تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/30 - 17:00
کد خبر: 435907

در گفتگو با فرمانده قرارگاه تبیین و مطالبه آرمان‌های انقلاب مطرح شد؛

مسئولین دانشگاه تهران به دنبال اخراج آمران به معروف هستند

مسئولین دانشگاه تهران به دنبال اخراج آمران به معروف هستند

یکی دیگر از آمران و ناهیان فعال و انقلابی دانشگاه که در همین موضوع ورود کرده بود و نقش سازنده خود را ایفا نموده بود بعداً از سوی مسئولین مربوطه دانشگاه مورد تندی و خشونت و معرفی به کارگزینی جهت طی تشریفات اخراج قرار گرفت که موضوع ایشان همچنان در دست پیگیری ما است و قطعاً تا حصول نتیجه رها نخواهد شد.

به گزارش فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ماه های اخیر حواشی دانشگاه تهران درخصوص مسائل عفاف و حجاب و موضوعات امربه معروف و نهی ازمنکر خبر ساز شد. برخورد نادرست با یکی از اساتید در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران که به روزه خواری علنی چند نفر از دانشجویان اعتراض کرده که شنیده ها حاکی از آن بود که استاد مذکور نیز با عنایت به شرایط و برخورد منفعلانه دانشگاه، درخواست بازنشستگی داده است. و حتی وقتی یکی از کارمندان خانم دانشگاه برای مسائل عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر می کند به جای برخورد با قانون شکنان با فردی که آمر به  معروف بوده برخورد می شود و کار به جایی رسیده است که حراست این دانشگاه به جای اینکه خود مجری امر به معروف باشد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قد علم کرده است.

 

بیشتر بخوانید: برخورد نامناسب مسئولین دانشگاه تهران با آمران به معروف

 

از این رو با توجه به حواشی به وجود آمده درخصوص امر به معروف و نهی از منکر در ادامه گفتگوی «خبرنامه دانشجویان ایران» را با هادی علیائی نیا طراح و بنیانگذار طرح فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده قرارگاه تبیین و مطالبه آرمان های انقلاب را می خوانید:

* گروه شما در امر به معروف نهی از منکر از کی کار خودش رو شروع کرده و از چه زمانی کار در دانشگاه تهران آغاز شد؟

در ابتدا باید عرض کنم بنده کار مطالعاتی و پژوهشی در خصوص محتوا، زیربنای فکری، شکل و قالب *طرح فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی* را حدوداً از سال ۱۳۹۴ آغاز کردم. نگرش بنده از همان ابتدا پیدا کردن راه های آموزشی و عملیاتی واقعی برای تحقق تمدن نوین اسلامی بود که در ادامه با به کارگیری *اصل ۸ قانون اساسی و ماده ۸ و ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر* پشتوانه قانونی هم پیدا کرد. پشتوانه شرعی بنده هم علاوه بر اصول و فروع دین، منویات و فرامین حضرت امام خامنه ای به جوانان دغدغه مند سراسر کشور بود.

معظم له بر ما تکلیف کردند که: "در جمهوری اسلامی ایران هر کجا که هستید آنجا را مرکز دنیا بدانید و بدانید که همه کارها به شما متوجه می شود" فرمان آتش به اختیار نیز برای بنده به مثابه یک فرمان مستقیم بود و مکملی انگیزشی برای ادامه کار. در همین راستا بنده راه اندازی یک قرارگاه آموزشی/عملیاتی و به تعبیر دقیق‌تر قرارگاه تبیین و مطالبه آرمان‌های انقلاب را در دستور کار قرار دادم و در ادامه اقدام به راه اندازی هسته های سخته تبیین و مطالبه گری در کانون های فعال مردمی و نخبگانی در هر نقطه ای که تشنگی، نیاز و کشش به این شیوه از کار فرهنگی وجود داشت نمودم.

یکی از همین کانونهای تشنه و پر کشش دانشگاه تهران بود. بنده هسته سخت قرارگاه تبیین و مطالبه‌گری دانشگاه تهران را در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ از طریق فضای مجازی و در همین فضا تاسیس کردم و برخی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مطالبه گران دغدغه‌مند و مصلحان انقلابی دانشگاه تهران را گرد هم جمع کرده و حرکت فرهنگی پیش بینی شده بر اساس طرح فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی را در دانشگاه تهران شروع کردیم.

نوع فعالیت و آمران به معروف عضو گروه شما در دانشگاه چه کسانی هستند؟

طبق منویات فرمانده میدان یعنی حضرت امام خامنه ای امر به معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگون دارد که مهمترین حوزه آن، حوزه مسئولان است. با توجه به فضای نخبگانی و تاثیر گذار دانشگاه تهران ما هم امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان را به عنوان اولویت خود در دستور کار قرار دادیم و به حول و قوه الهی بنا داریم گشت ارشاد مسئولین را از همین دانشگاه آغاز کرده و به سراسر کشور تسری بدهیم. البته طبیعتاً اولویت های بعدی هم وجود دارد که در وقت مقتضی به آنها هم ورود پیدا خواهیم کرد.

اما در خصوص ترکیب افراد باید عرض کنم که عمده اعضای مجموعه ما از کارمندان دانشگاه و معدودی از مسئولان دانشگاه هستند که البته مسئولان بیشتر حالت نظارت و رصد گری دارند و کمتر مشارکت فعال دارند.

 دانشگاه تهران با آمران به معروف همکاری می کند و نحوه برخورد و حمایت از آمران به معروف از طرف مسئولین در دانشگاه به چه شکلی است؟

در خصوص این سوال من به دو موضوع اشاره می کنم و در نهایت قضاوت را به خود شما میسپارم.

موضوع اول: برخورد بسیار نامناسب مسئولین دانشگاه با یکی از بانوان آمر و ناهی بود که حتی منجر به بازداشت موقت آن بانو شد. ایشان در همان لحظات مضطرب با بنده تماس گرفتند و راهنمایی خواستند که بنده نیز نکات قانونی مربوط به آن لحظات را به ایشان یادآوری کرده و از او خواستم که به استناد همین موارد عمل کنند. یکی دیگر از آمران و ناهیان فعال و انقلابی دانشگاه که در همین موضوع ورود کرده بود و نقش سازنده خود را ایفا نموده بود بعداً از سوی مسئولین مربوطه دانشگاه مورد تندی و خشونت و معرفی به کارگزینی جهت طی تشریفات اخراج قرار گرفت که موضوع ایشان همچنان در دست پیگیری ما است و قطعاً تا حصول نتیجه رها نخواهد شد.

موضوع دوم: برخورد بسیار نامناسب و دور از انتظار مسئولین دو نهاد ذی تاثیر دانشگاه با شخص بنده به عنوان طراح و مجری طرح فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در نهایت عدم رضایت قطعی بنده را به دنبال داشت. ان شاءالله این موضوع هم به شیوه شرعی و قانونی و در وقت مناسب تا حصول نتیجه مناسب پیگیری خواهد شد.

آیا برنامه ای برای گشت ارشاد مسئولین در دانشگاه تهران هم دارید؟

اساساً طرح فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی یک رویکرد ملی، منطقه‌ای و جهانی دارد ناظر به جهاد تبیین، مطالبه و تحقق آرمانهای انقلاب است. دانشگاه تهران هم یکی از کانون های ملی کشور است؛ لاجرم باید آرمان های انقلاب را در خود جاری و ساری کند و ما دقیقا همین معنا را دنبال می‌کنیم.

بخش تبیین طرح، بیشتر ناظر به عموم مردم و بخشی مطالبه گری آن بیشتر ناظر به مسئولین کشور است. در بخش مطالبه گری دو رویکرد وجود دارد. یکی کمک تخصصی به مسئولین متعهد و انقلابی و دیگری تعقیب، حذف اداری سیاسی و مدنی مسئولین خائن و منافق. گشت ارشاد مسئولین در حقیقت زمانی به جریان می افتد که برای ما محرز شود مسئولی در جمهوری اسلامی ایران در جرگه منافقین انقلاب و خائنین به آرمانهای کشور قرار گرفته است.
اینکه با چه معیار و ترازی مسئولین منافق از مومن شناخته میشوند هم چیز آنچنان پیچیده ای نیست و همه ساز و کارهای آن به صورت شفاف و روشن در طرح مذکور پیش بینی شده است.

اگر نکته پایانی داریئ بفرمایید؟

ما در نتیجه بحث امر به معروف و نهی از منکر مسئولین با دو رویکرد از سوی ایشان مواجه هستیم. رویکرد اول این است که مسئولین، به امر و نهی آمر و ناهی تمکین میکنند و با تواضع و تقوا و تلاش نسبت به تحقق عدالت در حوزه مسئولیتی خود اقدام میکنند و رویکرد دوم این است که به لطایف الحیل یا با سوء استفاده از قدرت اداری و حاکمیتی خود و یا حتی با قلدری و دیکتاتوری علاوه بر این که مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر می شوند نسبت به تحقق عدالت در حوزه مسئولیتی خود هم هیچ گونه اقدامی نمی کنند به نوعی تلاش دارند که دائم استخوان لای زخم بماند. چنین مسئولانی از نظر ما علاوه بر اینکه منافق، خائن و ضد انقلاب هستند مشمول ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم هستند که ما بنا داریم با تکیه بر ظرفیتهای دولتی و قضائی مفاد این ماده را در خصوص ایشان احیا و اعمال کنیم.

مصاحبه کننده هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهشید
1401/03/31 - 11:12

والا که کار درست رو می‌کنن، به بقیه چه ربطی داره اخه که چجوری بگردن یا چه اعتقادی داشته باشن
چقدر ایرانی ها سرشون تو کار بقیه اس اخه
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top