تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/03/18 - 16:14
کد خبر: 434816

از مشکلات دانشگاه خوارزمی، فرسودگی بناها و کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها است

 از مشکلات دانشگاه خوارزمی، فرسودگی بناها و کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: فرسودگی بناها و کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها با توجه به حضور دانشجویان در مهرماه از مشکلات دانشگاه خوارزمی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  مسعود گنجی ظهر سه‌شنبه پس از بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی و آشپزخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی در نشستی که با همین موضوع در دانشگاه برگزار شد آشنایی با دانشگاه خوارزمی را افتخار بزرگی دانست و اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی مجموعه بزرگ و نفیسی به لحاظ مساحت و فضاهای آموزشی و دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه می‌تواند جز بهترین دانشگاه‌ها محسوب شود.

وی فرسودگی بناها و کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها با توجه به حضور دانشجویان در مهرماه را از مشکلات دانشگاه برشمرد و بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان برای مرتفع کردن این مشکلات اعلام آمادگی می‌کند و مسئولین دانشگاه باید تمام جوانب را بررسی کنند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر توجه به نیازهای ذهنی و روحی دانشجویان در دانشگاه و پرورش دانشجویان بااخلاق تاکید و عنوان کرد: اگر بخواهیم دانشگاه در تمامی ابعاد پیشرفت داشته باشد باید به زیرساخت‌ها توجه داشته باشیم و به امور دانشجویان رسیدگی کنیم.

وی افزود: امروز زمانی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها از تجربیات موفق‌ آمیز دیگران استفاده کرد.

گنجی ایجاد و تجهیز خوابگاه متأهلین را تکلیف قانونی دانشگاه دانست و گفت: به‌هیچ‌عنوان نباید این موضوع نادیده گرفته شود و دانشگاه خوارزمی در مورد خوابگاه متأهلین گام‌هایی را برداشته است، امیدوارم این دانشگاه در به انجام رساندن این موضوع پیشرو و موفق باشد.

گنجی متذکر شد: دانشگاه خوارزمی از فرصت‌های کرونا برای تکمیل و تجهیز بناها به‌خوبی استفاده کرده است و در این راستا از مسئولین دانشگاه تقدیر و تشکر می‌کنم.

سال ۱۴۰۰ برای دانشگاه خوارزمی یکی از سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ مالی بود

در این نشست رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن بیان خیرمقدم از حمایت‌ها و کمک‌های مالی مسئولین صندوق رفاه تشکر و بیان کرد: حمایت‌های مالی وزارتخانه به دانشگاه‌هایی که به لحاظ مالی قوی نیستند بسیار مؤثر خواهد بود و ما تلاش کرده‌ایم که از این حمایت‌ها به نفع دانشجویان و اهداف دانشگاه استفاده کنیم.

عزیزالله حبیبی به چالش‌ها و مشکلات مالی دانشگاه در سال‌های کرونا اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای دانشگاه یکی از سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ مالی بود اما با این حال از فرصت کرونا به‌خوبی استفاده کردیم و به تجهیز آشپزخانه و برخی خوابگاه‌ها و تأسیس مرکز رشد پرداختیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی توضیحاتی را در خصوص معرفی ساختار دانشگاه ارائه داد و اظهار داشت: سایت کرج به لحاظ دارا بود امکانات برای زندگی دانشجویی می‌تواند فرصت خوبی برای دانشجویان خارجی باشد و نوسازی و بازسازی این سایت در دستور کار قرار گیرد.

دانشگاه بحران‌های سیاسی و اجتماعی زیادی را پشت سر گذاشت

در ادامه احمد زنگانه، معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی به بیان مسائل و مشکلات فعالیت‌های دانشگاه در دوره کرونا پرداخت و گفت: در چهار سال گذشته دانشگاه بحران‌های سیاسی و اجتماعی زیادی را پشت سر گذاشته است که با تعامل هیئت‌رئیسه و مدیریت توانسته‌ایم به‌خوبی بر این بحران‌ها فائق آییم.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم تعهداتمان را نسبت به دانشجویان عملی کنیم نیازمند حمایت مالی وزارتخانه هستیم.

زنگانه در پایان اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در دانشگاه آماده برگزاری المپیاد ورزشی خواهیم بود.

تخمین هزینه‌های بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه و انعقاد قرارداد با صندوق رفاه دانشجویان با موضوع تجهیز و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی از تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top