تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/01 - 20:15
کد خبر: 436179

طهرانچی: سند تحول آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست

طهرانچی: سند تحول آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوران کرونا باید مبتنی برمربی محور از این فضا عبور می‌کردیم ولی افراطی به سوی فضای مجازی رفتیم، گفت: سند تحول آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاح نخستین بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان، با بیان اینکه مدرسه اساسا مهمترین  نقش را در زندگی  و ارتقای یک شهر را دارد،  اظهار کرد: فراموش نکنیم آینده زنجان توسط بچه‌هایی که امروز در مدرسه تربیت می‌شوند، ساخته می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تلاش‌ها و حرکت‌ها بسیار است، ولی آنچه که مهم است تربیت نسل نو است که این تحولات لازمه تغییراتی در نگاه مدرسه را می‌طلبد.

طهرانچی به استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: باید مبتنی بر مربی محور از این فضا عبور می‌کردیم، ولی افراطی به سوی فضای مجازی رفتیم.

وی با بیان اینکه ما بوستان تربیت لازم داریم که جهت داشته باشد، گفت: در این بوستان تربیت، کلاس اصل نیست، معلم اصل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت معلمان در این بوستان‌ها گفت: ما در این بوستان معلمانی را می‌خواهیم که کار آزموده باشند و تخصص اول و آخرشان همراهی و رشد دهنده بچه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه در سر درب بوستان تربیت علوی و یا فاطمی می‌نویسم کسی که عشق به تعلیم تربیت ندارد به این بوستان وارد نشود، گفت: روزی که معلم به جای محیط آموزشی به سازمان رفت و دغدغه‌اش ارتقای رتبه و معیشت و خودش شد، آن روز معلم از فضای تعلیم و تربیت قهر کرده و دانش‌آموزان هم به گشت و گذار در فضای مجاری پرداختند.

طهرانچی اضافه کرد: بنابراین بوستان تعلیم و تربیت اندیشه‌ای است که نیاز امروز شهر زنجان و کشور برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست، گفت:  بوستان تربیت علوی و فاطمی یک نگاه بلند و یک همت بزرگ و یک اتفاق مبارک است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: اساتیدی که با عشق به تعلیم و تربیت نگاه می‌کنند در این دانشکده حضور پیدا کرده و با بچه‌ها شش سال زندگی می‌کنند و مرتب هم در معرض دانش‌افزایی قرار می‌گیرند، چرا که تحولات لحظه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ما معلمانی را می‌خواهیم که قوه عاقله باشند، افزود: میدان جنگ، میدان پیچیده‌ای است و در صحنه باید تصمیم بگیرد و همه ابعاد جنگ را بداند و قوه عاقله‌ای باشد و در تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه تربیت چند وجهی شده است، گفت: ما نیازمند تربیت نسل متقی هستیم و برای نسل متقی به بوستان تربیت لازم داریم و بوستان تربیت هم در محضر قرآن و اهل بیت باید دو زانو بزند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top