تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/03/29 - 17:50
کد خبر: 435782

پیام‌رسان‌های محبوب در چه سالی معرفی شدند؟

پیام‌رسان‌های محبوب در چه سالی معرفی شدند؟

در این سالهایی که پیام رسان ها در میان مردم جایگاهی پیدا کردند هر چند سال یک بار بنا بر نیازهای آن زمان، و بنا بر ضعف های پیام رسان سابق، پیام رسان جدیدی به مردم معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این گزارش سالهای معرفی پیام رسان های محبوب را به ترتیب خدمت شما اارائه کردیم.

1) IMO(2007)

ایمو اولین بار توسط برنامه نویسان سابق گوگل در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد که به واسطه پشتیبانی از تمام قابلیت‌های پیام رسان های اینترنتی به محبوبیت زیادی دست یافت. این پیام رسان تقریباً ویژگی‌های پیام رسان‌های معروفی چون AIM ، اسکایپ، Google Talk، فیس بوک، Yes و مای اسپیس را به طور یکجا پوشش می‌دهد. از سوی دیگر و با ورود پیام رسان‌های محبوبی چون واتس اپ و اسکایپ به عرصه رقابت، پیام رسان ایمو در سال ۲۰۱۴ به پشتیبانی از پلت‌فرم‌های شخص ثالث خاتمه داد. درست در همان زمان بود که این شرکت تصمیم گرفت بر روی شبکه اختصاصی خودش برای پوشش خدمات چت و تماس تصویری کار کند.

2) WhatsApp(2009)

این پیام رسان در سال 2009 ایجاد شد و بعداً در سال 2014 توسط فیس بوک خریداری شد.

WhatsApp با استفاده از اینترنت کار می کندو هیچ هزینه ارسال پیامک ندارد.

این پیام رسان علاوه بر برقراری تماس ، ارسال پیام ، عکس ، فیلم ، فایل و پیام صوتی به افراد یا گروه ها قابلیت گذاشتن استوری دارد.

واتساپ شامل یک ویژگی شبیه Snapchat و Instagram است که به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیو ها و… را در قالب استوری با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

3) Viber(2010)

وایبر علاوه بر اینکه یک پیام رسان متنی بود، امکان برقراری تماس را با دوستان فراهم می کرد. کاربران این شبکه اجتماعی در ۲۰۱۳ به ۲۰۰ میلیون نفر رسیدند. بیش از ۱۰ میلیون ایرانی هم عضو این شبکه اجتماعی هستند که هم اکنون به دلیل فیلتر بودنش فعالیتی ندارند. بنا به گزارش الکسا اینترنت، کاربران داخل ایران دارای بزرگترین درصد بازدید کنندگان از وایبر هستند و ایرانی‌ها بیش از ۱۷ درصد از کاربران این شبکه را تشکیل می‌دادند. شبکه رایگان وایبر با توجه به اشتهای سیری ناپذیر کاربران ایرانی به طنز، به وسیله‌ای برای رد و بدل کردن تازه‌ترین جوک‌ها درآمده‌ بود.

4) Messenger(2011)

محبوب ترین مسنجر ایرانی ها برای دهه ها ۶۰ و ۷۰ که دیگر خبری از آن با گروه های معروف خودش نیست، در این مسنجر کسی با کسی بحث و جدال نمی کرد، شایعه پراکنی موجود نبود و تنها افراد بصورت سالم و یک کار جدید با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند. برای اتصال هم یک کارت اینترنت کافی بود تا صدای دایال آپ را هم از ترس متوجه نشدن دیگر افراد خانه کم کنیم. اکنون یاهو مسنجر چندسالی می شود که از طرف یاهو جمع آوری شده است و کاربری عضو این پیام رسان محبوب و دوست داشتنی نیست و چراغ یاهو برای همیشه خاموش شده است.

5) SnappChat(2011)

طی چند سال گذشته، اسنپ چت به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در دنیا، تبدیل شده است. این نرم افزار از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۱، به ویژه در میان نوجوانان و نسل جدید، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اسنپ ‌چت، یک برنامه پیام‌رسانی خصوصی و گروهی است که کاربران می‌توانند عکس، ویدئو و پیام‌های متنی خود را برای هر فردی که می‌خواهند، بفرستند. این برنامه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در هر روز دارد که در هر ثانیه، حدود ۸۰۰ ساعت فیلم در آن به اشتراک می‌گذارند. طبق نظرسنجی‌های مختلف، ۲۶ درصد افراد بین ۱۲ تا ۲۴ ساله، از اسنپ چت بیشتر از سایر برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

6) Telegram(2013)

برنامه پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در 14 آگوست 2013 برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در 20 اکتبر 2013 بیرون داد. می‌توانید از تلگرام در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز دارید. شما می‌توانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و سایرین می‌توانند نام شما را جست‌وجو و شما را پیدا کنند و به شما پیام بدهند. حتی در صورتی که شماره تلفن شما را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می‌توانند به شما پیام دهند.

7) Signal(2013)

تاریخچه اپلیکیشن سیگنال در واقع  به سال ۲۰۱۳ باز می گردد جایی که اپ Red Phone در آمریکا جولان می داد که به طور محدود امکان ارسال پیام بینی کاربران را فراهم کرده بود. پس از مدتی پروتوکلی طراحی شد تا امنیت ردفوت بالاتر برود و اپلیکیشن whisper متولد شد و در سال ۲۰۱۸، با جدایی هم بنایندگذار معروف واتساپ از گروه فیسبوک، او به پروژه سیگنال پیوست و خیلی سریع توانستند اپ پیام رسان قدرتمندی را روانه بازار کنند که از لحاظ امنیت، رقیب نداشت که نام این اپلیکیشن Signal بود.

8) Discard(2015)

برنامه Discord در اصل ترکیبی از ویژگی‌های چت گروهی VoIP و Message Board و Chat Lobby است که برای پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل توسعه داده شده است. محبوبیت دیسکورد در چندین سال اخیر بیشتر هم شده و در حال حاضر بیش از 90 میلیون کاربر دارد. اگر شما به دنبال پیدا کردن یک تیم در PUBG، ارتباط با گیمرهای Minecraft و یا فقط هماهنگی با تیم کوچکتان در یک بازی آنلاین هستید، شک نکنید که این پلتفرم درحال رشد بهترین گزینه برای شماست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top