تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/01 - 14:06
کد خبر: 436132

حمله به منزل رئیس کل بانک مرکزی لبنان برای بازداشت وی

حمله به منزل رئیس کل بانک مرکزی لبنان برای بازداشت وی

نیروهای امنیتی لبنان، شب گذشته به منظور اجرای حکم احضار رئیس بانک مرکزی لبنان، به منزل او حمله کردند تا وی را بازداشت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک منبع آگاه قضایی و یک منبع آگاه امنیتی اعلام کردند که نیروهای سرویس امنیتی دولت لبنان، سه‌شنبه شب، به منظور اجرای حکم احضار قضایی «ریاض سلامه» رئیس کل بانک مرکزی به منزل او حمله کردند.

این منابع در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند: « قاضی غاده عون این احضاریه را ماه فوریه، پس از عدم حضور سلامه برای بازپرسی به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به اتهامات او مبنی بر سوء عملکرد و فساد صادر کرد».

طبق حکمی که دادستان کل منطقه جبل لبنان صادر کرده،  نیروهای امنیتی این کشور باید ریاض سلامه را بازداشت و به دادستانی ببرند.

این قاضی در مارس گذشته نیز، پس از اتهام وارده به برادر کوچکتر سلامه مبنی بر پولشویی، ریاض را به تحصیل مال نامشروع متهم کرده بود.

رئیس کل بانک مرکزی لبنان، پیشتر ارتکاب هرگونه تخلف قانونی را رد و تحقیقات علیه خود در لبنان و خارج از کشور را دارای انگیزه سیاسی توصیف کرده بود.

این چندمین تلاش دستگاه‌های امنیتی لبنان برای دستگیری ریاض سلامه است. در اواسط فوریه نیز دستگاه امنیتی لبنان با مراجعه به دفتر سلامه در بانک مرکزی و چند مکان اختصاصی مربوط به او، در پی جلب وی برآمد که این تلاش هم بی نتیجه بود.

برادر او، «رجا سلامه» نیز به مدت دو ماه بازداشت بود و در ۱۲ می گذشته با قرار وثیقه‌ای معادل ۳.۷ میلیون دلار آزاد شد. او نیز مانند برادرش همه اتهامات وارده را رد می‌کند.

پرونده‌های فساد رئیس بانک مرکزی لبنان در این کشور و همچنین در فرانسه، لوکزامبورگ، آلمان و سایر کشورها باز است و او در سال گذشته میلادی به اختلاس بیش از 300 میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان متهم شده است.

 تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیر، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است و برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

بسیاری از مقامات سیاسی لبنان، از جمله حسان دیاب، نخست وزیر سابق، بخش بزرگی از مشکلات مالی  ازجمله کاهش ۹۰ درصدی ارزش واحد پول ملی این کشور را متوجه سیاست‌های پولی سلامه دانستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top