالج لندن

رویال کالج لندن یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است که در لیست QS در رتبه هفتم قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر 17000 دانشجو و 8000 کارمند دارد و از 125 کشور مختلف دانشجو پذیرفته است. داوطلب برای تحصیل در کالج سلطنتی لندن باید دارای مدرک تحصیلی با معدل تجمعی 18 تا 19 باشد و بتواند در کنکور سراسری رتبه کشوری بالایی کسب کند. همچنین داوطلب باید در آزمون BMAT برای تحصیل در رشته پزشکی و آزمون MAT برای تحصیل در رشته ریاضیات قبول شود. همچنین دانشجوی بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید با ارائه یکی از مدارک زیر مهارت زبان خود را ثابت کند.

دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH)

دانشگاه صنعتی زوریخ یکی از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئیس است. این دانشگاه در فهرست QS در رتبه هشتم قرار دارد. یک کاندیدای بین المللی برای مدرک لیسانس در دانشگاه صنعتی زوریخ باید در آزمون تکمیلی سازماندهی شده توسط اداره آموزش عالی سوئیس (ECUS) شرکت کند. این دانشگاه همچنین برنامه های تحصیلی را به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می دهد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است.

دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH)

دانشگاه صنعتی زوریخ یکی از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئیس است. این دانشگاه در فهرست QS در رتبه هشتم قرار دارد. یک کاندیدای بین المللی برای مدرک لیسانس در دانشگاه صنعتی زوریخ باید در آزمون تکمیلی سازماندهی شده توسط اداره آموزش عالی سوئیس (ECUS) شرکت کند. این دانشگاه همچنین برنامه های تحصیلی را به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می دهد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو یکی از معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده است که در فهرست QS در رتبه دهم قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر 7011 دانشجو در مقطع کارشناسی و 10459 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. داشتن رزومه مناسب و نمرات دبیرستان از جمله شرایط پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان خارجی می باشد. افراد همچنین می توانند در هر یک از آزمون های SAT و ACT شرکت کنند و نمرات کالج خود را ارسال کنند یا در آزمون ورودی کالج UChicago شرکت کنند. همچنین دانشگاه شیکاگو فقط دانشجویانی را می پذیرد که به زبان انگلیسی مسلط باشند. بنابراین داوطلب می تواند هر آزمونی را که فکر می کند توانایی او در زبان انگلیسی را نشان می دهد، به دانشگاه ارسال کند.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون یکی از معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده است که در رتبه هفتم The Times (THE) قرار دارد. تعداد دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه 643 نفر و نسبت دانشجو به اساتید در این دانشگاه 5 نفر می باشد. داوطلب برای تحصیل در این دانشگاه باید رزومه مناسبی داشته باشد و یکی از آزمون های SAT (بخش موضوعی SAT) را پشت سر بگذارد. امتحان لازم نیست) و ACT. متقاضیانی که آزمون AP را گذرانده اند یا دارای مدرک بین المللی IB هستند، می توانند نمرات خود را مستقیماً برای پذیرش به دانشگاه پرینستون ارسال کنند. همچنین ارائه نمرات آکادمیک تافل، آیلتس یا PTE برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

sanal ofis fiyatları nedir

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top