تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/01 - 16:11
کد خبر: 436153

وزیر کشور:

برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن ، دلیلی وجود ندارد

برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن ،  دلیلی  وجود ندارد

احمد وحیدی از طرح واگذاری اختیارات و ابزارهای قانونی به استانداران برای ساخت مسکن خبر داد و گفت دلیلی برای عدم تحقق ساخت چهار میلیون مسکن وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد این وزارتخانه در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: ساخت و تامین مسکن برای شهروندان عزیز کشور مسئولیت همه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی است و باید هر دستگاهی سهم خود را در این عرصه ایفا کند.

وی با بیان اینکه مسکن پایه و اساس زندگی است، گفت: فقدان مسکن مناسب باعث پیدایی و بروز مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی از قبیل فقر و گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود و برای همین باید توجه و اولویتی اساسی به تامین مسکن برای متقاضیان داشته باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه با توجه به ابعاد مختلف مسئله مسکن، نیازمند همت ملی در این عرصه هستیم، گفت: معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور با حضور در میدان عملیات به تحقق شعار دولت در ساخت مسکن کمک لازم را داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای عدم تحقق ساخت 4 میلیون مسکن در کشور وجود ندارد، گفت: باید در نظر داشته باشیم که فعال شدن صنعت مسکن در به حرکت افتادن سایر صنایع کشور کمک‌کننده است.

وی تامین مسکن را باعث ارتقای سرمایه و امید اجتماعی در کشور دانست و افزود: در صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، همه اختیارات و ابزارهای قانونی برای تحقق مسکن به استانداران اعطا می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در ساخت مسکن، رویکرد دولت چند بعدی است و تلاش بر این است که همه امکانات و نیازهای مردم چون مدرسه، پارک، مساجد هم احداث شود.

پایش افراد واجد شرایط برای نهضت مسکن ملی از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود که گفت: بایستی با شناسایی دقیق و اصولی، مسکن برای افراد نیازمند اختصاص یابد.

وی به ضرورت توجه به ظرفیت بافت‌های فرسوده در نهضت ملی مسکن هم اشاره کرد و افزود: در این خصوص شهرداری‌ها و شرکت بازآفرینی شهری باید با ظرفیت بیشتری وارد عمل شوند.

وزیر کشور همچنین آمایش سرزمینی و توزیع مناسب جمعیت در ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نهضت ملی مسکن طرحی متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استانی است و این مهم باید مورد توجه استانداران سراسر کشور قرار گیرد.

وحیدی ایجاد شرایط برای مهاجرت معکوس را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید در ساخت مسکن تلاش کنیم که مهاجرت معکوس از کلان‌شهرها به شهرها و از شهرهای کوچک به روستاها انجام شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top