تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/17 - 11:31
کد خبر: 434643

تعطیلی ۱۶۰واحد و مرکز دانشگاه پیام نور در دولت قبل به دلایل سیاسی

سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور گفت: اواخر دوران مدیریت وزارت علوم در دولت قبل، شورای ساماندهی دانشگاه تشکیل و تعطیلی ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه را مصوب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه پیام نور، حیدر جهان بخش سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه پیام نور، گفت: معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها به عنوان معاونت کلیدی در دانشگاه پیام نور نقش مهمی را بین دانشگاه، دولت و مجلس برقرار می‌کند که البته با چالش‌هایی هم مواجه می‌باشد.

وی انتصاب مدیران این دانشگاه در سطح کشور و نیز ساماندهی مراکز و واحدها را بیشترین دغدغه نمایندگان دانست و افزود: اواخر دوران مدیریت وزارت علوم در دولت قبل، شورای ساماندهی دانشگاه تشکیل و تعطیلی ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه را مصوب نمود که سهم استان اصفهان از واحدهای تعطیل شده قابل توجه است.

جهان بخش با اشاره به اینکه رسالت اصلی دانشگاه پیام نور علاوه بر توسعه علم، توسعه فرهنگ، امنیت اجتماعی و آگاهی عمومی است ادامه داد: دانشگاه پیام نور در مناطق محروم و حتی روستایی، بیشترین توسعه علم را عهده‌دار و غفلت از این موضوع به دلیل آن است که این دانشگاه، در استاندارد دانشگاه‌های بزرگ سنجیده و مقایسه می‌شود که فراوانی واحدها و شعب دانشگاه پیام نور در مناطق محروم تأییدی بر این واقعیت است. علاوه بر این، تعداد بسیاری از داوطلبان و دانشجویان ما در مدارس پیشرفته تحصیل نکرده‌اند اما پس از تحصیل در دانشگاه پیام نور در سطح کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۶۰ واحد پیام نور در سطح کشور تصریح کرد: یقیناً علت بعضی از این تعطیلی‌ها، سیاسی بوده است.

وجود ساختمان دائمی و املاک و مستغلات، تعداد رشته‌ها، دانشجویان و پرسنل این مراکز و و احدها از شاخص‌های اصلی و قابل توجه در ادامه فعالیت یا تعطیلی آن‌ها بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای ساماندهی دانشگاه پیام نور با احکامی که وزیر علوم صادر کردند فعال و اکنون به ۳۵ شعبه دانشگاه مهلت سه ساله داده شد تا با رعایت و تأمین شاخص‌ها و استانداردها، خود را فعال کنند و نسبت به واحدهای تعطیل شده مورد درخواست از سه مرجع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری‌ها و روئسای استانی دانشگاه، بازنگری لازم را انجام داده است.

سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور افزود: ۴۵ مورد از واحدهای پیام نور در شورای ساماندهی بررسی شده از این ۴۵ مورد، تنها ۲۵ واحد، فاقد استانداردهای لازم تشخیص داده شدند و در الباقی موارد نیز حتی بدون تجدید نظر خواهی و با دستور ریاست شورا، واحدهایی را احیا کرده و ساماندهی ۳۵ شعبه را انجام خواهیم داد که در مرحله اول، ۳ مورد آن مربوط به استان اصفهان است و امیدواریم برای الباقی نیز مجوز گرفته و آن واحدها نیز احیا شوند.

وی همکاری و حمایت در تثبیت شرایط ساختمانی و ملکی شعب دانشگاه را جهت تأمین شرایط مطلوب فیزیکی را از نمایندگان خواستار شد و تاکید کرد: بر آنیم که پس از رفع مشکل تعطیلی برخی شعب دانشگاه، رشته‌های جدیدی نیز به آنها اضافه شود تا جذب دانشجویان بومی و محلی نیز با شرایط قابل قبولی انجام پذیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top